تسلا با قطعیت اعلام کرده که خودروی سایبر تراک بدون توجه به اتفاقات احتمالی پیش رو، نهایتا در سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه خواهد شد. همگان انتظار دارند در نهایت شاهد ورود اولین وانت برقی تسلا به جاده باشیم، البته به نظر می رسد که این وانت در راه تولید همچنان با موانع دیگری برخورد کند.

وانت تسلا

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از آرنائو، تولید خودروی سایبرتراک تا به امروز به دلیل عوامل زیادی به تعویق افتاده است ازجمله بیماری کووید که در نتیجه آن مشکلاتی در زمینه تامین زنجیره تولید پیش آمد، این وانت از فولاد ضد زنگ ساخته شده که این ماده باعث ایجاد مشکلات زیادی در طول تولید شده است. تسلا توانست بر همه آن موانع غلبه کند اما آخرین آن هنوز پابرجاست.

تصاویر | سایبرتراک تسلا چه زمانی به بازار می‌آید؟

تسلا برای  کاهش هزینه‌های تولید باتری به نصف، از فناوری خاصی استفاده می‌کرد، این فناوری همچنان مشکلات بزرگی را برای این شرکت ایجاد می‌کند. سلول باتری معروف به «۴۶۸۰»  تا به امروزچیزی جز یک سردرد بزرگ نبوده است و با وجود اینکه برای مدت طولانی در حال توسعه است، هنوز به یک محصول نهایی نزدیک نشده است.

تصاویر | سایبرتراک تسلا چه زمانی به بازار می‌آید؟


سلول ۴۶۸۰ یک باتری ساختاری است و برای تولید سایبر تراک ضروری است. اگرچه تسلا موفق شد فرآیند خشک کردن کاتد را ثابت نگه دارد، اما اجرای همان فرآیند برای آند هنوز از نظر مهندسان امکان پذیر نیست.  این بدان معناست که چگالی انرژی باتری نزدیک به سطح مورد انتظار نیست که این مساله باعث می‌شود، تولید انبوه آرزویی چندان در دسترس نباشد.

تصاویر | سایبرتراک تسلا چه زمانی به بازار می‌آید؟

به گفته تحلیلگران شرکت مورگان استنلی، مشکلات مربوط به سلول باتری ۴۶۸۰ ممکن است تسلا را مجبور کند که تعداد تولیدات مورد انتظار را به چیزی در حدود تولید ۵۰ هزار خودرو در سال جاری کاهش دهد. حتی این اعداد به شدت به این بستگی دارد که شرکت بتواند باتری‌های کافی را تحویل دهد. ااین درحالی است که ۱.۵ میلیون متقاضی دریافت این خودرو همچنان باید در صف انتظار باقی بمانند.

تصاویر | سایبرتراک تسلا چه زمانی به بازار می‌آید؟

البته، «تسلا» شرکت L&F کره را برای تامین کاتدهای با نیکل بالا استخدام کرد که می‌تواند به رفع مشکلات چگالی انرژی در سلول‌های باتری ۴۶۸۰ کمک کند.  برای ارائه راه حل جهت حل مشکل باتری ماشین‌های تسلا،  کمپانی کره‌ای «ال جی» و شرکت پاناسونیک ژاپنی وارد عمل شده‌اند تا اطمینان حاصل شود که تسلا می‌تواند تا حد امکان از مشکلات پروژه سایبرتراک رهایی پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 748246

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha