نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اولین واکنش به گسترش نافرمانی نظامی در بخش‌های مختلف ارتش رژیم صهیونیستی و اعتصاب خلبانان جنگنده "اف۱۵ آی"، این اتفاق را تهدیدی برای موجودیت این رژیم ارزیابی کرد.

نتانياهو و رقباي انتخاباتي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری «سما»، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در توییتی در این باره نوشت: هیچ جایی برای شورش و سرپیچی از دستورات در ارتش (رژیم) اسرائیل وجود ندارد، چراکه این اقدام تهدیدی بنیادی برای موجودیت ما است.

یائیر لاپید نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی و رئیس فعلی جناح اپوزیسیون نیز در تازه‌ترین اظهار نظر خود در این باره و در پاسخ به نتانیاهو، گفت: تنها مسئول هرج و مرج و شکاف عمیق میان اسرائیلی‌ها و ارتش اسرائیل مخرب ترین کابینه در تاریخ اسرائیل است.

وی خطاب به نتانیاهو افزود: نتانیاهو، دو حزب در کابینه شما وجود دارد که برنامه انتخاباتی آنها رد دستورات نظامی است پس چرا یک کلمه در مورد آنها صحبت نمی‌کنید؟ به جای کنفرانس‌های مطبوعاتی با دلقک tiktok (ایتامار بن گویر وزیر تندرو امنیت داخلی) دست از این جنون بردارید.

هشدار مقامات صهیونیستی از نافرمانی در یگان‌های نظامی اسرائیلی پس از آن مطرح می‌شود که خلبانان شرکت هواپیمایی «العال» رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه با انتقال نخست‌وزیر این رژیم و همسرش به ایتالیا در اعتراض به طرح اصلاحات قضایی مخالفت کردند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره فاش کرد، خلبانان به طرح اصلاحات قضایی کابینه معترض بوده است و به همین دلیل هیچ یک از آنها برای انتقال نتانیاهو و همسرش داوطلب نشده‌اند.

از سوی دیگر نیز ۳۷ خلبان از مجموع ۴۰ خلبان ذخیره اسکادران ۶۹ شکاری رژیم صهیونیستی اعلام کردند که در اعتراض به لایحه اصلاحات قضائی مورد نظر کابینه حاکم به ریاست نتانیاهو، در تمرینات آموزشی روز چهارشنبه شرکت نمی‌کنند.

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که خلبانان معترض که خلبان جنگنده "اف۱۵ آی" هستند، نقش مهمی در توان تهاجمی رژیم صهیونیستی ایفا می‌کنند.

منابع خبری چهارشنبه گذشته گزارش دادند صدها تن از افسران ذخیره یگان «۸۲۰۰» واحد اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی هشدار دادند که در صورت تصویب لایحه اصلاحات قضایی این رژیم، دیگر خدمت نخواهند کرد.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» هم با اشاره به تاکیدات مکرر رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم بر حفظ آمادگی و اتحاد نیروهای مسلح این رژیم، بیانیه خلبانان ذخیره را بی اعتنایی به فرماندهی ارتش این رژیم ارزیابی کرد.

کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که افسران ذخیره یگان «۸۲۰۰» در نامه‌ای خطاب به «یوآف گالانت» وزیر جنگ، «هرتزی هالوی» رئیس ستاد کل ارتش و «آرون حلیفا» رئیس بخش اطلاعات نظامی (امان) گفتند: ما شاهد نشانه‌های نگران کننده‌ای هستیم که نسبت به خطرات واقعی برای امنیت (رژیم) اسرائیل هشدار می‌دهد.

کد خبر 746949

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha