سازمان هواشناسی از بارش باران و تگرگ و در ارتفاعات برف، رعد و برق و وزش باد شدید موقت در نقاط مختلف کشور خبر داد.

بارش باران

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد که پنجشنبه (۲۵ اسفند) با فعالیت سامانه بارشی در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، گیلان، مازندران، گلستان، کردستان  کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال بوشهر، همدان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، سمنان، غرب و شمال اصفهان و به‌تدریج در استان‌های خراسان شمالی و خراسان رضوی بارندگی، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در نقاط مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود که بتدریج از اواخر وقت روز پنجشنبه میزان بارش از سمت غرب کاهش خواهد یافت.  

جمعه (۲۶ اسفند) در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر ، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی، شرق و ارتفاعات سمنان و برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی. اردبیل، زنجان، قزوین و شمال استان‌های سیستان و بلوچستان، البرز و تهران بارش رخ خواهد داد. 

شنبه (۲۷ اسفند) در گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شرق خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان بارش پراکنده خواهد بود و به‌تدریج سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود. 

از بعد از ظهر یکشنبه (۲۸ اسفند) سامانه بارشی دیگری وارد کشور خواهد شد که در استان‌های واقع در شمال غرب و غرب بارش آغاز می‌شود. 

دوشنبه (۲۹ اسفند) با گسترش سامانه علاوه بر مناطق ذکر شده در دامنه و ارتفاعات زاگرس مرکزی، البرز، مرکزی، بخش‌هایی از جنوب غرب، غرب سواحل دریای خزر و به‌تدریج مرکز کشور بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در مناطق مستعد تگرگ و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف و کولاک برف پیش‌بینی می‌شود. 

در ساعات بعد از ظهر در برخی نقاط نیمه‌جنوبی استان سیستان و بلوچستان و ارتفاعات کرمان افزایش ابر و رگبار پراکنده باران گاهی همراه با وزش باد شدید موقت نیز رخ خواهد داد. 

پنجشنبه در شمال شرق، جنوب غرب، غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در برخی ساعات وزش باد شدید رخ می‌دهد که در مناطق مستعد سبب گردوخاک و کاهش دید خواهد شد. 

از بعد از ظهر پنجشنبه تا شنبه نیز خلیج فارس مواج  خواهد بود. 

وضعیت جوی تهران در ۲ روز آینده

آسمان تهران فردا ( ۲۶ اسفند ) نیمه‌ابری همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد و روز  شنبه ( ۲۷ اسفند ) صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

کد خبر 749257

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha