آی کیوی نوجوان انگلیسی از باهوش‌ترین افراد جهان مانند بیل‌گیتس و استیفن هاوکینگ بیشتر است و نام او در صدر باهوش‌ترین انسان‌های روی زمین قرار گرفته است.

لارن مارب دختری با ضریب هوش 161

به گزارش همشهری آنلاین،«لارن مارب» شانزده ساله، برای وقت‌گذرانی و خنده همراه همشاگردی‌هایش تصمیم گرفتند میزان آی کیوی خود را در تست هوش «منسا» بسنجند.

هرچند همه چیز در ابتدا رنگ شوخی داشت اما وقتی نتیجه آزمون به دست معلمان رسید آنها بسیار شگفت‌زده شدند زیرا مارب در تست هوش، امتیاز ۱۶۱ را گرفته بود و این یعنی اینکه او از استیفان هاوکینگ و بیل گیتس که آی کیوی آنها ۱۶۰ است آی کیوی بالاتری دارد. 

با این نتیجه، نام این دختر نوجوان انگلیسی به عنوان باهوش‌ترین فرد انجمن منسا، در راس باهوش‌ترین افراد جهان قرار گرفت. اما نکته جالب ماجرا این است که لارن مارب با این آی کیوی بالا، از لحاظ درسی یک دانش‌آموز معمولی به شمار می‌رود. 

به گفته معلم مارب، او دختر بسیار بازیگوش و سر به هوایی است اما با این حال نمره‌هایش در درس‌های فیزیک و هنر قابل قبول است و این احتمال وجود دارد که بتواند در دانشگاه معتبری در انگلیس ادامه تحصیل بدهد، این در حالی است که وی به هیچ عنوان علاقه‌ای به دانشگاه رفتن ندارد و دوست دارد که یک هنرمند شود.

منبع: سرنخ- هفته‌نامه‌حوادث‌وشگفتی‌ها- شنبه، ۵ اسفند ۱۳۹۱.

کد خبر 751691
منبع: همشهری سرنخ

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سرنخ

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha