دبیر کل اتحادیه عرب توافق ایران و عربستان سعودی را گامی واقعا مثبت خواند و گفت که نخستین اثرات آن برقراری نوعی ثبات سیاسی و امنیتی بین دو کشور است.

احمد ابوالغیط

به گزارش همشهری آنلاین، «احمد ابوالغیط» دبیر کل اتحادیه عرب امروز سه‌شنبه گفت که اجلاس سران عرب ماه می آینده در عربستان سعودی برگزار می‌شود.

ابوالغیط امروز سه‌شنبه پس از دیدار با «نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان در بیروت، در یک کنفرانس خبری گفت: «اجلاس سران عرب ماه می آینده در عربستان برگزار می‌شود».

وی افزود: «احتمالا موضوع اصلی این اجلاس اقتصادی باشد و در آن به نحوه کمک به مناطق نیازمند عربی پرداخته خواهد شد».

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، ابوالغیط همچنین درباره توافق ایران و عربستان سعودی گفت که این توافق «واقعا مثبت» است.

وی افزود: «تأثیرات اولیه توافق سعودی-ایران برقراری نوعی ثبات سیاسی و امنیتی بین دو کشور است اما تأثیرات آن بر سایر پرونده‌های مطرح در منطقه هنوز مشخص نیست».

جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی روز جمعه توافق برای احیای روابط دوجانبه را اعلام کردند. دو کشور بعد از قطعی روابط دیپلماتیک دو کشور در دی ماه ۱۳۹۴ که یکجانبه از سوی عربستان و در پی تجمع مقابل سفارتخانه این کشور در تهران و ورود به این سفارتخانه و همچنین سرکنسولگری عربستان در مشهد در واکنش به اعدام شیخ نمر، قطع شد از فروردین ۱۴۰۰ گفت‌وگوهایی را در سطح امنیتی آغاز کردند که چهار دور آن در سال گذشته برگزار شد، گفت‌وگویی که چارچوب آن به گفته فؤاد حسین وزیر خارجه عراق بین دستگاه‌های امنیتی دو کشور بوده است و دور پنجم هم در نخستین روز دومین ماه سال ۱۴۰۱ برگزار شد.

کد خبر 749173
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha