سال نوی تئاتر با نمایش‌های جدید در سالن‌های مختلف شروع شده است. بعضی از نمایش‌ها از روزهای اول سال روی صحنه رفته‌اند و بعضی دیگر تا چند روز دیگر اجراهایشان آغاز می‌شود.

معركه در معركه

به گزارش همشهری آنلاین، سالن‌های نمایش از اوائل فروردین با نمایش‌های جدید کارشان را شروع کرده اند. از جمله کار سیاوش طهمورث که از مدت‌ها قبل قرار بود روی صحنه برود، اما به تعویق افتاد و حالا از روز گذشته اجرایش را در تماشاخانه ایرانشهر شروع کرده و همینطور «مکبث زار» کار ابراهیم پشت کوهی که از اواخر فرودین در تئاترشهر روی صحنه خواهد رفت.

تئاترشهر

در سالن اصلی تئاترشهر «مکبث زار» ابراهیم پشت کوهی با اقتباسی از مکبث شکسپیر اجرایش را شروع خواهد کرد و تاریخ دقیق آن به زودی اعلام خواهد شد.

در سالن قشقایی نمایش «فراموشان» نوشته و کار امیر امیری از 27 فروردین اجرا خواهد رفت. در این نمایش مهدی ‌اذعانی، مریم ‌تولائی،‌هانیه ‌رحیمی، پوریا ‌فرجی، نگار ‌عزیزی، مروارید ‌کفائی و علی مربی بازی می‌کنند.

تالار چهارسو از 27 فروردین میزبان «اپرای شیپور» به نویسندگی و کارگردانی فریدون ولایی خواهد بود. خان آقا احمدی، مریم برومند، یاسمن حسینی ، امید رهبر، سامان شکیبا، امیرحسین صفایی پور، میتر طره، عماد محبی،سونیا معبودی و سعید مقبری بازیگران این نمایش هستند.

نمایش مردمان خشمگین به کارگردانی ایرج افشاری هم در همین سالن کارش را آغاز خوهد کرد. «لانگ شات» هم نمایشی است که از 27 فروردین در تالار سایه اجراهایش را شروع می‌کند. نویسنده و کارگردان این نمایش محمدرضا مالکی است و خودش تنها بازیگر آن است.

در کارگاه نمایش هم نمایش دل لرزه به کارگردانی مجتبی لاله زاری روی صحنه خواهد رفت.

تماشاخانه ‌سنگلج

تماشاخانه سنگلج از 20 تا 30 فروردین محل اجرای نمایش «مردی که جهنمش را با خود حمل می‌کرد» خواهد بود. این نمایش نوشته و کار بابک والی است و به جز خودش بهناز پور فلاح، امید امیر، حمیدرضا طوبائی، محمدرضا ملک محمد، رضا تفکری، علیرضا یاسری، سهیل قسیمی، مسعود تاج، سیاوش ‌ضابط، علی صدیقی، سید ‌مجید ‌حسینی، داریوش باک نیا، احمد توحیدی راد، وهاب طباطبایی، راضیه ‌شریفی، سمیه رجبی و احمدرضا ‌نورالهی در آن بازی می‌کنند.

تماشاخانه ایرانشهر ‌

سیاوش طهمورث پس از 30 سال بار دیگر معرکه در معرکه را روی صحنه آورده است. این نمایش قرار بود شهریور ماه سال گذشته روی صحنه رود که به تعویق افتاد و بالاخره از روز گذشته اجراهایش را شروع کرد. نویسنده این نمایش داود میرباقری است و سیاوش طهمورث، نسیم ‌ادبی، سیروس ‌سپهری، مجید ‌رحمتی و دنیا ‌فتحی در آن بازی می‌کنند.

تماشاخانه ‌ملک

در تماشاخانه ملک هم نمایش «دقیقا ۹ سال و ۳ ماه و ۲۰ روز پیش کجا بودی...؟» کارش را از امروز شروع می‌کند و تا آخر این ماه روی صحنه خواهد بود.

 نویسنده، طراح و کارگردان این کار  سید ‌فرشادهاشمی ‌است و خودش تنها بازیگر آن است.

خانه ‌نمایش ‌دا

صدرالدین زاهد بار دیگر نمایش «افسانه ببر» را این بار در خانه نمایش دا اجرا خواهد کرد. این متن نوشته داریو فو است و صدرالدین زاهد با ترجمه، طراحی، کارگردانی خودش آن را روی صحنه آورده است. این کار از 25 فرودین تا 15 اردیبهشت اجرا خواهد داشت.

دیگر نمایش خانه نمایش دا نمایش «نئورئالیسم» است که با نوشته و کارگردانی سلمان سامنی از جمعه ۲۵ فروردین تا ۱۹ اردیبهشت روی صحنه می‌رود.

بازیگران این نمایش عبارتند از: رسول ‌احمدی، سحر آخان، سپهر جاویدیان، لیلا شاهی، فائقه ‌شلالوند، حمید باهوش، لیدا ‌وعیدی

عمارت ‌ارغوان ‌

در سالن شماره یک عمارت ارغوان نمایش «سی و پنج» به نویسندگی محمد تات و کارگردانی محمد حسن شاهی تا 20 فروردین اجرا دارد.  

میثم ‌تات، امیرحسین ‌قاجاردامغانی، علی عباسی، هلنا ‌موگوئی، سپیده ‌نوری، سپیده ‌رضاقلی، محمد حسن شاهی، زهرا یوسفی، امیر حسام بنائی، حامد فاضلی،سیده ‌پریسا ‌ماهباز، مهدی ‌فلاح و علی عبدالحسینی بازیگران این نمایش هستند.

در سالن شماره 2 این تماشاخانه هم نمایش «آوازه خوان طاس» نوشته جریان‌ساز اوژن یونسکو با کارگردانی محمد ‌شایان ‌طهماسب ‌پور تا 26 فروردین روی صحنه است.

بازیگران این نمایش مریم ‌نجاری، محمد ‌شایان ‌طهماسب ‌پور، مریم ‌نبی ‌زاده، محمدرضا ‌زند، مهزاد کاری و رضا ‌حسین ‌نژاد هستند.

عمارت ‌نوفل‌لوشاتو

عمارت نوفل لوشاتو با دو نمایش از حنیف مظفری فعالیتش را ادامه می‌دهد. اولین کار نمایشی است با نام چند مرد و چند زن که از سوم فروردین اجرایش را شروع کرده و تا 18 این ماه ادامه می‌دهد. نویسنده این کار رسول بانگین است و حنیف ‌مظفری، رضا ‌آرامش، رسول ‌احمدی، لاله ‌ذوالفقاری، آرزو ‌مجیدی و فاطمه ‌کرابی در آن بازی دارند.

نمایش بعدی «حضور آدم‌ها ممنوع!» است که با نویسندگی و کارگردانی حنیف مظفری اجرا می‌شود. این کار از از سوم فروردین روی صحنه بوده است و تا سوم اردیبهشت به اجرا ادامه می‌دهد.  حنیف ‌مظفری، توفیق ‌حیدری، علی ‌علیایی، علی ‌کریمی، کیارش ‌عسگری، مرتضی ‌رضائی، علی ‌کاظم ‌پور و احسان ‌مقدم بازیگران این نمایش هستند.

کد خبر 751974
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha