چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۷:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: منوچهر احترامی نویسنده کودکان و طنز‌پرداز سه‌شنبه 22بهمن بر اثر عارضه قلبی درگذشت.

به گزارش فارس پورنگ فیروزفر، خواهرزاده منوچهر احترامی، خبر درگذشت وی را تأیید کرد. هنوز زمان و مکان خاکسپاری وی اعلام نشده است. منوچهر احترامی متولد سال 1320 بود که در سن 67 سالگی درگذشت.

احترامی رشته ادبی را در مدرسه دارالفنون خواند، رشته حقوق را در دانشکده حقوق و رشته قضایی را در دانشگاه تهران گذراند. وی بازنشسته سازمان مرکز آمار ایران است.
اولین مطلب طنزی که برای مجله توفیق فرستاد چاپ شد. او سابقه فعالیت در تهران‌مصور و فردوسی و گل‌آقا و مدتی هم در رادیو و تلویزیون و برنامه‌های صبج جمعه، و شما و رادیو را دارد.

کیومرث صابری فومنی (گل‌آقا)، در جایی نوشته است که به نثر و شعر او رشک می‌برد و ابوالفضل زرویی نصرآباد، قصاید او را به‌قوت قصاید کلاسیک ایران و طنزش را از بهترین و ماندگارترین نوشته‌ها می‌داند.

در سال‌های اخیر مرحوم احترامی در مراکز و نشست‌های بسیاری همچون مؤسسه گل‌آقا، حوزه هنری، سازمان صدا وسیما و شب‌های بخارا مورد تجلیل قرار گرفته بود.
داستان "حسنی نگو یه دسته گل"، "خروس نگو یه ساعت"، خرس و کوزه عسل" و "دزده و مرغ فلفلی" از مهم‌ترین داستان‌های کودک احترامی و « طنز در تعزیه» از مهم‌ترین فعالیت‌هایش در زمینه تحقیقی است.

کد خبر 75097

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز