شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۸۷ - ۲۰:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: درام ایرانی درباره مهاجری که به زادگاهش بازمی‌گردد، 7 فوریه (19 بهمن) به مسابقه پنجاه و نهمین جشنواره فیلم برلین برای ربودن خرس طلایی پیوست.

به گزارش خبرگزاری فرانسه فیلم "درباره الی" ساخته کارگردان 36 ساله ایرانی، اصغر فرهادی، داستان احمد را بیان می‌کند که پس از سال‌ها زندگی در اروپا از زن آلمانی‌اش طلاق گرفته است و سفری را به سوی دریای خزر را آغاز می‌کند تا زندگی جدیدی را آغاز کند.

دوستان احمد که در سنین حول و حوش 30 هستند، در تلاشی پنهانی برای یافتن همسری برای او، یک معلم مهدکودک به نام الی را دعوت می‌کنند تا در این سفر همراه آنها باشد.

اما این ماجرا هنگامی که الی در ساحل دریا ناپدید می‌شود، پیچشی تراژیک پیدا می‌کند، و تنشی پنهانی درون گروه هویدا می‌شود.

 آخرین فیلم فرهادی، درام "چهارشنبه‌سوری" بود که با استقبال جشنواره‌های بین‌المللی روبه‌رو شد. "درباره الی" شنبه شب در جشنواره برلین و در تهران برای اولین بار به نمایش درآمد.

فرهادی به گزارشگران در برلین گفت "من می‌خواستم داستانی را بیان کنم که جهانشمول باشد - داستانی که هر کسی - نه فقط ایرانیان معاصر-  با آن ارتباط برقرار کند."

"به نظر من، این نوع مسائل را در هرجایی می‌توان یافت. من سعی کرده‌ام که به زیر نوک کوه یخ نگاه کنم، به زیرسطح آب، تا ببینم که منشا این مسائل چیست."

فرهادی گفت که این فیلم را بر اساس زندگی یک دوست که در شهر هامبورگ در شمال آلمان زندگی می‌کند، و در یک ازدواج ناموفق گیر کرده بود، ساخته است.

خرس طلایی جشنواره برلین، روز 14 فوریه (26 بهمن) بوسیله هیات داوران به ریاست هنرپیشه زن، تیلدا سوینتون، اهدا می‌شود.

کد خبر 74847

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز