وزارت امورخارجه در اقدامی بی‌سابقه با احضار سفرای کشورهای اروپایی عضو اتحادیه اروپا، نسبت به برخورد دوگانه و مزورانه اتحادیه اروپایی در قبال پدیده تروریسم انتقاد‌کرد.

به گزارش اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، معاون اروپایی وزارت امورخارجه با احضار سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپایی مقیم تهران به این وزارتخانه، با ابراز تأسف عمیق نسبت به برخورد سیاسی برخی کشورهای اروپایی با تروریسم و محکوم کردن این اقدام درخصوص عواقب مماشات با گروه‌های تروریستی که سوابق روشن و غیرقابل تردیدی در کشتار افراد بیگناه دارند، هشدار داد.

مهدی صفری همچنین مسئولیت تبعات و پیامدهای اقدام خطرناک اتحادیه اروپا در باز گذاشتن دست تروریست‌هایی که سابقه ممتدی در جنایات و ترور داشته و نه تنها هیچگاه گذشته تاریک و سوابق تروریستی خود را انکار نکرده بلکه هیچ تغییری در ماهیت، ساختار، ایدئولوژی و خط‌مشی مسلحانه خود نیز ایجاد نکرده‌اند را مستقیماً بر عهده اتحادیه اروپا دانست.

وی با اشاره به حساسیت منطقه خاورمیانه و تلاش گروه‌های تروریستی برای ایجاد ناامنی در این منطقه، هر‌گونه مماشات و نگاه ابزاری به این گروه‌ها را موجب تشدید فعالیت‌های مخرب تروریستی و افزایش خشونت و ناامنی در منطقه دانست.

سفیر چک به‌عنوان ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا به نمایندگی از سفرای حاضر، قول داد تا دیدگاه‌های طرف ایرانی را در اسرع وقت به دولت‌های عضو و نهادهای اتحادیه اروپایی منعکس کند.

کد خبر 74693

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز