چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۷:۴۷
۰ نفر

هر چند هنوز بیشتر از یک ماه به تعطیلات نوروزی باقی‌مانده است اما آژانس‌های مسافرتی از همین حالا جمله معروف «پرواز جا نمی‌دهد» را به مشتریان خود تحویل می‌دهند.

این در حالی است که با وجود این ادعا برخی از مسافران همچنان موفق می‌شوند در تاریخ و ساعت مورد نظر خود بلیت پرواز‌های خارجی یا داخلی را تهیه کنند.

البته آژانس‌‌های مسافرتی افزایش تقاضای سفر در ایام نوروز را دلیل پر شدن پرواز‌ها ذکر می‌کنند، اما واقعیت این است که بیشتر بلیت های مسیرهای پرمسافر توسط تورهای مسافرتی خریداری شده و اگر مسافر بخواهد خارج از تور به سفر برود بلیت هواپیما برای وی حکم کیمیا را پیدا می‌کند.

با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از شهروندان تمایل به سفر خارج از تور را دارند انتظار می‌رود تدبیری اندیشیده شود تا اینکه در ایام پر مسافر سال، تمامی بلیت‌های شرکت‌های هواپیمایی به تورها اختصاص نیابد.

خدمات 24 ساعته

با توجه به اینکه تا چند روز دیگر دور تازه طرح برخورد با خودرو‌های فاقد معاینه فنی آغاز می‌شود اما ازدحام و شلوغی مراکز ارائه‌دهنده برچسب معاینه فنی موجب شده است که همچنان عده زیادی از رانندگان موفق به دریافت این برچسب نشوند.

تماس‌های تلفنی شهروندان با ستون در شهر چه خبر حاکی از آن است که با فرارسیدن روزهای پایانی سال، دغدغه‌های کاری مردم نیز افزایش می‌یابد و به همین دلیل بیشتر رانندگان فقط در ساعات پایانی شب فرصت کافی برای مراجعه به مراکز معاینه فنی را دارند،در واقع همین موضوع باعث شده تا شهروندان در تماس با ستون در شهر چه خبر خواستار سرویس دهی تمامی مراکز معاینه فنی به صورت شبانه‌روزی شوند.

به طور حتم عملی شدن این پیشنهاد باعث خواهد شد  خودروهای بیشتری تا قبل از پایان سال صاحب برچسب معاینه فنی شوند.

نوبت برای اقوام

از وقتی بانک‌ها به دستگاه نوبت‌دهی مجهز شده‌اند، کمتر شاهد هجوم شهروندان به پشت باجه‌ها هستیم و نظم و انضباط با بانک‌ها آشتی کرده‌ و امکان به اصطلاح پارتی‌بازی برای افراد خارج از نوبت نیز کمتر شده است، اما گاهی اوقات برخی شهروندان برای به اصطلاح لطف کردن به دوست و آشنا شیوه‌های خاصی را  به کار می‌ گیرند که طی آن به جای یک نوبت، چند برگه نوبت می‌گیرند و آن را تا رسیدن فردی آشنا نگه می‌دارند.

آنها به محض دیدن دوست و آشنا دست به جیب شده و نوبت را به وی می‌دهند. این کار اگرچه به مذاق دوست و آشنا خوش می‌آید اما در واقع تضییع حقوق دیگر شهروندانی است که پیش از دوست و آشنا‌های یاد شده وارد بانک شده‌اند.

جالب اینکه هیچ یک از کارمندان و حتی رئیس شعبه نیز در چنین مواردی خود را موظف به پیگیری موضوع نمی‌دانند و بنابراین افراد شاکی از این روند راه به جایی نمی‌برند و دست آخر ممکن است چند ساعتی معطل شوند.

به نظر اغلب شهروندان برای جلوگیری از چنین تخلفی، چنانچه فردی مسئول مراقبت ازسامانه نوبت‌دهی باشد، کمتر شاهد چنین تخلفاتی خواهیم بود.

انباری در راهرو

همچنان تماس‌های شهروندان حاکی از این است که برخی ساکنان مجتمع‌های مسکونی به حقوق همسایه‌های دیگر احترام نمی‌گذارند و مشکلاتی برای آنها ایجاد می‌کنند. برای نمونه در نبود فرهنگ صحیح آپارتمان‌نشینی، برخی از آنها راهرو را با انباری اشتباه گرفته و وسایل خود را سر راه دیگران می‌گذارند.

برای نمونه یکی از ساکنان این مجتمع مسکونی بیش از یکسال است که از سکوت و صبوری همسایه‌های خود سوءاستفاده کرده وهمانطورکه درتصویر مشاهده می‌کنید کارتن‌های مملو از اجناس مغازه خود را در راهرو گذاشته است.

تعداد زیاد این کارتن‌ها باعث می‌شود حمل و نقل وسایل در این بخش از ساختمان با مشکل مواجه شود؛  البته یکی از وظایف مدیر هر ساختمانی رسیدگی به چنین مسائلی است تا هیچکس نتواند حقوق دیگران‌ را پایمال کند.

کد خبر 75156

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز