اتحادیه اروپا ششمین بسته تحریمی علیه ایران را تصویب کرد که براین اساس نام یک نهاد و هشت شخصیت ایرانی به فهرست تحریم‌های این نهاد افزوده شدند.

اتحادیه‌ اروپا

به گزارش همشهری آنلاین، طبق گزارش منتشر شده در تارنمای اتحادیه اروپا، شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه ششمین بسته تحریمی علیه ایران را در تداوم مواضع خصمانه و حمایت از اغتشاشاتی که چهار ماه از پایان آن در ایران می‌گذرد، به تصویب رساند.

براین اساس، نام یک نهاد و هشت شخصیت ایرانی به فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا اضافه شده اند، که به شرح زیر است:

اشخاص تحریم شده بر اساس تارنمای اتحادیه اروپا عبارتند از حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، آیت‌الله احمد علم الهدی نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی، احمد راستینه هفشجانی نماینده مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام سید علی خان محمدی سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر، حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق اکبری رئیس کل جدید دادگستری استان مازندران، مرتضی براتی رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین سید موسی آصف الحسینی رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب استان البرز، وحید جلیلی قائم مقام رئیس سازمان صداوسیما در امور فرهنگی و دبیر ستاد تحول در این سازمان.

شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز بر اساس اتهامات بی‌اساس حقوق بشری، به فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا اضافه شده است.

طبق این بسته تحریمی، دارایی‌های افراد و نهادهای تحریم شده مسدود و شرکت‌ها و شهروندان اتحادیه اروپا از مراوده مالی با آنان ممنوع شدند.

از سوی دیگر همچنین اشخاص حقیقی تحریم شده حق سفر به کشورهای عضو اتحادیه را نداشته و ورود یا گذر آن‌ها به این کشورها ممنوع است.

گفتنی است، ساعاتی پیش دولت لندن نیز تحریم‌های جدیدی را علیه فرماندهان و بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به بهانه مسائل حقوق بشری وضع کرده است.

کد خبر 749951
منبع: میزان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 47
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    24 63
    کم کم دارن می رسن به من که تحریم کنن بعد بقالی سر کوچمون دیوونه ها
    • داود IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
      87 9
      یادمه یه بنده خدای میگفت این تحریما کاغذ پاره ای بیش نیستند الان خیلی از مردم توان خرید همون کاغذ پاره راندارند
    • علی IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
      63 8
      همین حال هم من وجنابعالی تحریم کرده اند یعنی این تحریم ها به ضرر من و شماست و الا همه می دونند تحریم ها هیچ مشکلی برای علم الهدا و انهایی که تحریم شده اند به وجود نمی اورد تحریم ها گلوی دهکهای پایین جامعه می فشارد نه ...
  • نجفی IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    17 96
    بایدبه اروپا جواب دندان شکن داد اینها ازحد گذشتند ودارند فضولی می‌کنند احمق های قرون وسطایی
    • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
      24 7
      اینها همه بخاطر طرفداری ایران از روسیه هست و گزنه ربطی به اغتشاش اداره و ما ایرانیها فقط بلدیم فحش و ناسزا بگیم سیاست این نیست آیا آمریکا تا بحال یک مرتبه مرگ بر فلان گفته. نه. اونها کار خودشون میکنند و همه کشورها دنبال منافع خودشون هستند و این وضع کنونی هم نتیجه عملکرد خودمون در حوضه روابط با کشورهاست
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    10 43
    خجالت بكشيد
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    41 6
    تعجب می‌کنم چرا این تحریم‌ها را تا حالا انجام ندادند
  • حسین IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    11 69
    اروپایی ها بااین کارهاشون میخوان فرهنگ مبتذلشون برماتحمیل کنن
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    10 62
    مسخره کردین فلج مغزی ها اینهایی که تا حالا تحریم کردین کدامشان تو اروپا مال و اموال داشتند ورود شما سیاست مداران احمق اروپا هم به ایران ممنوعه ننگ بر اونایی که سفارت جاسوسی انگلستان رو دوباره باز کردند
  • ایرانی🇮🇷 IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    10 62
    نتیجه بیکاری و مگس پروندن در اروپا بخاطر نبود انرژی، روی به تحریم های فردی و بیهوده آوردند از ناچاری! اروپا و آمریکا کارشان تمام است. هر چه هست در منطقه غرب آسیا و شاهراه دنیا ایران اسلامی میباشد. روزهای پیشرفت و آقائی ما فرا رسیده است و ساگسونها برای یک قرص نان باید برای ما بیگاری کنند.
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
    29 4
    دود این تحریمها به چشم ملت ایران میره