دبیر کل حزب الله لبنان بعد از ظهر امروز دوشنبه به مناسبت روز جانباز سخنرانی کرد و گفت که همه شواهد حاکی از این است که رژیم صهیونیستی به پایان خود نزدیک شده است.

حسن نصرالله

به گزارش همشهری آنلاین، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان بعد از ظهر امروز دوشنبه به مناسبت روز جانباز سخنرانی خود را آغاز کرد.

نصرالله در آغاز سخنرانی خود، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: موضوعات زیادی وجود دارد که در یک سخنرانی نمی‌توان به آن پرداخت و طی روزهای آینده درباره آن سخن خواهم گفت. امروز فقط درباره شب نیمه شعبان سخن خواهم گفت. همه باید این شب را برای عبادت و انجام مستحبات غنیمت بدانند.

شبکه خبری المیادین به نقل از دبیر کل حزب الله گزارش داد، همان طور که می‌دانیم، روز تولد حضرت ابوالفضل (ع)، به عنوان روز جانباز و روز ولادت امام زین العابدین (ع) هم به عنوان روز اسیر انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه هر گونه مشکلی که جانبازان با آن روبرو هستند، به عنوان جهاد در راه خداوند است، ادامه داد: همسران جانبازان نیز، مجاهدانی هستند که نزد خداوند تعالی از مقام و منزلت والایی برخوردارند. اسرایی نیز که در میادین جنگ به خاطر رابطه با مقاومت، اسیر شدند و به شهادت رسیدند، باید یاد و خاطره آنان را گرامی داشت. این افراد مورد شکنجه وحشیانه صهیونیستها و مزدورانشان قرار داشتند.

دبیر کل حزب الله با اشاره به اینکه شماری از اسرا پس از آزادی از زندان، بار دیگر به میادین جنگ بازگشتند و به شهادت رسیدند، شهید سمیر القنطار را در زمره این افراد دانست و گفت: باید مشکلات خانواده‌های اسرایی را یادآوری کنیم که سالهای دراز، منتظر بازگشت آنان بودند و هیچ اطلاعی از اسرای خود نداشتند.

نشانه‌های  پایان رژیم صهیونیستی هویدا شده است

نصرالله در ادامه به مسئله فلسطین پرداخت و تأکید کرد: همه امت اسلامی باید در مقابله با رژیم صهیونیستی از ملت فلسطین حمایت کنند. همه اتفاقهایی هم که اخیرا رخ داده است، نشانه‌هایی از پایان رژیم صهیونیستی است. تمامی تصمیماتی که این رژیم اتخاذ می‌کند، فقط بر عزم، ایمان و پایمردی ملت فلسطین برای انجام عملیات [استشهادی] علیه اسرائیل می‌افزاید.

وی با بیان اینکه «ما اسرای خود را در زندانها، به حال خود، رها نخواهیم کرد»، ادامه داد: به اسرای فلسطینی و خانواده‌های آنان و ملت عزیز فلسطین  می‌گویم که ما در لبنان، درد و رنج شما را درک می‌کنیم. هزاران نفر وارد زندان شدند و نسل جدید باید با زندانیان در بند زندانهای صهیونیست، آشنا باشد.

نصرالله با اشاره به اینکه تصمیم احمقانه رژیم صهیونیستی برای اعدام مجریان عملیاتهای استشهادی، فقط باعث ثابت قدمی نیروهای مقاومت خواهد شد، خاطر نشان کرد: درد و رنج مردم فلسطین در کرانه باختری، قدس، حواره، نابلس و قدس شرقی را درک می‌کنیم. رخدادهای حواره و مشکلات ملت فلسطین در کرانه، واقعیت شهرک‌نشینان [اسرائیلی] را بر ملا کرد.

دبیر کل حزب الله با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی در پی پیشروی در مرزهای زمینی است، بیان کرد: معادله مقاومت، امروز از مرزها، خاک و دریای ما حمایت می‌کند. این در حالی است که فقط جمهوری اسلامی ایران و سوریه، از نیروی بازدارنده [در برابر اسرائیل] حمایت کردند.

تبعات تعلل در استخراج گاز و نفت لبنان، متوجه دشمن اسرائیلی است

وی با اشاره به اینکه حزب الله تأکید کرده است که اگر لبنان از استخراج نفت منع شود، رژیم صهیونیستی هم نخواهد توانست استخراج کند، عنوان کرد: از یک وجب خاک یا یک قطره آب لبنان عقب‌ نخواهیم نشست. اگر برای استخراج گاز و نفت، تعللی صورت گیرد، تبعات آن دامن دشمن اسرائیلی را خواهد گرفت.

نصرالله با تأکید بر اینکه توافق مرزهای دریایی، به معنای عادیسازی روابط با رژیم صهیونیستی نیست، تصریح کرد: هرگز به دنبال چیزی به نام جلب رضایت آمریکا نبوده‌ایم. لذا اگر در هر موضعگیری یا اقدامی که انجام می‌دهیم، احساس کنیم که آمریکا از آن رضایت دارد، به درستی تصمیم خود شک خواهیم کرد. به هر حال، ترسیم مرزهای دریایی، یک دستاورد تاریخی و مهم است.

کد خبر 746922
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha