معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور درباره آخرین تحقیقات در خصوص مسمومیت دانش آموزان توضیح داد.

مسمومیت دسته جمعی

به گزارش همشهری آنلاین، سید مجید میراحمدی با اشاره به حضورش در نشست امروز سه‌شنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: امروز به دعوت کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره مسائلی که در هفته‌های اخیر در تعدادی از مدارس کشور رخ داده بود و منجر به بدحالی، استرس و نگرانی دانش آموزان، اولیا و کادر مدارس شد، در جلسه کمیسیون حاضر شدیم و مسئولان وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، بهداشت، اطلاعات و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این جلسه حضور پیدا کردند و هر کدام گزارش اقدامات خود را تشریح کردند.

بروز عوارض در ۵ درصد دانش آموزان ناشی از ماده شیمیایی تحریک‌آمیز بوده است

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور افزود: وزارت بهداشت و درمان اعلام کرد که براساس آخرین یافته‌های خود که با استفاده از تمام ظرفیت‌های علمی کشور و پیشرفته ترین آزمایشگاه های کشور انجام دادیم، تا این لحظه به هیچ ماده سمی و مسمویت ناشی از ماده سمی نرسیدیم.

میراحمدی تاکید کرد: اما حدود کمتر از ۵ درصد دانش آموزانی که ابراز ناراحتی کردند، متاثر از ماده شیمیایی تحریک آمیزی بوده که عوارضی چون سوزش گلو یا ریزش اشک و سرگیجه و حالت تهوع را از خود نشان داده است. بیش از ۹۵ درصد کسانی که ابراز ناراحیت کردند، ناشی از استرس، اضطراب و نگرانی بوده است.

وی در ادامه اظهار کرد: مسئولان وزارت آموزش و پروش نیز در گزارشی که اعلام کردند اینکه تمام مدارس امروز برقرار بوده است البته برخی از دانش آموزان به دلیل نگرانی، استرس و اضطراب دانش آموز یا اولیاء آنها در مدرسه حاضر نشدند اما آموزش در همه مدارس کشور برقرار بوده است و هیچ مشکل خاصی هم نداشتند. دستگاه های اطلاعاتی و فراجا نیز گزارشی از اقدامات خود ارایه کردند.

افرادی در ۵ استان دستگیر شدند

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با یادآورش جلسات مستمر وزیر کشور با وزرای مربوطه و دستگاه‌های اطلاعاتی و انتظامی و قضایی، گفت: تمام دستگاه‌ها با جدیت پیگیر مساله هستند. در ۵ استان نیز افرادی دستگیر شدند و تحقیقات از آنها ادامه دارد. امیدواریم نتایج تحقیقات روشن شود و این نتایج به سمع و نظر مردم هم برسید.

میراحمدی در توضیح افرادی که در ۵ استان دستگیر شدند، تصریح کرد: افراد دستگیر شده از کادر مدرسه نیستند و افرادی خارج از مدرسه هستند که موضوع در حال پیگیری است.

اعلام آمادگی بسیج برای کمک به مدیران مدارس

میراحمدی در پاسخ به سوالی درباره گشت‌های ویژه پلیس اطراف مدارس، گفت: فراجا بر مبنای مصوبه‌ای جلسه وزیر کشور، قرار شد مامورینی را برای مراقبت از محیط پیرامونی مدرسه به کار گیرد تا امنیت لازم و مطمئنی برقرار شود. ضمن اینکه بسیج هم اعلام آمادگی کرده تا به هر میزان که مدیران نیاز داشته باشند، از بین دانش آموزان و معلمین بسیجی و ظرفیت های بسیج دانش‌آموزی و بسیج فرهنگیان برای کنترل ورود و خروج به مدرسه و کمک به مدیران مدرسه کمک کنند.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور افزود: تمام دستگاه با ظرفیت و انگیزه بالا مشغول انجام وظیفه خود هستند. امروز هم به شکل محسوسی اتفاقات در مدارس کاهش پیدا کرده است و میزان مراجعه دانش آموزان برای ابراز ناراحتی و بدحالی به شکل چشم گیری کاهش پیدا کرده است.

کد خبر 747206
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • ناشناس IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    21 12
    باوجوداین همه ادعادرتامین امنیت مردم پس چطوردشمن تونسته تاعمق نیمکت‌های مدارس نفوذکنه،یه جورایی مردم روبه بازی گرفته اید
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    19 8
    بله آمار مراجعه دانش آموزان برای بد حالی به بیمارستان کاهش پیدا کرده چون کسی بچه ش رو نفرستاده مدرسه
  • حسین IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    9 11
    یاعلی مدد
  • زینب بانو IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    14 4
    سلام خدا نگذره از کسانی که باعث استرس و بیماری دانش آموزان می شوند . خدا رو شکر که اعلام شد بخششی در کار نیست و این بی وجدان هایی که باعث این عمل غیر انسانی می شوند به اشد مجازات خواهند رسید مرگ بر داعشی ها مرگ بر وطن فروشان مرگ بر اختلاسگران کثیف زنده باد ایران .
  • عاشق ایران ، IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    18 17
    البته این کار دشمن خارجی که نیست مثلا از امریکا یا اسرائیل بلند شده باشه بیاید اینجا و دانش آموزان رو مسموم کنه ، بله قطعنا دست یه عده آن ور آبی تو کار هست اما اینکار یه عده خود فروخته خاعن هست که به اسم آزادی زنان دارن بچه های بی گناه رو مسموم میکنند همان هایی که دم از آزادی میزنن همانها دست به این جنایات میزنند لعنت خدا به وطن فروشان و خاعننین به این مرز و بوم ، انشالله دستشون رو میشه هر چه زودتر ، اینها دشمن های ناشناخته هستن بخاطر همان که کار شناسایی آنها سخت تر، مثل آن خانم که داد و بیداد راه انداخته بود بچه ام رو مسموم کردن تو مدرسه بعد معلوم شد اصلا آن خانم بچه ای مدرسه ای نداشته امثال همان ها هستن که بچه های ما را مسموم میکنند لعنت خدا بهشون امیدوارم هر چه زودتر عاملین این جنایت دستگیر و به اشهد مجازات برسند ، و امیدوارم هر چه زودتر مسیح علی‌نژاد کثیف و سلبتریهای که باعث این جنایات هستن تقاص بدی پس بدن ، اگر آزادی اینه که شما با کشتن جوانان مملکت و مسموم کردن بچه های بی گناه میخواین به دست بیارید وای بحال ما که شما بشید مسولین آینده کشور