رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران درباره تغییر کاربری سوله های مدیریت بحران و تبدیل آن به بوفه توضیحاتی ارائه داد.

سيد احمد صادقي

به گزارش همشهری آنلاین، سید احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و سی و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه سوله‌های مدیریت بحران در برخی روزنامه های رسمی به حراج گذاشته شده است، گفت: با تغییر کاربری در سوله‌های مدیریت بحران، بوفه ایجاد شده و این بوفه به حراج گذاشته شده و این یعنی درک درستی از مصوبه شورای شهر وجود ندارد که بر اساس آن اعلام کردیم سوله از سازمان ورزش دریافت و به سازمان مدیریت بحران تحویل داده شود.

او افزود: یا دستورات شهردار تهران اجرایی نمی شود و یا اینکه مدیرعامل سازمان ورزش سوله را تحویل نمی دهد و یا مدیرعامل سازمان مدیریت بحران سوله را دریافت نمی کند؛ لذا باید با رئیس سازمان ورزش و مدیریت بحران برخورد و به هیات تخلفات اداری معرفی شوند؛ امیدواریم این آخرین تذکری باشد که در خصوص سوله‌ها ارائه می‌دهیم.

سید احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه سوله های مدیریت بحران در برخی روزنامه های رسمی به حراج گذاشته شده است، اظهار کرد: با تغییر کاربری در سوله های مدیریت بحران، بوفه ایجاد شده و این بوفه به حراج گذاشته شده و این یعنی درک درستی از مصوبه شورای شهر وجود ندارد که بر اساس آن اعلام کردیم سوله از سازمان ورزش دریافت و به سازمان مدیریت بحران تحویل داده شود.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در این خصوص گفت: اگر سوله ای اجاره داده شود، یا در را می بندیم یا یک کامیون خاکروبه جلوی آن خالی می کنیم چراکه سالهای سال این تذکر داده می شود و اجرایی نمی شود. خواهش من این است که به سازمان ورزش اخطار جدی و شدید داده شود تا سوله ها را در اختیار سازمان مدیریت بحران قرار دهد. زیرا همواره باید این سوله ها آماده باشند.

وی اضافه کرد: ما موافقیم که سوله ها در اختیار بانوان باشد اما اینکه سوله ها به مزایده و حراج گذاشته شود را نمی پذیریم و به طور جدی با این موضوع برخورد خواهیم کرد.

تعیین تکلیف سوله های ورزشی تا پایان سال

زهرا شمس احسان رئیس کمیته اجتماعی شورا نیز در ادامه با تأکید بر اهمیت توسعه زیرساخت های هوایی در شهر تهران، گفت: اصلاح محل فرود بالگرد در ساختمان های بلندمرتبه یکی از مواردی است که شهرداری موظف است نسبت به اصلاح ساختمان ها بر این اساس اقدام کند.

وی افزود: شهرداری باید با هماهنگی سازمان هواپیمایی کشوری نسبت به اجرای صحیح جایگاه های جدید اقدام کند که متأسفانه در اکثریت ساختمان‌های بلند مرتبه به دلیل عدم استانداردهای لازم جهت بهره برداری، وضعیت امدادرسانی مناسبی را شاهد نیستیم.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: از شهرداری تهران انتظار می رود الزامات بیشتری برای اجرای مصوبات و توسعه زیرساخت های هوایی لحاظ کند و با سایر سازمان های مسئول در این زمینه همکاری لازم را داشته باشد و گزارشات لازم را ارائه دهد.

وی ادامه داد: یک فوریت تعیین تکلیف مجموعه های ورزشی شهر تهران را یک ماه پیش در شورا تصویب کردیم و بر این اساس باید سوله های ورزشی تا پایان سال تعیین تکلیف شود.

کد خبر 748104
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha