اگر هم اکنون در حال مطالعه این محتوا هستید و تصاویر و فیلم‌های مربوط به پشه و بچه در «مهمونی» را مشاهده نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم همین الان با این دو شخصیت فوق‌العاده مجموعه مهمونی ۲ آشنا شوید.

پشه

بعد از نوروز ۱۴۰۱، شخصیت پشه و بچه تا حد زیادی در بین کودکان و نوجوانان یا حتی افراد بزرگسال محبوبیت پیدا کرد. به عنوان مثال، تکه کلام آن‌ها در میان مردم پخش شده است. تماشاگران برنامه مهمونی ۱، مشتاقانه منتظر فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۲ هستند تا فصل جدید این سریال یعنی «مهمونی ۲» را نیز تماشا کنند. بدون شک شخصیت‌های اصلی این برنامه یعنی پشه و بچه در مهمانی دو حضور خواهند داشت. به همین دلیل قصد داریم در ادامه به طور کامل درباره شخصیت این دو عروسک صحبت کنیم.

درباره برنامه مهمونی

سریال مهمانی در سال ۱۴۰۱ به کارگردانی و نویسندگی «ایرج طهماسب» ساخته شد. او همچنین به عنوان مجری و بازیگر در این سریال به ایفای نقش می‌پردازد. داستان سریال درباره فردی به نام طهماسب است که به تازگی به یک خانه جدید نقل مکان می‌کند. در همسایگی خانه آقای طهماسب، تالار عروسی وجود دارد که کارکنان آن به صورت مرتب به منزل آقای طهماسب رفت و آمد می‌کنند.

این کارکنان باعث بروز حوادث و اتفاقات جالب و خنده داری می‌شوند که می‌تواند تماشاگران را در تعطیلات عید نوروز سرگرم کند. این سریال، یک گزینه کاملاً مناسب برای سپری کردن اوقات فراغت در نوروز ۱۴۰۱ بود. به همین دلیل، ایرج طهماسب تصمیم گرفت سریال مهمونی دو را نیز برای نوروز ۱۴۰۲ آماده کند.

بده بزنیم! آقای مجری به همراه پشه و بچه اینبار در فیلیمو نوروز ۱۴۰۲

شخصیت عروسک پشه

عروسک پشه یکی از آن عروسک‌های جذاب و پرطرفدار سریال مهمانی است که به نظر می‌رسد در برنامه مهمونی ۲ نیز حضور داشته باشد. عروسک پشه دارای کاراکتر بسیار جالبی است و مانند تمامی پشه‌های موجود در جهان، علاقه بسیار زیادی به نیش زدن بدن انسان دارد. تقابل او با ایرج طهماسب برای نیش زدن بازیگران یا میهمانان برنامه، باعث بروز اتفاقات خنده دار می‌شود. برخی از ویژگی‌های شخصیتی عروسک پشه به صورت زیر هستند:

رفاقت با آقای طهماسب

با وجود اینکه عروسک پشه تمایل بسیار زیادی برای نیش زدن بدن انسان دارد، اما می‌توان نوعی احساس رفاقت و صمیمیت بین آقای طهماسب و پشه مشاهده کرد. به عنوان مثال، پشه برای نیش زدن از آقای طهماسب اجازه می‌گیرد. همچنین دیالوگ‌های صمیمی و دوستانه بین دو نفر رد و بدل می‌شود که بر طنز ماجرا می‌افزاید.

شاید اگر شخصیت عروسکی پشه با آقای طهماسب دشمنی داشت، ماجرا تا این حد جالب نمی‌شد. او در اکثر مواقع با مجری برنامه درد و دل می‌کند.‌ به عنوان مثال زمانی که عاشق یک پشه ماده می‌شود، اندوه و ناراحتی خود را با آقای طهماسب در میان می‌گذاردتکه کلام بده بزنیم.

همانطور که گفته شد، تکه کلام شخصیت‌های پشه و بچه در میان مردم پخش شده است و بسیاری از مردم به شوخی از آن استفاده می‌کنند. یکی از تیکه کلام‌های جالب عروسک پشه، «بده بزنیم» است. پشه با این عبارت به شخصیت مقابل اعلام می‌کند که تمایل زیاد برای نیش زدن او دارد. واکنش طرف مقابل در اکثر مواقع بسیار خنده دار و جالب است. به عنوان مثال، آقای طهماسب در دفعات اول به این عبارت واکنش چندانی نشان نمی‌دهد و سعی می‌کند با نصیحت پشه را متقاعد کند که نیش زدن انسان‌ها کار درستی نیست.

اما زمانی که پشه راضی نمی‌شود و بر تصمیم خود پافشاری می‌کند، آقای طهماسب از مگس کش برای راندن او استفاده می‌کند. همچنین واکنش میهمانان برنامه به عبارت «بده بزنیم» بسیار جالب است. اکثر میهمانان با شنیدن این جمله شوکه می‌شوند و سعی می‌کنند با عصبانیت یا مهربانی پشه را متقاعد کنند که آن‌ها را نیش نزند. یکی از نکات جالب در رابطه با عروسک پشه در سریال مهمونی، این است که هیچ وقت از انسان‌ها نمی‌ترسد. ولی ترس بسیار زیادی نسبت به مگس کش دارد.

شخصیت عروسک بچه

صداپیشه این عروسک «کاظم سیاحی» است و عروسک گردانی آن را «شیما بخشنده» و «محمد لقمانیان» بر عهده دارند. جالب است بدانید عروسک بچه زودتر از عروسک پشه محبوبیت پیدا کرد. او صدای بسیار جالبی دارد و شخصیت خود را به عنوان یک کودک کار به نحو احسن ایفا می‌کند. در ادامه درباره برخی از ویژگی‌های شخصیت عروسک بچه صحبت می‌کنیم.

  • ظاهری معصوم و کار در خیابان

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شخصیتی این عروسک، ظاهر معصوم آن است. نویسنده سریال تمام تلاش خود را انجام داده است تا مخاطب متوجه شغل عروسک شود. عروسک بچه به عنوان گل فروش در خیابان کار می‌کند. یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که اکثر جوامع در جهان درگیر آن هستند، افزایش تعداد کودکان کار است. به همین دلیل، هدف اصلی همه دولت‌ها این است که کودکان از امکانات رفاهی اولیه برای زندگی بهره مند شوند و نیازی به کار کردن در خیابان نداشته باشند.

کاراکتر بچه از سنین پایین در خیابان کار کرده است و طرز صحبت کردن او با سایر کودکانی که در یک فضای عادی و معمولی رشد کرده‌اند کاملاً متفاوت است. به عنوان مثال، در برخی از سکانس‌ها می‌بینیم که بچه بزرگ‌تر از سن خود رفتار می‌کند و طرز فکر متفاوتی نسبت به سایر کودکان دارد. ظاهر معصوم عروسک ممکن است در ابتدا تماشاگر را گول بزند.

ولی کافی است منتظر باشید تا یک مسئله جزئی بچه را عصبانی کند، در این حالت متوجه تفاوت و تضاد بین ظاهر معصوم و رفتار او خواهید شد. همین تضاد بر طنز ماجرا می‌افزاید.

  • عصبی و پرخاشگر اما مهربان

از دیگر ویژگی‌های شخصیت عروسک بچه، این است که به سرعت عصبی می‌شود و در مقابل کوچک‌ترین حرکات دیگران پرخاشگری می‌کند. حتی ممکن است در برخی از سکانس‌ها بی ادب به نظر برسد و از الفاظ رکیک برای دعوا با دیگران استفاده کند. به گونه‌ای که برخی از الفاظ موجب تعجب و شوکه شدن مهمانان برنامه می‌شوند. اما شاید همین تعجب مخاطب را به فکر وا دارد و رفتار کودکی که از سن پایین در بازار و در میان مردم به دنبال یک لقمه نان حلال بوده است را درک کند.

فردی که سریال مهمانی را به طور کامل تماشا کند، متوجه خواهد شد که عروسک بچه در عین عصبی و پرخاشگر بودن بسیار مهربان است و قلبی پاک و معصوم دارد. همچنین می‌توان به راحتی متوجه شد که شخصیت بچه علاقه بسیار زیادی به آقای طهماسب دارد. اما حتی از جزئی‌ترین حرکات آقای طهماسب نیز عصبانی می‌شود.

بده بزنیم! آقای مجری به همراه پشه و بچه اینبار در فیلیمو نوروز ۱۴۰۲

بررسی شخصیت بچه و پشه

شخصیت بچه و پشه بدون فکر انتخاب نشده‌اند و هدف خاصی در پشت انتخاب آن‌ها وجود دارد. به عنوان مثال، شخصیت بچه به مخاطب نشان می‌دهد که کودکان کار تا چه حد در رنج هستند و ممکن است کوچک‌ترین مشکلات این دنیا آن‌ها را عصبانی کند. با این حال از نظر بسیاری از منتقدان، شخصیت عروسک بچه برای گروه سنی کودکان مناسب نیست.

زیرا ممکن است برخی از الفاظ و کلمات عروسک بچه تاثیر بدی بر مخاطبین در رده سنی پایین بگذارد. ولی همانطور که گفته شد مخاطبین اصلی سریال علاوه بر کودکان و نوجوانان، افراد بزرگسال نیز هستند. علاوه بر این، شخصیت پشه نیز توسط بسیاری از منتقدان بررسی شده است. با این حال، تعداد نظرات مثبت در رابطه با این عروسک‌ها بسیار بیشتر از نظرات منفی است.

زمان پخش مهمونی ۲

طبق آخرین اخبار، فصل جدید این سریال در روز سه شنبه یکم فروردین ساعت هشت صبح پخش می‌شود و در تمام تعطیلات نوروز مخاطبین را سرگرم خواهد کرد.

کد خبر 749917

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha