جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۷:۰۴
۰ نفر

امیر سرتیپ خلبان احمد میقانی: «درود بر شما که قدر نعمت خدا را دانستید و به دامن قرآن پیوستید. درود بر شما که ترک کردید حکومت طاغوت را و به حکومت‌الله پیوستید...»

امام خمینی(ره)حماسه بیعت کارکنان نیروی هوایی از سوی تحلیلگران و ناظران جریانات سیاسی بین‌المللی، اقدامی تاریخی و نقطه عطفی در روند تاریخی مبارزات انقلابی مردم و نیز حیات مجدد ارتش جمهوری اسلامی ایران تلقی شد.

واقعه تاریخی و فراموش‌نشدنی دیدار کارکنان نیروی هوایی با بنیانگذار جمهوری اسلامی در 19 بهمن 1357، سمبل پیوند نیروهای مسلح با رهبری و مردم بود؛ ارتشی که در اساس با تلاش و پایمردی همین نیروهای آسمانی شکل گرفته است. 

دهه فرخنده فجر و سی امین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی ایران بار دیگر مجالی است که یاد و خاطره وفاداری نیروهای متعهد و انقلابی ارتش به میثاق‌های انقلاب اسلامی و دفاع شجاعانه آنان در برابر دشمن متجاوز را گرامی داریم.

در جریان 8 سال جنگ تحمیلی نیز غیور مردان خطه ایران زمین رشادت‌های کم‌نظیری از خود نشان دادند. رشادت‌های مردان عرصه پیکار در مقابل دشمن، یادگار 8 سال دفاع از مرز و بوم را به خاطر می‌آورد، اما دلیرمردی مدافعان آسمان ایران در این سال‌ها به نسبت، کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

سابقه 30 سال دفاع از حریم مرزهای آسمان کشور در تلفیق با علم روز و علاقه جوانان باانگیزه تبدیل به قوی‌ترین اسلحه دفاعی کشور در برابر هرگونه تجاوز احتمالی است که در صحنه عملیات باعث دلگرمی دوستان و وحشت دشمنان قسم خورده این مرز و بوم خواهد بود.

تلخی سختی‌های دوران دفاع مقدس باعث شده تا امروز نیروهای نظامی ایران با تمام توان در حفظ و حراست از حریم سرزمین خود توانا شوند و مردم و امت شهیدپرور ایران اسلامی آسوده خاطر باشند که نخستین تهاجم از سوی دشمن به منزله آخرین حمله وی به خاک میهن است و هیچ نقطه کوری در بحث دفاع از آسمان کشور وجود ندارد که دشمن بخواهد فکر تجاوز از آن‌را در سر بپروراند. 

کارکنان ارتش و نیروهای نظامی، وارث بزرگ مردانی متدین و از خود گذشته هستند که جان خود را برای دفاع از آب و خاک و ناموس ایران اسلامی فدا کردند و سررشته دفاع از ایران را به‌دست توانمند فرزندان خود در ارتش و سپاه سپردند و امروز نیز با همت، پشتکار و ایمان راسخ جوانان و با تکیه بر دانش روز، شاهد اقتدار و توان روزافزون ایران اسلامی هستیم و ان‌شاءالله خواهیم بود.

کد خبر 74766

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز