رئیس‌جمهور ترکیه با سوار شدن بر اولین خودروی ملی این کشور ادعا کرد این خودرو به زودی وارد بازارهای جهانی خواهد شد.

به گزارش همشهری آنلاین، رجب طیب اردوغان، در مراسم تحویل نخستین سری خودروی ملی ترکیه «توگ T۱۰X» در مجتمع ریاست جمهوری بش‌تپه در آنکارا گفت: نه تنها در ترکیه بلکه در جاده‌های جهان نیز شاهد حضور توگ خواهیم بود.

براساس گزارش آر تی، او در ادامه افزود: انشاالله از امروز خودروی ملی ترکیه «توگ» را در جاده‌ها خواهیم دید. توگ به عنوان نماد توسعه فناوری و اقتصادی و اعتبار بین‌المللی کشورمان ایجاد شده، گسترش یافته و به سطح کنونی ارتقا پیدا کرده است.

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین اعلام کرد یک دستگاه خودروی توگ رنگ آنادولو (قرمز) به الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان که پیشتر سفارش داده شده بود، فردا تحویل داده می‌شود. اردوغان افزود که یک دستگاه خودروی دیگر هم به شوکت میرضیایف، رییس‌جمهور ازبکستان تحویل داده می‌شود.

رئیس‌جمهور ترکیه با بیان این که از نخستین خودروی توگ که تحویل گرفته شده به عنوان خودروی ریاست جمهوری استفاده خواهد شد، گفت: تاکنون ۱۷۷ هزار پیش تقاضا برای خرید توگ ثبت شده است.

امینه اردوغان، همسر رئیس جمهور ترکیه نیز در این زمینه گفت: شاهد یک لحظه تاریخی هستیم. توگ مایه افتخار ترکیه است و از کسانی که در این راه زحمت کشیدند، قدردانی می‌کنم.

کد خبر 751971

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ویدئو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
    8 0
    ماهم میریم برای پژو ۲۰۶ رینگ فولادی میزنیم میکنیمش آپشن
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
    0 11
    کارشناسان ترکیه خودشون میگن که این یه خودرو سفارشی از طرف ترکیه به شرکت های اروپائیه. ترکیه همان فقیر با کت شلوار عاریه گران قیمت است
    • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
      6 0
      تو خوبی فقط و فقط
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
    0 10
    خودرو برقی ایرانی زمان احمدی نژاد ساخته شده بود حتی یه مدت تاکسی هایش در تهران کار می کرد ولی بعد از او از این طرح حمایتی نشد اگر نه ما امروز صادر کننده خودروهای برقی بودیم
    • محمد IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
      3 0
      اسم احمدی نژاد شروع جهش های ۵ برابری دلار و قیمت خانه و اجاره خانه و خانه دارشدن درشهر تبدیل به آرزویی به گوربردنی شدن را بخاطر می‌آورد.