چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۹:۲۲
۰ نفر

گروه شهری: موج تازه‌ بارندگی‌ها، از روز شنبه سراسر کشور را فرا خواهد گرفت

به گزارش سازمان هواشناسی کشور، یک سامانه بارشی از اواخر روز جمعه از نوار غربی وارد کشور می‌شود.

این سامانه در روز شنبه در نیمه غربی و در روز یکشنبه با شدت کمتر در نیمه شمالی کشور و ارتفاعات زاگرس مرکزی فعال خواهد بود. سازمان هواشناسی برای روز شنبه، هوای استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، مرکز، تهران و دامنه‌های زاگرس و جنوبی البرز را ابری با بارش باران و برف پیش‌بینی کرد.

همچنین این سازمان پیش‌بینی کرد که در روز یکشنبه این سامانه در شرق کشور مستقر خواهد شد و استان‌های شمال شرق، شرق و سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز و همچنین بخش‌های شرقی زاگرس مرکزی و جنوبی را نیز تحت‌تأثیر قرار خواهد داد و این مناطق با کاهش دما، شاهد بارش برف و باران خواهند بود.

براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، دمای روز یکشنبه کشور در نیمه غربی همراه با کاهش خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود که از روز دوشنبه و از نیمه غربی کشور دما افزایش یابد.

بر این اساس، ظرف امروز و فردا هوای تمامی مناطق کشور افزایشی نسبی را تجربه خواهد کرد و همزمان با استقرار سامانه جدید، کاهش دما به‌تدریج سراسر کشور را فرا خواهد گرفت.

براساس اعلام سازمان هواشناسی، هوای کشور برای امروز و فردا افزایشی تقریبا محسوس را خواهد داشت. بیشینه دمای تهران برای امروز 11 درجه و طی روزهای آینده  به 12 درجه نیز خواهد رسید.

همچنین کمینه دمای هوای تهران برای امروز 1- درجه پیش‌بینی می‌شود که به‌تدریج طی امروز و فردا افزایشی نسبی خواهد داشت و به مرور از منطقه غرب کشور از دمای هوا  کاسته خواهد شد.

شهرهای اصفهان و تبریز هرکدام با بیشینه 12 و 4 درجه گرم‌ترین ساعات را تجربه خواهند کرد و کمینه هوای کشور طی روزهای آینده با کاهشی ملموس به 1- و صفر درجه پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 74690

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز