فعالیت‌شان گردشگری و ایرانگردی است. یکی مدیریت هتل به عهده دارد و دیگری مسئول آژانس مسافرتی و توریستی یا پژوهشگر و کارشناس میراث فرهنگی است. اما زمان اجرای کار خیر که می‌رسد همگی دور هم جمع شده، شروع به پخت وپز می‌کنند تا به در راه مانده‌ها کمکی کرده باشند.

همراه

همشهری آنلاین‌ـ مریم باقرپور: سال ۱۳۹۵، تشکل‌شان را در حوزه گردشگری به ثبت رساندند و نامش را فانوس گذاشتند تا چراغ راهی برای رونق گردشگری و شناخت ناشناخته‌های پایتخت و کشور باشد. صدها نفر از علاقه‌مندان به گردش و تهران‌گردی تا مدیران هتل‌ها و آژانس‌ها به عضویت گروه درآمدند تا در برنامه‌ها مشارکت داشته باشند. اما در اساسنامه تشکل بجز موضوع گردشگری، همراهی و کمک به در راه مانده‌ها هم مطرح شده بود. به همین دلیل، اعضا در روزهای پایانی سال دورهم جمع شدند تا برای همراهان بیماران که در اطراف بیمارستان‌های رسول اکرم(ص) و امام خمینی ساکن شده‌اند و همراه‌سراهای منطقه ۲ غذا درست کنند و به دست‌شان برسانند.

خواندنی‌های بیشتر را اینجا دنبال کنید

گردشگری با طعم نیکوکاری | پخت غذا برای همراهان بیماران

پخت غذا برای ۲۰۰ نفر

انتخاب بیمارستان‌ها و همراه‌سراهای تکه دوم پایتخت برای اعضای کانون، قرار داشتن دفتر تشکل در خیابان پاتریس لومومبا و نزدیکی به این مراکز درمانی و خدماتی است. بنابراین اعضا از شب قبل مواد اولیه را آماده می‌کنند تا ظهر روز بعد غذای آماده شده به دست صاحبانش برسد. «مهدی زمانی‌خرقانی» مدیرعامل جمعیت می‌گوید: «وقتی موضوع کمک به در راه‌مانده‌ها مطرح شد، ۶ نفر از اعضا که جزو خیّران هستند، تمام هزینه را تقبل کردند. برای پخت و پز هم اعضای دبیرخانه دور هم جمع شدند.»

برای پخت غذای نذری حتی برخی از اعضا همراه با فرزندان‌شان آمدند. حضور استاد «ابوالقاسم ساسان» از پیشکسوتان گردشگری با وجود بیش از ۸۵ سال سن هم قوت قلبی برای اعضاست. او کار اعضا را تحسین می‌کند و حتی گوشه‌ای از کار را می‌گیرد. در ادامه، با پخت غذا و بسته‌بندی و ۲۰۰ غذای آماده شده توسط اعضا بین همراهان بیماران توزیع شد.

زمانی می‌گوید: «تمام اعضا حس خوبی داشتند و افرادی هم که نتوانستند در این برنامه شرکت کنند مدام پیگیر بودند.» او می‌افزاید: «خیلی از ما فکر نمی‌کردیم که همراهان بیماران در چنین شرایطی زندگی می‌کنند و این موضوع باعث شد توجه بیشتری به آنها کنیم و این کار ادامه پیدا کند.»

گردشگری با طعم نیکوکاری | پخت غذا برای همراهان بیماران

گردشگری با طعم نیکوکاری | پخت غذا برای همراهان بیماران

کد خبر 747175

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha