سه‌شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۵:۵۹
۰ نفر

گروه اجتماعی: معاون پلیس مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا، با اعلام اینکه طی 10 ماهه گذشته، 5/60 درصد از سارقان دستگیر شده بدون سابقه و 5/39 درصد نیز سابقه دارند، گفت:

 افزایش آمار سارقان بدون سابقه و از طرف دیگر افزایش زنان سارق علاوه براینکه زمان کشف را برای پلیس افزایش می‌دهد، زنگ خطری است برای مسئولان فرهنگی و اجتماعی کشور.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ مقیمی، همچنین خاطرنشان کرد: در کل سرقت‌هایی که طی 10 ماهه گذشته به وقوع پیوسته، 65 درصد از سرقت‌ها در طول روز انجام می‌گیرد و 5/87 درصد از سارقان بومی و 5/12 درصد نیز غیربومی هستند.

وی با اعلام اینکه 5/60 درصد از سارقان دستگیر شده بدون سابقه و 5/39 درصد نیز سابقه دارند، تصریح کرد: 98 درصد از سارقان سابقه دار، مردان و 2 درصد از آنان را نیز زنان تشکیل می‌دهند.

مقیمی با اشاره به اینکه 61/2 درصد از سارقان دستگیر شده بدون سابقه، زنان هستند، یادآور شد: در آینده این تعداد زنان بدون سابقه سرقت، تبدیل به سارقان سابقه دار می‌شوند که افزایش زنان سارق سابقه دار زنگ خطری است برای مسئولان فرهنگی و اجتماعی کشور زیرا با توجه به مسائل فرهنگی، میزان زنان سابقه دار، نباید افزایش یابد.

به گفته معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا، افزایش سارقان بدون سابقه در کشور، منجر به افزایش زمان کشف می‌شود زیرا شیوه و شگرد سرقت متهمان، پلیس را در کشف هدایت می‌کند؛ به همین دلیل شناسایی سارقان بدون سابقه که شیوه آنان شناخته شده نیست زمان بیشتری می‌برد و این درحالی است که میزان سارقان بدون سابقه در کشور رو به افزایش است.

وی با اشاره به کسب توفیقات فراوان در زمینه افزایش میزان کشفیات در جرایم سرقت طی 10ماهه گذشته در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل، اظهار داشت: با توجه به میثاق نامه پلیس آگاهی، از ابتدای سال 87، کشف‌های علمی و اطلاعاتی و همچنین تجهیز آزمایشگاه‌های تشخیص هویت در سراسر کشور و مرکز را در اولویت اقدامات خود قرار دادیم.

به گفته این مقام انتظامی، طی 10 ماهه گذشته، 20 درصد از کشف‌های پلیس مبارزه با سرقت، کشف‌های اطلاعاتی بود.

سرهنگ مقیمی، ابراز کرد: در سرقت‌های مهم ازجمله سرقت منزل، بالغ بر 40 درصد، سرقت اماکن بالغ بر 42 درصد، سرقت خودرو بالغ بر 36 درصد، سرقت موتورسیکلت بالغ بر 32 درصد و سرقت وسایل داخل خودرو نیز بالغ بر 35 درصد، کشف‌های اطلاعاتی بود.

وی همچنین با اشاره به اینکه طی 10 ماهه گذشته بالغ بر 10 درصد از کشف‌های پلیس مبارزه با سرقت، کشف‌های علمی بود، اذعان داشت: در سرقت منزل و اماکن بالغ بر
 8 درصد و در سرقت خودرو و موتورسیکلت نیز بالغ بر 10 درصد از کشف‌ها، علمی بود.

کد خبر 75035

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز