مدیر حوزه علمیه استان تهران با اشاره به ۴ راهکار گسترش عفاف و حجاب گفت: این کار باید به صورت تدریجی همراه با کار فرهنگی انجام شود. البته می‌طلبد مسؤولان نظام به صورت آشکار و علنی درباره حجاب اعلام موضع کنند.

هنجارشکنی - بی حجابی در نمایشگاه بهداشتی آرایشی یزد

به گزارش همشهری آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی صادق، مدیر حوزه علمیه استان تهران با اشاره به جایگاه ماه مبارک رمضان در تهذیب نفس و به تبع آن تأثیر این ماه بر جامعه اسلامی بیان داشت: در زمینه حجاب چند مسأله روشن و مسلم است؛ اول اینکه «حجاب» یکی از ضروریات دین اسلام و به خصوص مکتب اهل بیت (ع) است و آیات زیادی از قرآن کریم اصل حجاب، محدوده حجاب و لزوم توجه به مسأله حجاب را بیان می‌کند.

وی افزود: همچنین در قانون اساسی و در قوانین قضایی ایران اسلامی، مسأله حجاب و محدوده آن مشخص شده است و بی‌حجابی به عنوان یک جرم مسلم تلقی شده است. بنابراین در این ۲ نکته جای هیچ شک و شبهه‌ای نیست.

 گلایه‌مندیم که چرا در مسأله بی‌حجابی این قدر منفعل عمل می‌شود

حجت‌الاسلام رحیمی صادق ابراز داشت: آنچه الان باعث تعجب جامعه اسلامی به خصوص مردم متدین، علما و حوزویان شده است، سکوت عجیبی است که در مسؤولان نسبت به این مسأله مشاهده می‌شود. مراد من از مسؤولان، فقط مسؤولان دولتی نیست، هر سه قوه را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: بعضی از بزرگواران درباره اجرای قانون حجاب می‌گویند ما در قانون کمبود داریم و مشکل داریم. از سویی دیگر ما منکر زحمات این سه قوه نیستیم، آن‌ها برای رفع نابسامانی‌های اقتصادی و خرابی‌های عجیبی که بر جای مانده است، تمام تلاششان را می‌کنند و انصافاً باید از زحماتشان تقدیر و تشکر کنیم، اما واقعا گلایه‌مندیم که چرا در مسأله بی‌حجابی این قدر منفعل عمل می‌شود؟

بی‌حجابی به همین محدوده‌ای که هست باقی نخواهد ماند

مدیر حوزه علمیه استان تهران خاطرنشان کرد:‌ اگر وضع به همین صورت پیش برود، ما دچار چند مشکل بزرگ خواهیم شد، اولاً بی‌حجابی به همین محدوده‌ای که هست، باقی نخواهد ماند و کیفیت و کمیت آن روز به روز با تلاشی که دشمنان ما دارند و بعضی‌ها هم بی‌مبالات هستند، محدوده‌اش گسترش پیدا خواهد کرد و بی‌حجابی متوقف نخواهد شد.

وی گفت:‌ عوارض مخرب دیگری که در سایه بی‌حجابی رخ می‌دهد، به هیچ وجه جامعه و نظام ما نمی‌تواند با آن‌ها کنار بیاید و برخورد خواهد شد. دوم اینکه صبر مردم متدین ما به پایان خواهد رسید و ممکن است خودشان دست به اقداماتی بزنند، آن وقت جامعه دچار نابسامانی و هرج و مرج خواهد شد؛ بنابراین به هیچ وجه وضعیت موجود قابل پذیرش نیست.

حجت‌الاسلام رحیمی صادق اظهار داشت:‌ اگر نظام ما نظام اسلامی و حکومت، حکومت اسلامی است و ما در مقابل احکام اسلامی سکوت کنیم و کاری نتوانیم انجام دهیم، چیزی از نظام اسلامی باقی نخواهد ماند؛ ضمن اینکه تأکید می‌کنم این مسأله به حجاب هم متوقف نخواهد شد و روزه‌خواری و مباحث دیگر هم پشت‌بند این دامن‌گیر جامعه اسلامی ما خواهد شد.

وی افزود:‌ نکته دیگری که حائز اهمیت است، اینکه باید کار تبیینی و اثباتی توسط همه دستگاه‌های دینی و فرهنگی کشور در امر حجاب صورت گیرد که حوزه علمیه، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی، صداوسیما و همه دستگاه‌ها در این مسأله باید نقش داشته باشند.

چهار راه‌حل برای برچیدن بی‌حجابی

مدیر حوزه علمیه استان تهران تصریح کرد: اما بخشی از اقدامات در مواجهه با بی‌حجابی اقدامات سلبی است. عرض ما این است که دولتمردان عزیز از محدوده خودشان شروع کنند و بزرگوارانی که کارمند این نظام هستند چه در فرودگاه، چه در شرکت‌های مسافرتی، چه در بیمارستان‌ها و غیره ابتدا از درون خودشان به صورت تدریجی شروع کنند. در کنار دولت باید دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و مجلس ورود پیدا کنند.

وی ادامه داد: درست است که جامعه دچار التهاباتی بعد از اغتشاشات اخیر شد و نظام اسلامی صبوری کرد تا دامنه اغتشاش‌ها گسترش پیدا نکند، اما ادامه دادن این مسأله اصلاً به نفع نظام نیست. راهکار اجرایی که به نظرم می‌آید، این است که به صورت تدریجی باید وارد شد. امروز کلیپ‌هایی از سازمان‌های دولتی و شرکت‌های دولتی پخش می‌شود که برخی از آن‌ها همه حیثیت و اعتبارشان را از مجوزهای دولت گرفته‌اند و در کلیپ‌های تبلیغاتی بانوان مکشفه و بی‌حجاب هستند، این اصلاً قابل قبول نیست.

حجت‌الاسلام رحیمی صادق بیان داشت: در قدم دوم عزیزانی را که از اصناف مجوز کسب به مغازه‌ها داده‌اند، مکلف کنند که هیچ فروشنده‌ای در مغازه‌ها، پاساژها، هایپراستارها و غیره نباید بدون حجاب باشد و اگر بود با او برخورد کنند. در قدم سوم مجموعه دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها مکلف شوند به افرادی که رعایت حریم شرع و قوانین شرع و نظام و جامعه را نمی‌کنند، خدمات ندهند و در مرحله چهارم و نهایی متروها، اتوبوس‌ها، وسایل حمل و نقل مکلف شوند به کسانی که حریم جامعه را رعایت نمی‌کنند خدمات ندهند.

کد خبر 751204
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 99
  • نظرات در صف انتشار: 39
  • نظرات غیرقابل انتشار: 275
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    بیشتر بی حجابی ها از مترو شروع میشه و ب خیابان منتهی میشه
    • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      خودتون خبر میزارید فقط نظرات موافق خودتونو پخش میکنید بعد دم از قانون میزنید واقعا که.
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    گزینه آخر بهترین هست
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    اول برای گرانی ها، بیکاری جوانان، مفاسد اقتصادی و ... راه حل ارائه بدید! حل شدند خود مردم تابع اصول و عقاید اسلام خواهند شد. بدون فشار و اجبار
    • رضا IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      مگر رعایت عفت ، فروشی هست که این طور استدلال میکنید ؟ یعنی برای اینکه زنان عفت را رعایت کنند باید وضعیت اقتصادی را بهتر کنیم ؟ یعنی عفت و حجاب در مقابل اقتصاد و معیشت هست ؟ یعنی معیشت را از دست دادیم ، باید خودمان بقیه داشته هایمان را هم بر باد دهیم ؟ کمی به مغزتان مراحعه کنید و طوطی وار صحبت های سخیف شبکه های معاند را تکرار نکنید .
    • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      شیرمادرت حلالت دعای خداوندوپیامبرویاسروعماردسمیه وبلال حبشی حمزه سیدالشهداسروروسالارشهیدان پشت پناه خودت وخانوادت
    • پاسخ به کاربر رضا IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      53 14
      همشهری وقتی نظرات رو منتشر نمی کنی امثال رضا پاسخشون رو نمی گیرند و در خیال خام خودشون میمونند. ولی باز مینویسم امید که منتشر بشه. اخوی! من خودم معتقدم که مسائل اقتصادی ریشه در مسئل فرهنگی و ذهنی افراد داره و من این بخش از بحث رو بیشتر کش نمیدم که مفصله... بخش بعدی عرض من اینکه این رفتار به نوعی پاسخ به کوتاهی ها و بی توجهی های مسئولان در عرصه های مختلف ویژه اقتصادی که خودش رو در گرانی های لجام گسیخته و بیکاری جوانان و... نشون داده. حالا باز بگو چه ربطی به اقتصاد داره!
    • دختر ایران IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      22 38
      من از شما یک سوال دارم اگر اینگونه که شما می‌گویید هست پس چرا اکثر بی‌حجاب ها و کسانی که دین را زیر پا می‌گذارند اغلب از قشر مرفه جامعه هستند ( اکثرا سلبریتی هایی که مشکل اقتصادی ندارند) و در مقابل افراد مومن ما افرادی با زندگی معمولی و حتی فقیرانه هستند؟ لطفا جوابی منطقی به سوالم بدهید و استدلال های آبکی را هم برای خودتان نگه دارید. با تشکر
    • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      20 27
      آفرین به شما پس تا وقتی مسائل زیست محیطی حل نشده و دریاچه ارومیه پر از آب نشده و مسئولین یه فکری نکرده اند شما آب نخور چون آب کمه چه ربطی داره رعایت حجاب را به اقتصاد گره می زنید از فردا یه مشکل دیگه پیش میاد دوباره حجابتون رو کاهش می دید
  • احمد IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    حتمن باید برخورد بشه اینجا مردان وزنان باغیرت داره و زندگی ... مناسب ایران نیست یه عده تو ماهواره زندگی کردن جوگیر شدن
    • زهرا IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      بیشتر بی حجاب ها ازقشر مرفه جامعه هستن واصلا به بند گرانی نیستن.اتفاقا همین قشر ضعیف ایمان قوی تری دارن ودین دارتر هستن
    • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      39 5
      زهرا اینقدر مردمو بجان هم ننداز .تو قشر پولدارو فقیر انسانهای خوب داریم.نمیشه یک چیزو به یک گروه و صنف و طبقه چسباند.یا حذف کرد.پولدار خوب داریم انسان پولدار بد هم داریم.و همینجور فقیر بیوجدان داریم.و فقیر انسان و با وجدان و با معرفت فقیر بی ایملن داریم و با ایمان.و پولدار بی ایمان و با ایمان.فقط انسان بودن مهمه قشر فرق ندارد.
    • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      66 8
      اقای غیرتی چرا سفره مردم را جارو کردند غیرت گل نمیکنه
    • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      40 8
      من به مغزم فشار اوردم یک سوال برایم پیش امد چه شد که در زمان شاه مردم با وجود همه ازادی در حجاب باز هم به سمت دین حرکت کردند ولی الان برعکس شده است یک شیر که شکمش سیر باشد وسط گله گوزنها هم بندازی کاری نمی کند پس اگر یک مشکل حل شد بقیه خیلی راحت حل می شود پدر من در بیست سالگی ازدواج کرد بلا فاصله بعد از سربازی نه دغدغه کار بود نه مسکن نه انتظارات بیش ازحد شغل و مسکن که مشخص است انتظارات بیش از حد هم بر می گردد به فاصله طبقاتی شما حقوق یک کارگر را در شرکت نفت صنایع فولاد و شهرک های صنعتی را با هم مقایسه کنید همه چیز مشخص خواهد شد تورم و حداقل حقوق ... .... .... را هم ضافه کنید خلاصه این راه به ترکستان است
    • پاسخ به زهرا IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      21 5
      پس معلومه تو جامعه نیستی ... مثل خیلی از مسئول ها!
    • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      16 36
      اونایی که روسری هاشون را برداشته اند همه پولدارند ماشین یک میلیاردی سوار می شوند قشر ضعیف آبرودار و آبرومند است صورتش را با سیلی سرخ نگه می دارد ولی به خدا پشت نمی کند
  • ف.م IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    نظرات فوق ایشان غیر سازنده،مخرب،نامناسب ،یکطرفه و دردسرساز است .
  • KW ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    چندتا مردم داریم .
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    اگر به افراد بی حجاب خدمات دولتی ارائه نشه پس ازشون مالیات هم گرفته نشه .
  • فرشید IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    مردم مشکلی با نظام ندارند دوست دارند ازاد باشند مردم با امثال طالبان مشکل دارند
    • DK ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      83 24
      دارید هدفمند جامعه را دو قطبی کی کنید
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    دقیقا درست فرمايش کردید بعضی کارمندان خانم در بیرون از محل کاربی حجاب هستند ومتاسفانه ادارات هيچ گونه نظارتی ندارند
  • DE ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    هر چه زودتر این بی حجابی و این منکر ناپسند رو جمعش کنید بخدا دیگه تحمل دیدن این اوضاع رو نداریم...دیدن خانمهایی که راست راست دارن تو جامعه بدون روسری جولان میدن رو نداریم...تمومش کنید این وضعیت رو
    • مهر۶ IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      بهتره خودت رو درست کنی. کمی چشم پاک باش! سرتو بندازی پایین بد نیست!
    • کامران IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      95 23
      اول اون فیلترشکن خاموش کن بعد نظر بده ...
    • دختر ایران IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      8 15
      در پاسخ مهر۶ مینوسم آقا یا خانم محترم امثال شما ها مگر دم از عدالت نمیزنید و خواهان اجرایش نیستید؟ آیا می‌شود ربط این حرف شما را با عدالت بدانم ؟ حرف شما پر از خودخواهی و یک جانبه گراییست و شما فقط از منظر دید خودتان حکم صادر میکنید و این تناقضی بزرگ با چیزیست که خواهان آنید
  • فاطمه IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    احسنت عالی هرچیزی رو باید از درون درست کرداز اول هم باید این کار رو میکردم چرا در زندان ها این رعایت میشه کسی می‌ره ملاقات تا چادر نداشته باشه راه نمیدن قطعاً این راه‌حل ها جواب میده البته اگه سران بخواهند
  • ناصر IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    برخورد برخورد برخورد برخورد برخورد برخورد برخورد برخورد برخورد بشه کجا هستن مسولان زود اقدام کنید
    • حمید IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      55 13
      سلام و عرض ادب کاش منظورتان از برخورد برخورد فیزیکی و تنبيه بدنی و مجازات جريمه ای نباشه بلکه برخورد نرم فرهنگی باشه موافقید بزرگوار؟
    • ناصر IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      6 11
      خیر فرهنگی ج نمیده
    • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      19 2
      برخورد نرم فرهنگی که خطرناکتره بزرگوار! همین برخورد و عدم ارائه خدمات به دختران، خودش مصداق خشونت نرم هست.منتها با ظاهری شیک
  • امیر IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    بهترین راه عبور از کم حجابی کاهش تورم وحشتناک و فاصله طبقاتی است
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    هرچی قانون ستیز و بی حجاب می بینیم در بین قشر حرفه جامعه هست و ربطی به فقر ندارد و این قشر حرفه بی درد خیلی گستاخ و پررو هستند و باید محکم و قاطعانه برخورد شود.
  • طبا IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    اینایی که حرف از غیرت و عدم تحمل بی حجابی و از این دست میزنند که اگر فلان نشه خودمون فلان میکنیم، چرا برای فلاکت مردم خونشون بجوش نمیاد؟ چرا برای دزدی و اختلاس ها دست بکار نمیشن؟ چرا برای این اعتیادی که علنی و در سطح برخی از معابر بصورت جمعی، روح هر انسانی رو آزرده میکنه، دست به اقدام نمیزنند!!!؟؟؟ فقط و فقط مشکل دو تار مو بانوان هست!!!؟؟؟؟
    • Ja ad IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      15 77
      تو اول فرق مرفه و حرفه رو یاد بگیر بیسواد جان
    • ناشناس IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      31 6
      اشتباه تایپی گوشی بوده، فرد فرهیخته یاد بگیر نظر دیگران و محترم بشمار
    • دختر ایران IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      15 8
      جناب محترم این مثال هایی که زدید کاملا درسته و کسی منکر وجود این این مشکلات نیست و لطفا این رو هم در نظر داشته باشید که برای حل مشکلات قطعا اولویت هایی وجود داره . حالا وقتی کشور ما درگیر جنگ ترکیبیه و یکی از این جبهه های جنگ ترکیبی، جنگ نرمه که هدفش اعتقادات و تفکر و هویت ماست و داره از حجاب به عنوان یه حربه برای این جنگ استفاده میکنه و با همراهی نا آگاهانه نوجونای ما داره به هدفش میرسه بنظر شما پرداختن به این مسئله که در واقع مقابله غیر مستقیم با دشمنه اشتباهه؟اگه جوابتون بله است پس یا دشمن و از دوست تشخیص ندادید یا دشمنو خیلی دست کم گرفتید
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    چطور وقتی کسی از چراغ قرمز رد میشه یا سرقت غیر مجاز داره و سلامت جسمی دیگران رو به خطر میندازه جریمه میشه ولی کسی که با حالت نیمه عریان میاد تو خیابون و باعث تشویق بقیه به بی حیایی و بی بندوباری میشه جریمه نمیشه، مگه فقط سلامت جسمی مهمه
    • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      14 1
      منظورت سبقته؟
    • رضا IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      1 1
      بنده این حرف رو چند بار دیگه هم عرض کردم و هیچ وقت هم منتشر نشده! متاسفانه!!! عرض بنده این-ه: با چه تفکری بی حجابی و کم حجابی رو برابر با بی حیایی و بی بند و باری تصور میکنید؟ مگر مادران و مادربزرگ های ما زمان قبل از انقلاب زندگی نمی کردند؟ از بزرگتراتون بپرسید لطفاً ، ببینید الزاماً کسی که حجاب نداشت ، بی بند و بار بود؟؟؟؟ این موضوع تنها مختص ایران هم نیست و توی تمام دنیا صدق میکنه دوستان. مگر توی دنیا فقط ما مسلمونیم؟!...
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    اول فکری به حال گرانی بعد حجاب فقر باعث میشه که همه چی درهم بشه
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    36 96
    برخورد قاطع
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    74 19
    من بیش از 10 بار پیام گذاشتم هیچ کدام منتشر نشد چون انتقاد پذیر نیستید
    • ناصر IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      1 19
      همینه برو نظر نده
  • حسین IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    27 20
    تنها راه فرهنگ سازی می‌تواند کارساز باشد. کاری که سالیان دراز نهادهای فرهنگی و اجتماعی و رسانه ای و... انجام ندادند. باید انجام دهند و باصبر در دراز مدت جواب بگیرند. دختر بچه یا پسر بچه پاکی که از ابتدا وارد اجتماع می‌شود را رها میکنید وقتی به سن بزرگسالی رسید و مشغول شد و از حجاب عفاف قرآن قانون و... هیچ سر در نمیاد می‌شود اصلاح کرد؟
    • یونس IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      26 9
      آخه دوست عزیز فرهنگ یعنی اینکه هیچ کس در پوشش دیگران دخالت نکنه. اسمش رو نگذار فرهنگ‌سازی بهش بگو تحمیل‌سازی
    • US ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      8 4
      فرهنگ سازی ؟ و دقیقا رو‌‌چه حسابی شما کسایی هستید که باید برای مردم فرهنگ درست رو تعریف کنید و بسازید ؟
  • مهدی IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    76 11
    با زور هیچی درست نمیشه شاید در ظاهر کمتر بشه ولی لحظه انفجار رو نزدیکتر می کنه . خود دانید و تحربیات قبلیتون
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    68 8
    منظور کدوم مردمه!!؟
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    25 84
    سرسخت ترین مخالفین حجاب مردان بی بندوبار و چشم چران هستن ، که تا زن خودشان را در معرض دید دیگران قرار ندهن ، زن دیگران را نمیتونن دید بزنن و چشم چرانی کنن
  • Hk IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    73 18
    کاش برای گرونی و فقر مردم هم همینطور عمل میکردید
  • پرویز IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    91 3
    اگر موضوع حجاب به مردم واگذار شود شاهد درگیری های شدید خیابانی خواهیم بود.این به معنای هرج و مرج است
  • مهدی IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    30 99
    لعنت خدابر هرچه زن بی حجابه
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    51 17
    اقایک سوال اگه درخانه ی کسی بازباشدمابایدبه حریم خانه واردبشیم
  • رضا IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    107 9
    مردم دنبال آزادی برای لخت شدند نیستند بلکه دنبال کسانی هستند که به اسم بی حجابی دنبال لخت کردن مردم هستند اول اقتصاد را درست کنید که مردم گرسنه نمانند بعد دنبال حجاب بروید اگر گرسنگی مردم در مسئولیت شما نمیگنجد پس فضولی کردن در مسئله حجاب به هیچ عنوان به شما ربطی ندارد وقتی کودک گرسنه ایی یا مادر گرسنه ایی که تا کمر در سطل آشغال فرو رفته اند دل شما را نمیلرزاند پس اصلا به شما ربطی ندارد مردم چگونه زندگی میکنند هر وقت مسئولیت قبول کردید که مشکلات مردم را حل کنید مردم با کمال میل به حرفهای منطقی شما نیز گوش میکنند ...
    • عابد IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      9 0
      لپ کلام....
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    66 7
    به قول رائفی پور قیمت دلار چند؟؟؟؟
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    68 4
    یک راه هم پیشنهاد بدین برای گرانی و بی عدالتی !؟
  • US ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    51 5
    آن سبو بشکست وآن پیمانه ریخت
  • علی سعید IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    26 5
    آقای مدیر حوزه ....شما اول معیشت مردم را درست کنید بی حجابی خودش درست ممیشه
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    16 3
    باید ریشه یابی بشه که چرا کشف حجاب و روزه خواری انجام میشه و اعتقادات دینی مردم کم رنگ شده و دارد ازبین میرود البته این را مسئولان میدانند.
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    6 15
    ما هم از وضع موجود جامعه بشدت ناراحتیم ولی کاری از ما بر نمی آید باید فکری کرد چون اینها وارد مسائل دیگر می‌شوند که قابل قبول نیست مسولان باید بفکر باشند واقعا چندش اوره است بی حیایی به حد اعلا رسیده من فکر می کنم اینها همان کسانی هستند که دنبال دجال می روند ودجال همان شبکه های فاسد ماهواره ای است که با تار وطنبو رو بی عفتی مردم را بسوی جهنم سوق می دهند فقط خدا بفریاد این انقلاب برسد ای جاهلان بدانید که همیشه شادی نیست روزیکه با این وضع جانتان به گلو می رسد که راه برگشتی ندارید به خود ایید وعبرت بگیرید که خدا دریک چشم به هم زدن همه مجرمان را نابود می کند آن شالله
  • معلم IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    5 24
    پس کو؟ما بارها گفتیم تمام خدمات عمومی بی حجابان راقطع کنند!!!!!
  • فرح IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    12 21
    بله بی حجابها اصلاح نکنن خودشون رو و از قانون سرپیچی کنن مردم انقلابی مجبورن خود اقدام کن مگرایران اروپاست شهید دادیم که بی بندو باری از بین بره
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    13 13
    روزگاری خواهد آمد که مردم به گناه افتخار واز پاک دامنی تعجب کنند حضرت (علی(ع))
  • م‌.ح IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    8 21
    دقیقا درسته. اگر مسئولین بابی حجابی برخورد نکنند، ما خودمون برخورد میکنیم. حجاب قانون کشور هست و بایدرعایت بشه و فردهنجارشکن اگر به تذکر گوش نکرد باید مجازات بشه
  • ناشناس NL ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    22 7
    این قدر درحق مردم ظلم شده که دیگر این صحبت ها هیچ تاثیر واثری ندارد
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    21 5
    حاجی در مورد فقر ،دزدی هم بگو اگه اجازه داری
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    18 5
    در قانون اساسی به هیچ وجه در خصوص حجاب سخن به میان نیامده فقط در قانون مجازات اسلامی درباره محرمات شرعی به طور کلی مجازات بسیار خفیف مقرر شده است
  • مصطفی رحیمی پردنجانی IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    19 4
    چرا از فقر بذبختی بیماری بیکاری سفره های خالی مردم و دزدی و اختلاس مسئولین حکومت حرفی نمیزنید... در ضمن کسی که ذات و ریشه داشته باشه مطمن باش توی هر محیطی میتونه خودش کنترل کنه... ممنوعیت حجاب اسلامی شما مثل ادعای کور برای ندیدن نامحرم یا ادعای آدم کر برای نشنیدن غیبت ازرمردمه
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    4 7
    نهادینه کردن حجاب و همه دین آگاهی بخشی است از حضرات معصومین علیهم السلام یاد بگیریم
  • احمد IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    14 2
    این کار به علمامربوط میشود که آنها هم بی خیال این حرفها هستند بیخود مردم را به جان هم نیندازید عاقبت این کار قتل و آدم کشی ببار میآورد علما باید ازراه صحیح امر به معروف نمایند و مردم را ارشاد کنند والبته باید به وضع اقتصادی هم رسیدگی شود طبق آیات و روایات اگر از دری فقر و ارد شود ایمان از در دیگر خارج میگردد
  • حسین IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    16 3
    سلام قبل از هر چیز باید بی حجابی ریشه یابی شود وقتی که در یک جامعه و مخصوصا دستگاه ها ... ... .... .... فساد و ظلم هستند بذر ظلم و بیداد میشود فحشا و فساد. همانگونه که مولایمان علی علیه سلام فرموده اند هنگامی که گزارش فساد و اختلاس 30 هزار درهمی منذر بن جارود عبدی یکی از کارگزاران آن حضرت به ایشان رسید، او را عزل کرد، سی هزار درهم را پس گرفت و به او نوشت «شایستگی این را نداری که در جمع آوری بیت المال به تو اعتماد شود» (نهج البلاغه - نامه 71) و یا آن بزرگوار در فرمانی به مالک اشتر می فرماید: «ثمّ تفقّد أعمالهم و ابْعَثِ العیونَ...- با فرستادن مأموران مخفی مواظب کارگزاران خود باش، چنانچه یکی از آنان، دست به خیانتی زد، بدون تأخیر، خیانتکار را کیفر ده، آنگاه وی را در مقام خواری و مذلت بنشان و داغ خیانت بر پیشانی او بگذار و طوق رسوایی بر گردنش بیفکن!». نامه های فراوانی از علی(ع) در نهج البلاغه وجود دارد که در آنها به کارگزارانش که در معرض اتهام حیف و میل بیت المال بودند، نوشته: « تو در نزد من خوار و زبون و کم ارزش و بی مقدار خواهی شد.» چطور میشود که فساد و ظلم را ندیدو دم از عدالت زد
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    27 8
    سلام ، مشکل اصلی مردم تبعیض ، بی عدالتی ، مشکلات اقتصادی و ظلم قانونی از طرف قوانین حاکمیت هست که هیچوقت مورد توجه حاکمیت نیست یک جوان با حقوق حداکثر ۸ تا ۱۰ میلیون تومان چگونه می تواند خانواده تشکیل دهد آنوقت خواجه در فکر نقش ایوان هست
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    19 5
    اونایی که به نظام اسلامی ضربه زدن‌ و میزنن همونایی هستن که بیشتر از همه ادعای دینداری و انقلابی بودن دارن همین تندرو،همین آتش به اختیارهای بی فکر
  • زارع IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    13 2
    مردم مقابل هم قراردادن خواست اسراعیل و امریکاست ... ..... ....
  • محمد IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    16 2
    سلام لطفاً نظرات شخصی رو به اسلام و پیامبر خدا نسبت ندید آیا اگه پیامبر خدا الان حضور داشت دغدغه اولش حجاب بود یا عدالت ؟ تورو قرآن یه کوچولو فکر کنید اگه ضرر کردین بنده رو لعنت کنید مشکل خیلی از مردم اینه که احساسی فقط حرف میزنن و آسیب‌ مستقیمش به دین و مذهب و اسلامه متاسفانه اسلام مخالف این ماست ریختن و تفکرات غیر عادلانست
  • علی IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    18 15
    حجاب هم دستور خدا توی قرآن و سخنان ائمه هست هم قانونه حالا اصلا اینا به کنار تز لحاظ انسانی هم رعایت پوشش مناسب لازمه ، آزادی انسانها تا جایی محترمه که به دیگران آسیب نزنه ، برهنگی و بدحجابی کاملا به جامعه خصوصا قشر جوون و نوجوان و بچه ها آسیب میزنه ، آسیب فقط جسمی نیست ، آسیب ذهنی و روانی و جنسی ، تنوع طلب شدن ، افزایش خیانت ، تحریک شدن و درگیر شدن ذهن و تمرکز نداشتن رو کار و درس و ...
    • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      10 0
      لابد مثل خارجی ها(اعم از مسلمان و غیر مسلمان). وضعیت علم و روح و روان و آسایش و ... آنها همش از ما بهترند.
  • شیدا IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    20 5
    والا چیزی که من در جامعه میبینم اینه که خیلی از افرادی که دائم از برخورد با بی حجابی حرف می زنند در فامیل درجه یک خودشون بدحجاب و بی حجاب دارند ولی به خاطر به هم نخوردن روابط خانوادگی به اونا چیزی نمیگن
  • مهدی IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    22 6
    بنده‌ی خدا بهشت که زورکی نیس🚶‍♂️
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    23 2
    حضرت علی میفرماید .فقر که بیاید .ایمان میرود ..قابل توجه اون دوستی که میگه به اقتصاد ربط نداره حجاب .ایا مسولین کشور که دربلاد کفر مشغول سختی کشیدن هستن .نظارتی روشون هست .تورم رو درست کنید .
  • Mohammad IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    17 8
    ماست روشون بریزید ک جرمم مرتکب نشده باشید بلدید ک
  • علی IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    11 2
    یه مثال میزنم اگر درون یک خانواده پدر نتونه ازنظر اقتصادی به بچه ها رسیدگی کنه بعداز یه مدتی بچه ها و زن خانواده ارزشی برای دستورات و حرفهاش قائل نیستند چون احساس احتیاجی به پدر ندارند. امروز آقایان ناتوان از حل معضلات اقتصادی توقع حرف شنوی ازجامعه دارند.
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    15 0
    هموطنان گرامی ۲قطبی ایجاد بشه علاج ناپذیره. بزارید عقلا تصمیم بگیرند.بدترین دین دینی است که توام با نفرت و لجبازی توش باشه
  • Mohsen IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    8 3
    حضرت آقا اشاره کردند ب موضوع حجاب. متاسفانه ی عده فکر می‌کنند صاحب نظران *جامعه شناسان* حتی صحبت رهبری رو *صحبت حاج قاسم رو مد نظر قرار نمیدن...۲۰۰۰ تون بیفته دیگه، فکر نظام باشید. مسولیت داره، ۲قطبی خطرناکه!!! مهسا فوت شد. دیدید چ ضربه ای خوردیم، دشمن داریم، مشکلات اقتصادی داریم، بیکاری ی مقدار زبون خوش، فرهنگ سازی مثل بهشت زهرای کرمان ۳تا بی‌حجاب کلا چادری شدند/ اینا لج کردند. دشمنم نیستن*
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    2 11
    تورو خدا کاری کنید چرا این قدر بی حجابی زیاد شده چرا یه کاری نمیکنید اخه گرانی چه ربطی به حجاب دارد من خودم کارگرم ومخالف بی حجابی هستم وتوی بد ترین شرایط زندگی میکنم اما حجاب خیلی برایم مهم هست چون از بی حجابی و بی حیایی همه چیز به وجود میاد به داد مردم برسین
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    7 10
    آقایان و خانمهای مسئول خوابید!؟ یا این وضع رو نمیبینید؟ مگر نمیبینید سطح شهر فرودگاه‌ها، راه اهنها پر شده از بی‌حجابی که وارد شهر مقدس مشهد می‌شوند، اگه از بد ورود جلو این بی بند بارها و ناحنجاریها رو بگیرید بله میتونید وگرنه بعد چند الفاتحه..... راستی درود بشرف اون کسی که بخودی خود امر به معروف سطل ماست کرد..
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    9 34
    حجاب شناسنامه ملی و مذهبی خانم های ایرانی است پس اسالتمان راحفظ کنیم
    • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      15 1
      اصالت درسته خانم با اصالت!!
  • ناشناس IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    3 6
    کاری به حجابشون ندارم ولی این دسته چنان رفتار می کنند انگار باقی مردم که کم حجاب یا با حجاب هستن سیاه پوستند و اینا نژاد برتر، حتی نمی پرسند آقایون می تونند وارد واگن خانمها بشن یا نه؟ فقط نظر خودشون ملاک قرار می دهند و این رفتار آزار دهنده ای هستش و خودخواهی محضه
  • واقعا که IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    2 10
    بنظر حرفاش حق میاد برخورد تند نباید بشه باید خدمات اجتماعی و پروانه کسب افراد بی حجاب باطل کنن
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    12 0
    تو را خدا با گرونی مبارزه کنید با قیمت گرون پراید حلبی مبارزه کنید با گرونی مسکن مبارزه کنید با گرونی خوراکیا مبارزه کنی جوانان در فشار هستند
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    3 11
    اونایی که میگن اول اقتصادو درست کنید بیشتر اونایی که کشف حجاب کردن رو ببینید با ماشینهای آنچنانی تو خیابون ویراژ میدن و فخر فروشی میکنن و گرنه قشر ضعیف که همیشه تو صحنه هستن و حجابشونم از قبل سفت تر گرفتن
  • GB ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    6 3
    سکوت نکنید وادار به سکوت خواهیدشد.
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    4 14
    پیرزن که پرستار بیمارستان بود ناخن کاشته بود از طریق این ناخن ها بیماری به افراد غیر بیمار منتقل خواهد شد.
  • بلوچ IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    8 21
    مثل یک فرد خارجی با آنها برخورد شود کسی که قانون کشور قبول ندارد قطعا شهروند ایرانی نیست
    • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      9 11
      ساکت شو...تجزیه طلب، چجوری جرات میکنی ایرانی بودن دیگران رو زیر سوال ببری؟
  • ابراهیم IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    2 2
    "سکوت عجیبی است که در مسؤولان نسبت به این مسأله مشاهده می‌شود" با عرض معذرت به نظر میرسد که تعدادی از مسوولین خود به نوعی گرفتار این ناهنجاری اند و برای مبارزه باید از خود شروع کنند و مبارزه از خود کار سختی است....