رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: هنوز مشکل شماره‌گذاری ون‌هایی که اخیرا رونمایی شد، برطرف نشده و امیدواریم اختلافی که بین وزارت کشور و سازنده وجود دارد، برطرف و ون‌ها وارد ناوگان شود.

ون - حمل و نقل شهری

به گزارش همشهری آنلاین، سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در خصوص روند ورود اتوبوس‌های جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی این کلانشهر اظهار کرد: در تأمین اتوبوس یا واگن مترو، شرایط اینگونه نیست که تولیدکنندگان تولید انبوه داشته و در انتظار مشتری باشند بلکه به سفارش خریدار اقدام به تولید می‌کنند، لذا تأمین اتوبوس نیاز به انعقاد قرارداد دارد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: بر اساس آنچه اطلاع داده شده قرارداد برای خرید ۲ هزار دستگاه اتوبوس با ۲ تولیدکننده منعقد شده و می‌توان امیدوار بود که ۷ تا ۸ ماه پس از آغاز سال شاهد ورود این اتوبوس‌ها باشیم.

تشکری هاشمی گفت: به نظر می‌رسد هنوز مشکل شماره‌گذاری ون‌هایی که اخیراً رونمایی شد، برطرف نشده و امیدواریم اختلافی که بین وزارت کشور و سازنده وجود دارد، برطرف و ون‌ها وارد ناوگان شود.

وی ادامه داد: در مجموع بین ۶ تا ۹ ماه زمان می‌برد تا سازنده پس از انعقاد قرارداد، محصول خود را در بازار و بین خریداران توزیع کند؛ بنابراین پیش‌بینی ما این است که در سال ۱۴۰۲ بخش اعظمی از اتوبوس‌ها وارد شود و برای مابقی نیز باید قراردادها به مرحله انعقاد برسد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تصریح کرد: حتی اگر تأمین اتوبوس‌ها به سال ۱۴۰۳ نیز برسد باید در ابتدای سال ۱۴۰۲ قراردادها نهایی شود و امیدواریم بخش عمده‌ای از قراردادها در طول سال منعقد شود.

وی با اعلام اینکه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای جایگزینی خودروهای تاکسی و ون در بودجه پیش‌بینی شده است، یادآور شد: اگر قاعده را بر کمک ۷۵ درصدی دولت و سهم ۲۵ درصدی شهرداری که پرداخت شده، بگذاریم با رقم یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی می‌توان ۵ هزار ون خریداری کرد.

تشکری هاشمی تأکید کرد: با توجه به اینکه خرید وسایل حمل و نقل عمومی در بودجه مصوب شده با سماجت و جدیت از شهرداری پیگیری خواهیم کرد که این قراردادها را به فوریت به سازندگان داخلی منعقد کنند و حتی اگر سازندگان داخلی نیز نمی‌توانند تولید کنند باید از خارج کشور از تأمین کرده و وارد کنند، لذا تولید داخلی و واردات از طریق خودروسازان را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

کد خبر 750583
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha