شی جین پینگ رئیس جمهور چین به طور رسمی با ولادیمیر پوتین در کاخ بزرگ کرملین عصر امروز سه شنبه ملاقات کرد و مذاکرات گسترده دو طرف آغاز شد.

پوتین شی

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس جمهور جمهوری خلق چین پس از ورود به ورودی اصلی کاخ بزرگ کرملین، با سرگئی اودوونکو، ریاست کاخ کرملین دیدار کرد. شی جین پینگ با بالا رفتن از طبقه دوم در امتداد راه پله اصلی، که در امتداد آن گارد افتخاری در دو طرف نصب شده بود، به تالار سنت جورج رفت. در آنجا رئیس جمهور روسیه از این سیاستمدار استقبال کرد. سرودهای دو کشور در سالن خوانده شد.

پس از آن پوتین و شی جین پینگ برای گفتگو در یک قالب محدود به سالن کاترین رفتند. یک جلسه گسترده در تالار اسکندر برگزار می شود. در سرسرای مالاکیت، پوتین و شی جین پینگ اسنادی را امضا کرده و برای رسانه ها بیانیه خواهند داشت.

دیدار دو رهبر با ضیافت شام دولتی خاتمه می یابد.

در ۲۰ مارس، شی جین پینگ برای گفتگو با ولادیمیر پوتین به مسکو سفر کرد. هواپیمای حامل رهبر چین در فرودگاه بین المللی ونکوا ۲ ( Vnukovo-۲ ) به زمین نشست. او تا ۲۲ مارس ( دوم فروردین) در روسیه خواهد ماند.

دو سیاستمدار یک روز قبل یک جلسه غیررسمی برگزار کرده بودند. در آن، رهبران فدراسیون روسیه و چین از جمله طرح چین برای حل و فصل مناقشه در اوکراین را مورد بررسی قرار دادند.

دیمتری پسکوف سخنگوی کرملین با اشاره به دیدار روز گذشته گفت این جلسه شامل تبادل نظری کامل و گفت و گویی جدی در بخش غیررسمی بود. روسای جمهوری دو کشور درباره طرح ۱۲ قسمتی برای کاهش تشدید تنش و آتش بس تدریجی در اوکراین صحبت کردند.

روز گذشته پوتین گفت با دقت نظرات چین را مطالعه کرده است و به آنها احترام می گذارد و پیرامون آن با رئیس جمهوری چین گفت و گو خواهد کرد.

سند چینی برای صلح در جنگ اوکراین که اکنون در سیزدهمین ماه است برپایه اصولی کلی نوشته شده و جزئیاتی درباره آن که چگونه به جنگ خاتمه داد در آن نیست.

باوجود این آمریکا با رد این سند صلح اعلام کرد هرگونه آتش بسی منجر به دستاوردی برای روسیه خواهد شد و به ارتش پوتین زمان می دهد تا نیروهایش را دوباره جمع آوری کند.

چین از محکوم کردن روسیه برای حمله به اوکراین سرباز زده و از کشورهای غربی برای اعمال تحریم علیه روسیه انتقاد کرده است.

کد خبر 750076
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha