مقام ارشد روس به شدت به آلمانها درباره هرگونه ماجراجویی علیه پوتین هشدار داد و از آن به منزله اعلان جنگ علیه روسیه نام برد.

پوتین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روسیاالیوم، دیمیتری مدودف نایب رئیس شورای امنیت روسیه گفت: تلاش برای بازداشت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در خارج از کشور براساس حکم دادگاه کیفری بین المللی، سبب بروز جنگ خواهد شد.

وی افزود: این موضوع هرگز رخ نخواهد داد اما بیایید تصور کنیم که اتفاق افتاده و رئیس جمهور یک کشور هسته‌ای مثلاً به خاک آلمان رفته و بازداشت شده است. این یعنی چی؟ قطعاً به مثابه اعلان جنگ علیه روسیه است؛ در چنین وضعیتی هرچه داریم برای هدف قرار دادن بوندستاگ و دفتر صدراعظم آلمان و دیگر اماکن، روانه کرده و به پرواز درمی آوریم.

اظهارات مدودف در واکنش به اظهارات وزیر دادگستری آلمان صورت گرفت که گفته بود اگر پوتین به این کشور بیاید، مقامات ما حکم دادگاه کیفری بین المللی را اجرایی خواهند کرد.

مدودف با اشاره به این موضوع گفت: آیا می‌داند که این موضوع باعث جنگ می‌شود؟ این اعلام جنگ است یا اینکه این وزیر آلمانی به خوبی در مدرسه آموزش ندیده است؟

نایب رئیس شورای امنیت روسیه بیان کرد: حکم دادگاه بین المللی کیفری مشکلات عظیمی در روابط روسیه با غرب ایجاد می‌کند؛ روابطی که به خودی خود بسیار بد هست.

وی تاکید کرد: روابط ما با غرب بدون آن هم در اوج تیرگی قرار داشت و شاید در بدترین وضعیت خود در کل تاریخ. در بیشتر اوقات این روابط حتی پس از سخنرانی چرچیل در فولتون (سخنرانی مشهور چرچیل سیاستمدار بریتانیایی درشهر فولتون در ۵ مارس ۱۹۴۶) هم، بهتر از حالا بود و به ناگهان غرب چنین تصمیمی را درباره رئیس کشور ما گرفتند.

کد خبر 750257
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 7
  • نظرات غیرقابل انتشار: 19
  • امیر GB ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    والا ما خیلی رو روسیه حساب میکردیم. گفتیم ۳ ماهه اوکراین گرفته. گفتیم اوکراین چه اشتباه بزرگی کرد. یک ساله هنوز خبری نیست. خب با این وضع اوکراین آلمان نمیترسه که.
    • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
      احسنت
    • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
      روسیه فقط با اوکراین درگیر نیست، با کل غرب و ناتو درگیره و هدفش فرو بردن غربی ها در باتلاق اوکراینه. جدا از اینها نگران این چیزا نباش اصلا! سقوط اوکراین و متحدانش دیر یا زود داره اما سوخت و سوز نداره :)
    • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
      روسیه داره با کل ناتو در اوکراین میجنگه علت پیشروی کند روسیه همینه، به علاوه روسیه از سلاح کشتار جمعی استفاده نمیکنه وگرنه اوکراین تا الان صد بار فتح شده بود.
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    پوتین بنده خدا هم توهم صدام حسین را زد.سقوط روسیه را تسریع کرد
    • DE ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
      چرا سقوط روسیه؟! نهایتا پوتین و دارودستش سقوط کنن... ولی روسیه همیشه پابرجاست
  • ناشناس IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    بنظرم اصلا پوتین جنایتکار راه ندهند که بخواهد بعدا بازداشت شود انشالله که در جنگ روسیه و اکراین روسیه جنایتکار شکست بخورد و این دعای مردم ایران هست
    • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
      شما چطور روتون میشه از اوکراین حمایت می کنید در صورتی که دشمنان درجه یک ایران دارن از اوکراین همه جوره حمایت می کند نظرتون در مورد کودتای آمریکا در اوکراین چیه اونوقت نظرت در مورد پیشروی ناتو به شرق و نزدیک شدن به مرزهای ایران و دسترسی به دریای خزر چیه دروغ هم نگو چون این دعای مردم ایران نیست دعای غرب پرست هاست که منافع آمریکا و غرب براشون از منافع ایران مهم تره
    • وطن دوست IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
      به عنوان بخشی از "مردم" ایران، دهنت رو ببند و از جانب من حرف نزن وطن فروش غربگرا.
  • حزب الله سعید IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    بزنید غرب دهن‌گنده را اینها یک‌مشت کثیف دهن‌گنده هستن زنده باد پوتین و روسیه آلمان‌هیچ غلطی نمیتواند بکند بکوبید آلمان را تا یاد ۱۹۴۵ به خاطرشان بیاید نازی های کثیف مرگ بر آلمان نازی کثیف درود بر روسیه ایران و چین ❤❤❤❤❤🇷🇺🇮🇷🇷🇺🇮🇷🇷🇺🇮🇷🇷🇺🇮🇷❤❤❤❤🇷🇺🇮🇷🇷🇺🇮🇷🇷🇺🇮🇷❤❤❤
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    کلا 20 نفر این صفحرو دیدن ولی 400 تا منفی داریم برای مخالفان پوتین ... حله فهمیدیم داستان چیه
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    زنده باد پوتین دلاور مرگ بر زلنسکی رقاص
    • سجاد IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
      18 13
      درود بر ایران درود بر روسیه درود بر چین عشق است ایران
  • سعید IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    385 5
    اگر همین روسیه به عنوان یه رقیب برای آمریکا نبود قطعا الان وضعیت ایران مثل عراق و چه بسا بسیار بدتر بود،پس دشمن دشمن ما دوست ما هست ،خوشبختانه یا بدبختانه تمام اتفاقاتی که در جهان افتاده و می افتد خواست و تقدیر خداوند هست و از قدرت انسان خارج هست و ما هم بر حسب اختیار خود تصمیم می گیریم که در نقش خوب باشیم یا بد، البته نقش بد ما تاوان همیشگی برایمان خواهد داشت