۲۱۰ نماینده مجلس در بیانیه‌ای افتتاح سفارت و معرفی سفیر جمهوری آذربایجان در رژیم اشغالگر قدس را محکوم کردند.

صحن مجلس

به گزارش همشهری آنلاین، بیانیه ۲۱۰ نفر از نمایندگان درباره محکومیت معرفی سفیر جمهوری آذربایجان در رژیم اشغالگر قدس در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی قرائت شد.

در این بیانیه آمده است: دولت جمهوری آذربایجان در رفتاری ناباورانه و ضد منافع جهان اسلام نسبت به افتتاح سفارت در مرکز رژیم صهیونیستی و اشغالگر قدس اقدام نموده و سفیر خود را برای رژیم جعلی معرفی کرده است.

نمایندگان در این بیانیه تاکید کردند: این اقدام دولتمردان جمهوری آذربایجان تبعات منفی سیاسی زیادی علیه آن‌ها خواهد داشت و مسلمانان جهان آن‌ها را شریک جرم رژیم صهیونیستی در قتل و جنایت علیه فلسطینیان مظلوم خواهند شمرد.

۲۱۰ نماینده مجلس دراین بیانیه این را حرکت را سبب پایمال شدن حقوق مسلم کشور مظلوم فلسطین عنوان کرده و تاکید کردند: از دولت‌های عربی و اسلامی و جهان اسلام به خصوص سازمان همکاری‌های اسلامی و دبیرخانه بین‌المجالس اسلامی و از نمایندگان آزادیخواه جهان درخواست می‌کنیم آن را محکوم نماید.

در ادامه این بیانیه آمده است: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن ارسال بیانیه به همه کشورهای اسلامی، اقدامات لازم دیپلماتیک را انجام دهند.

در این بیانیه اعلام شد: نمایندگان ملت بزرگ ایران اسلامی از مجلس جمهوری آذربایجان انتظار دارند همراه با امت اسلامی در ماه مبارک رمضان که مردم مظلوم فلسطین توسط رژیم جعلی صهیونیستی به بدترین روش‌ها مورد هجمه، شکنجه، ظلم و ستم قرار می‌گیرند و از حضور در مسجد الاقصی منع گردیده‌اند، نسبت به این اقدام دولت آذربایجان موضع‌گیری نمایند.

کد خبر 752037
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • ناشناس IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
    4 8
    ایران هم آمادگی کافی وکامل باجنگ با آزربايجان رادارد