بزرگ‌ترین منتقد مربیان خارجی، حالا با شرایطی که برایش فراهم شده یک فرصت تاریخی دارد.

دایی و قلعه‌نویی

به گزارش همشهری‌آنلاین، این روزها را نگاه نکنید؛ سال‌ها قبل، زمانی که امیر قلعه‌نویی نتایج خوبی در فوتبال ایران به‌دست می‌آورد و مخصوصا با استقلال عناوین قهرمانی را به چنگ می‌آورد، بارها از او در مذمت مربیان خارجی و نیز هواداران این جماعت جملات آتشین نقل شده است.

کلیدواژه محبوب امیر در آن روزها، استفاده از عبارت «اجنبی‌پرست» بود و هر که را به حمایت از مربی خارجی می‌پرداخت، با چنین تعابیری مورد سرزنش قرار می‌داد. قلعه‌نویی اعتقاد داشت به اندازه کافی و همسان با دستاوردهایش مورد توجه و تکریم قرار نمی‌گیرد. بارها گفت اگر موهایش بور یا چشم‌هایش رنگی بود، به‌خاطر چنین نتایجی مجسمه‌اش را در فوتبال ایران می‌ساختند، هرچند بعدها یکی مثل برانکو ایوانکوویچ در پرسپولیس نتایج بسیار بهتری به‌دست آورد، اما باز هم مجسمه او را نساختند!

در هر صورت امیر قلعه‌نویی امروز به جایگاهی رسیده که همیشه دوستش داشت؛ نیمکتی که برای ۱۳سال در تصرف چشم‌آبی‌ها، موبورها و اجنبی‌ها بود. او باید شایستگی خودش را در عمل نشان بدهد. وقتی دفعه قبلی از هدایت تیم ملی کنار رفت، مدعی شد در حقش ظلم شده و فرصت کافی را در اختیارش قرار نداده‌اند، اما این بار دیگر چنین بهانه‌هایی پذیرفتنی نخواهد بود...

کد خبر 749539
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha