آرمین زارعی، پس از ۶ سال تلاش برای دریافت مجوز، بالاخره توانست مجوز کنسرت خود را برای ۲۶ و ۲۷ اسفند بگیرد تا ۸ هزار بلیت، در کمتر از یک ساعت به فروش برسد.

کنسرت

به گزارش همشهری آنلاین، ۱۵ سال پیش، آرمین، نام شناخته‌ای برای دوست‌داران موسیقی زیرزمینی بود. در سال‌هایی که نام‌ بسیاری از این مدل خوانندگان، در بین مردم گل می‌کرد، آرمین توانست با همراهی ۳ تن از دوستانش، خود را به مخاطبانش معرفی کند.

در سال‌های آغازین، آرمین، به‌مانند دیگر خوانندگان برجسته زیرزمینی، از یک فرمول مشترک استفاده کرد. نزدیک شدن به خطوط قرمز و اصرار بر روی المان‌هایی که وزارت ارشاد به آنها مجوز نمی‌داد. اما شاید آرمین، عاقل‌تر از دیگر رقبای خود بود. دید که آن خوانندگان، با وجود شهرتی که در اختیار داشتند، هیچ‌گاه نتوانستند به شکلی قانونی، در ایران، نه آلبوم منتشر کنند و نه اجرای زنده را تجربه کنند؛ به همین دلیل از یک جایی به بعد، آرمین، ارتباطات هنری خود را با بسیاری از این چهره‌ها قطع کرد و ترجیح داد تا در چارچوب موازین و هنجارها فعالیت کند.

او خیلی ثابت‌قدم بود و این نشانه را می‌شد از گفت‌وگوی ۸ سال پیش وی، به وضوح درک کرد؛ آن‌گاه که از وی خواستند تا از ایران خارج شود و بر روی سن کشورهای خارجی بدرخشد، اما او گفت که من پسر ایران هستم و دوست دارم در ایران فعالیت کنم. او حتی پس از احضارش به دادسرای فرهنگ و رسانه در سال ۹۵ نیز سست نشد و محکم ایستاد. آن‌قدر ایستاد و سماجت کرد تا اینکه در اسفند ۹۸، مزد زحماتش را گرفت و توانست مجوز رسمی فعالیت‌هایش در ایران را از دفتر موسیقی وزارت ارشاد دریافت کند.

سولداوت ۸ هزار نفری در کمتر از یک ساعت

آرمین اما در تمام این سال‌ها تلاش کرد تا با سه کلیدواژه صبر، فعالیت مستمر و البته وفق دادن با شرایط موردنظر وزارت ارشاد، در موسیقی حرفه‌ای کشور حضور داشته باشداین مجوز برای او آسان به دست نیامد؛ خودش می‌گوید: این همه سال سکوت و صبوری کردم تا با افتخار تمام بتوانم یک روزی برای شما، در کشور خودم برنامه اجرا کنم. مطمئنا کار آسانی نبود آن‌هم درحالی‌که هم‌نسلان او که جزو نخستین نسل زیرزمینی موسیقی رپ کشور بودند، اکنون یا از کشور خارج شده‌اند و یا قید فعالیت هنری را زده‌اند.

حالا اما چشم رقبا و دوستان آرمین، به ‌مانند همان ۸ هزار نفری که بلیت‌های این کنسرت را خریداری کرده‌اند، به روزهای ۲۶ و ۲۷ اسفند است. قطعا این مشی آرمین، برای برخی از آن خوانندگان نیز تکرار خواهد شد. مطمئنا برای ماه‌ها و حتی سال‌های آتی، نام‌های بیشتری از خوانندگان زیرزمینی را خواهیم شنید که تلاش می‌کنند تا فعالیت خود را به شکلی رسمی ادامه دهند.

در این لوپ مهندسی‌شده، باید یک تشکر از دفتر موسیقی شود، یک تشکر هم از آرمین که یک مسیر جدید را در فرآیند مجوز و فعالیت رسمی، در پیشگاه طیفی از خوانندگان غیرمجاز قرار داد و سبب شد تا امیدواری زیادی در مخاطبان این نوع موسیقی و البته فعالان این حوزه به وجود آید.

کد خبر 747863
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    61 15
    اصولا حکومت های ما ملت رو زیر زمینی میکنند که دار و دسته خودشون بیان رو...
    • ایرانی IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      14 49
      مخالفم با نظرت ،دانشمند
  • .... IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    28 6
    خواننده های بیچارمون باید کنسرت زیرزمینی داشته باشن با هزار و یک ترس و لرز بعد میگن چرا مهاجرت میکنید...