شاسی‌بلند جدید آلفارومئو در بالای جدول سری خودروهای مدل «استلویو» قرار خواهد گرفت و تصویر اختصاصی از سایت اتو اکسپرس نمایش ظاهری آن را نشان می‌دهد.

آلفا رومئو

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از اتو اکسپرس، آلفارومئو در حال برنامه‌ریزی برای عرضه یک شاسی بلند پرچمدار جدید تمام برقی در نیمه دوم این دهه است.

ژان فیلیپ ایمپاراتو، مدیر عامل این برند ایتالیایی، در مصاحبه‌ای گفت: «پس از سال ۲۰۲۶، با گسترش خود حجم تولید را افزایش خواهیم داد. من در سال ۲۰۲۷ یک خودروی E-segment (دارای اتاق سالن بزرگ) را به بازار می‌آورم که برای آمریکای شمالی و برای اروپا عالی است. ما احتمالا همچنین در آن زمان به دنبال عرضه مدل ۲۰۲۸ این خودرو به بازار چین خواهیم بود.»
انتظار می رود این «مدل ساخته شده» یک شاسی بلند تمام عیار باشد که در بخشی از بازار که در حال حاضر توسط آئودی Q۸ e-tron، مرسدس EQS و BMW iX اشغال شده، عرضه خواهد شد. این یک جایگزین تمام برقی برای سری خودروهای مدل «استلویو» خواهد بود که روی همان پلتفرم خودروی برقی «جولیا» قرار می گیرد.
انتظار می‌رود مدل جدید از طراحی «اس تی ال ای لارج» (STLA Large) از شرکت مادر « Alfa Romeo Stellantis » استفاده کند. ایمپاراتو می‌گوید: «آلفارومئو ابتدا به دنبال معرفی این خودروی بزرگ است، «زیرا وقتی به خودروی برقی نگاه می‌کنید، به برد آن نگاه می‌کنید و اگر در مورد برد صحبت می‌کنید، در مورد سدان صحبت می‌کنید. این نشان می‌دهد که برد برتر این خودروی «سالن»، آن را به یکی از خودروهای برتر در بخش خودروهای برقی تبدیل خواهد کرد.»
پلتفرم « STLA Large» امکان اندازه باتری تا ۱۱۸ کیلووات ساعت را برای موتور ماشین این خودرو فراهم می کند. ایمپاراتو گفته است که آلفارومئوی جدید شاسی‌بلند بردی در حدود ۷۰۰ کیلومتر را هدف خواهد گرفت.

این شاسی بلند احتمالا از همان پیکربندی موتور خودروهای سواری مدل «سالن» استفاده می کند. از این خودرو باید  یک مدل پایه با ۳۵۰ اسب بخار و یک «ولوچه» میان رده با حدود ۸۰۰ اسب بخار تولید شود. 

 بیشتر بخوانید:

کد خبر 748276

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha