محله‌ای بدون زباله با جوی‌های تمیز، دیوارهایی با رنگ‌های شاد، فضاهای سبز با انواع گل و گیاه خواسته بسیاری از شهروندان است که سال گذشته برای تحققش طرح نگهداشت شهر در منطقه ۱۳ روزهای پنجشنبه اجرایی می‌شد. در سال جدید هم مدیران شهری با توجه به رضایت ساکنان با تأکید بیشتری این برنامه را دنبال می کنند.

عملیات

به گزارش همشهری آنلاین، سال گذشته طرح نگهداشت جامع پنجشنبه‌ها در خیابان‌های اصلی و محورهای منتخب تکه سیزدهم به اجرا درآمد. هدف از این طرح افزایش رضایتمندی شهروندان با اجرای کارهایی مانند لایروبی نهرها، شست‌وشوی المان‌ها و تابلوها، امحای پوستر و تبلیغات غیرمجاز، رفت‌وروب خیابان‌های اصلی و محله‌ها، بهسازی نمادهای بزرگراهی، بازپیرایی و آراستن فضای سبز و ایمن‌سازی معابرشهری و... انجام می‌شد و حالا در سال جدید مدیران شهرداری منطقه ۱۳ به دنبال این هستند که با توجه به رضایت ساکنان طرح را با جدیدت بیشتری دنبال کنند.

«محمدهادی علی‌احمدی» شهردار منطقه می‌گوید: «در این طرح تمامی گروه‌های اجرایی حوزه‌های خدمات شهری، فضای سبز، زیباسازی، ساماندهی، مسیل‌ها و واحد ۱۳۷ با همه تجهیزات برای خدمت‌رسانی به شهروندان در یک محله جمع شده و فعالیت‌های مختلف اجرایی می‌شود.»

این طرح در سال جدید از دومین پنجشنبه فروردین ماه، با نظارت شهرداران نواحی چهارگانه و رئیس اداره خدمات شهری در محدوده میدان کلاهدوز تا چهارراه دهقان شروع شد. شهردار منطقه ۱۳ می‌گوید: «پنجشنبه‌های هر هفته شهروندان یک محله شاهد حضور نیروهای اجرایی شهرداری خواهند بود. البته ساکنان هم می‌توانند با مدیران شهری همراه باشند. چون گاهی برخی نیازهای محله‌ها از چشم مدیران دور مانده که در تماس اهالی محله‌ها این موارد شناسایی و در طرح پنجشنبه‌ها قرار می‌گیرد.»

او در ادامه می‌افزاید: «با توجه به قرار داشتن در ماه مبارک رمضان و برگزاری مراسم و آیین‌های مذهبی، جمع‌آوری پسماند خشک با حضور نیروهای اداره پسماند همراه با ارائه آموزش‌های مناسب به‌ویژه در پایگاه‌های مذهبی به شهروندان همزمان با طرح نگهداشت انجام می‌شود.»

پنجشنبه‌های آراستگی در تکه سیزدهم پایتخت ادامه دارد

کد خبر 752444

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha