شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۶:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: بان‌کی مون؛ دبیر کل سازمان ملل متحد روز جمعه به طور سرزده وارد عراق شد و در دیدار با جلال طالبانی برگزاری موفق انتخابات شوراها را به مردم عراق تبریک گفت.

بان کی‌ مون که تنها یک روز بعد از اعلام نتایج انتخابات شوراهای عراق وارد بغداد شد، در دیدار با جلال طالبانی گفت: "شما راه طولانی برای دست‌یافتن به آزادی و امنیت واقعی طی کرده‌اید ولی همچنان باید در این راه استوار باشد. سازمان ملل همیشه‌ عراق را در همه‌ زمینه‌ها همکاری کرده‌ و در آینده‌ نیز تلاش‌های خود را ادامه خواهد داد."

رئیس جمهوری عراق نیز ضمن قدردانی از سازمان ملل به‌ خاطر همکاری در تمامی زمینه‌ها، از بان کی مون خواست عراق را در برقراری روابط دوستانه‌ با کشورهای همسایه‌ کمک کند و نقش مثبتی را در این زمینه‌ ایفا کند.

دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین از ملت عراق به‌ خاطر شرکت در انتخابات قدردانی کرد و افزود: به‌ اینجا آمده‌ام تا پیام تبریک سازمان ملل متحد را به‌ ملت عراق و سیاست‌مداران آن به‌ خاطر برگزاری انتخاباتی آزاد ابلاغ کنم.

رای‌گیری شوراهای استانی عراق روز شنبه گذشته در 14 استان از مجموع 18 استان عراق با مشارکت 51 درصدی مردم انجام شد و در آن بیش از 14هزار کاندیدا از 400حزب سیاسی و فهرست، شرکت کرده بودند.

در پی شمارش آرای دومین دوره انتخابات شوراها، فهرست انتخاباتی حامیان نوری مالکی، نخست وزیر عراق اکثریت آرای مردم را بدست آورد.

کد خبر 74785

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز