سخنگوی وزارت صنعت گفت افرادی که در بازه ۲۰ تا ۲۳ اسفند حساب وکالتی باز کرده‌اند اما بانک هنوز اسامی آنها را به وزارت صنعت اعلام نکرده است از ۱۶ تا ۱۸ فروردین فرصت دارند در سامانه فروش خودرو ثبت نام کنند.

بازار خودرو

به گزارش همشهری آنلاین، بزرگترین طرح فروش خودرو در سامانه یکپارچه از تاریخ ۲۰ اسفند ماه لغایت ۲۳ اسفند ماه سال گذشته آغاز شد و متقاضیان باید در این فاصله زمانی برای تعریف حساب وکالتی نزد بانک‌های عامل اقدام کرده و واریز وجه ۱۰۰ میلیون تومانی را انجام دهند تا پس از آن ثبت‌نام خود را از ۲۶ اسفند ماه تا ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ انجام و خودروهای مورد نظر خود را خریداری کنند.

اما برخی متقاضیان حائز همه شرایط ثبت‌نام در طرح عرضه یکپارچه خودروهای داخلی، به دلایل مختلف موفق به ثبت درخواست خودرویی خود در بازه تعیین نشده بودند به همین سبب وزارت صمت برای آن دسته از متقاضیان که پیش‌نیاز ثبت‌نام در این طرح (تعریف حساب وکالتی به‌نفع سازمان حمایت و واریز ۱۰۰ میلیون تومان) را انجام داده و توسط بانک‌ها تایید شده‌اند، فرصتی در نظر گرفته که بتوانند در روزهای دوشنبه (هفتم فروردین) و سه‌شنبه (هشتم فروردین) که سایت مجدد بازگشایی و فعال می‌شود، درخواست خود برای خودروی مورد نظر را ثبت کنند.

البته تعدادی از متقاضیان نیز به‌سبب اشتباه خود در وکالتی کردن حساب به نام (به نفع) سازمان حمایت، یا به دلیل ترافیک ثبت نام کنندگان در سامانه و یا اختلال‌های دیگر همچون عدم تطابق کدملی با شماره تماس، عدم تایید بانک در وکالتی شدن حساب مشتری و ... از ثبت‌نام در موعد مقرر باز مانده بودند.

پس از ثبت نام تمام متقاضیان که تا ۸ فروردین به پایان می‌رسد کار بررسی اطلاعات متقاضیان ( با توجه به شرایط ذکر شده در طرح) آغاز و فهرست نهایی متقاضیان خودروهای داخلی مشخص خواهد شد و پس از آن امکان ویرایش برای خریداران فعال می‌شود.

براساس اعلام وزارت صنعت امروز ۸ فروردین ماه آخرین مهلت ثبت نام در طرح یکپارچه است و بعد از آن روند بررسی اطلاعات انجام خواهد شد.

البته امید قالیباف سخنگوی وزارت صنعت نیز در همین ارتباط گفت: متاسفانه برخی از بانک ها همچنان لیست افرادی که در بازه زمانی ۲۰ تا ۲۳ اسفند ماه ۱۴۰۱ حساب وکالتی باز کرده اند را به وزارت صنعت ارسال نکرده است.

وی افزود: برای حفظ حقوق این افراد قرار است از چهارشنبه ۱۶ فروردین تا ۱۸ فروردین ماه سامانه فروش خودرو برای این دسته از افراد باز شود تا آنها نیز امکان ثبت نام پیدا کنند.

کد خبر 750756
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
    8 3
    واسه چی این همه تمدید میکنید، هر کی میخواسته بنویسه نوشته دیگه سریع اسامی رو الویت بندز و نتایج رو اعلام کنید.
    • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
      6 2
      ۱۰۰ میلیون با بدبختی قبل عید جور کردیم عقب نیوقتیم از ثبت نام . نه قیمت ماشین رو میدن بدونیم ‌ چقدر هست اصلا ببینیم میتونیم پرداخت کنیم نه میگن کی تحویل میدن! والا صد رحمت به لپ لپ همون موقع پولشو میدادی باز میکردی معلوم‌ بود‌‌ توش چیه ! بازم تمدید می‌کنند پولمون بیشتر بخوابه آخر ماه هم میگن ببخشید واجد شرایط نیستین یا یه قیمت میدن که نداری بخری ! خدا خیرتون بده !
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
    5 2
    چه وضعشه ۹۰۰ هزار نفر رو معطل خودشون کردن بابا سریعتر الویت بندی کنین اسامی رو اعلام کنید، هر روز هر روز تمدید.
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
    5 2
    پول ۹۰۰ هزار نفرو بلوکه کردن هر روز تمدید میکنن ۲۰ روز پیش پول گذاشتیم تا ۱۸ میشه یک ماهه پول ما دستشونه حساب کنید ۹۰ هزار میلیارد تومن سودش چقدر میشه توی یک ماه؟
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
    4 2
    شما که میخواستین تمدید کنین میگفتین اینور سال ما پول میریختیم از خرج زن و بچمون شب عید زدیم، حتما میخواید حق ۹۰۰ هزار نفرو با تمدید مجدد باز کردن حساب وکالتی هم ضایع کنید، اونوقت سود این یک ماه پول ما چی میشه چرا بقیه رفتن خرید داشونو کردن تفریحاشونو کردن الان راحت بیان حساب باز کنن مارو هم میذاشتین بعد از عید
  • یه بنده خدا IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
    5 3
    میخوام اصلا ثبت نام نکنند چه وضعیتی مسخره کردین. یک ماه پولمون خوابوندیم. .... .... که نمیفرسته. زمان تحویل بگو، ... .... ..... نامردا
  • یه بنده خدا IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
    3 2
    هعی پشت هم تمدید میکنند بابا بسه دیگه. ... ... خودرو هارو اولویت بندی کنید
  • خالقی IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
    3 2
    بزرگترین اشتباه خرید ماشینهای بی کیفیت ایرانیه