رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و باران و وزش باد در برخی استان‌ها، نفوذ گرد و غبار از کشور همسایه و در پی آن گرد و غبار و کاهش دید در غرب کشور خبر داد.

بارش باران

به گزارش همشهری آنلاین، صادق ضیاییان، درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: شنبه (۱۲ فروردین) در استان‌های ساحلی خزر، خراسان‌های شمالی و رضوی، برخی نقاط آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی بارش برف و باران، رعد و برق و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود. 

وی افزود: در این روز به سبب انتقال گردوخاک از روی عراق به کشور در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب و غرب پدیده گردوخاک و کاهش دید مورد انتظار است. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: یکشنبه (۱۳ فروردین) در نوار شمالی کشور و دوشنبه و سه‌شنبه (۱۴ و ۱۵ فروردین) در شمال شرق و ارتفاعات البرز در برخی ساعات رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود. 

وی ادامه داد: چهارشنبه (۱۶ فروردین) جوی آرام در کشور خواهیم داشت. روزهای شنبه و یکشنبه در غالب مناطق کشور وزش باد شدید بوده و در نقاط مستعد گردوخاک رخ خواهد داد. 

به گفته ضیاییان، شنبه در نیمه‌غربی، نواحی مرکزی استان‌های ساحلی خزر و دامنه‌های جنوبی البرز و یکشنبه در نیمه‌شرقی کشور کاهش محسوس دما خواهیم داشت. 

وی افزود: خلیج فارس، تنگه‌هرمز و دریای خزر تا دوشنبه و دریای عمان در روز دوشنبه مواج و طوفانی خواهند بود. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا همچنین درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۳ فروردین ) کمی ابری و در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۴ و روز  دوشنبه (۱۴ فروردین) صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۲ و ۱۳ فروردین) بندرعباس با دمای ۳۰ و ۲۸ درجه سانتیگراد گرمترین و زنجان با دمای ۵- سردترین مراکز استان کشور هستند. 

کد خبر 751106

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha