رئیس پلیس امنیت تهران گفت: من به همه اراذل و اوباش هشدار می‌دهم که آنقدر از شما دستگیر می‌کنیم تا جامعه از اراذل و اوباش پاک شده و این افراد هم متنبه شوند.

سرهنگ پیام کاویانی

به گزارش همشهری آنلاین، طرح جمع آوری و برخورد با اراذل و اوباش و مزاحمین محلات موسوم به طرح اقتدار صبح امروز در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی برگزار شد. در طرح امروز از کشف داروهای قاچاق و غیر مجاز شیمی درمانی به تعداد ۴۰۲۳ عدد به ارزش بیش از ۷ میلیارد تومان، کشف پنج تن مواد خام پودر اکلیل در تهیه و ساخت مواد محترقه خطرناک و همچنین از انهدام باند توزیع کنندگان و فروشندگان مواد محترقه غیر مجاز و قاچاق به میزان ۵۰ کارتن مواد محترقه خطرناک به میزان ۴۱۰۱۶۰ عدد مواد محترقه رونمایی شد.

در این طرح عنوان شد متهمان در سه محور و سه حوزه قاچاق دارو، قاچاق مواد محترقه و اراذل و اوباش حامل سلاح بوده‌اند. حدود سه میلیون مواد محترقه است.

سرهنگ پیام کاویانی رئیس پلیس امنیت عمومی در این طرح با اعلام اینکه از این پس ما به دنبال اوباش خواهیم بود گفت: دیگر منتظر اقدام اوباش نخواهیم بود. پیش از اینکه اوباش اقدامی در جهت ناامنی محلات داشته باشند ما با آنان برخورد خواهیم کرد.

سرهنگ کاویانی افزود: من به همه اراذل و اوباش هشدار می‌دهم آن قدر از شما دستگیر می‌کنیم تا جامعه از اراذل و باش پاک شده و این افراد هم متنبه شوند.

وی با اشاره به تعدد جرایم و سوابق برخی از متهمان گفت: این نشان می‌دهد احکام بازدارنده نبوده و باید به لحاظ روانشناسی این موضوع بررسی شود که چرا مجرمان بعد از آزادی مجدداً اقدام به انجام جرایم خطرناک و مسلحانه می‌کنند.

دستگیری ۴۰ نفر از مزاحمین نوامیس

رئیس پلیس امنیت تهران همچنین در حاشیه طرح جمع‌آوری و برخورد با اراذل و اوباش و مزاحمین محلات موسوم به طرح اقتدار و در جمع خبرنگاران گفت: هر فردی که به هر نحوی سلاح گرم را نگهداری، حمل و یا استفاده کرده بودند؛ دستگیر شده و برای هریک پرونده قضائی تشکیل شد.

وی توضیح داد: ۲ نفر از کسانی که وظیفه توزیع مشروبات الکلی را به عهده داشتند دستگیر شدند. ۹۶ نفر از عناصر لاابالی که در مراکز قمار و پاتوق‌های اوباش حضور داشتند و ۴۰ نفر از مزاحمین نوامیس که بسیاری از آنها با ترساندن شهروندان مانع دادن گزارشی به پلیس شده بودند؛ دستگیر شدند. ۳۴ قبضه سلاح گرم و ۴ دستگاه خودروی سواری اراذل و اوباش ضبط شد.

سرهنگ کاویانی ادامه داد: بالغ بر ۸ تن مواد پیش‌ساز مواد محترقه که به صورت غیرمجاز در کارگاه‌های فاقد مجوز در حال تولید بودند کشف و ضبط شد. بالغ بر ۲۶۲۰ مکان صنفی که بنا به اخباری که به پلیس رسید به پاتوق افراد اراذل و اوباش تبدیل شده بود؛ مورد بازرسی قرار گرفت و به صاحبان این واحدهای صنفی تذکر داده شد که در صورت ادامه این روند ناچار به پلمپ این واحدها خواهیم بود.

وی همچنین بیان کرد: در حوزه نزاع‌های فردی ۹ درصد و در حوزه نزاع‌های جمعی ۵ درصد کاهش جرایم را داشتیم. به لحاظ موارد مزاحمت اراذل و اوباش ۱۶ درصد کاهش پیدا کرده است. قمه کشی و درگیری اراذل و اوباش هم ۲۶ درصد کاهش پیدا کرده است. کشفیات سلاح اراذل و اوباش هفت برابر افزایش یافته است.

اخلالگران چهارشنبه‌سوری تا پایان تعطیلات نوروز مهمان پلیس خواهند بود

رئیس پلیس امنیت تهران با اشاره به فرارسیدن سال نو و چهارشنبه آخر سال گفت: به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم چهارشنبه آخر سال کنار فرزندانتان باشید و اجازه ندهید فرزندان از اقلام خطرناک و غیرمجازی که در سطح شهر وجود دارد استفاده کنند.

سرهنگ کاویانی افزود: افرادی که در چهارشنبه آخر سال اقدام به اخلال در نظم و امنیت شهر کرده و با مواد محترقه اقدام به خطرآفرینی می‌کنند تا پایان تعطیلات نوروز مهمان پلیس خواهند بود. یقین بدانید اقدامات پلیس در سال ۱۴۰۲ سخت، خشن و عبرت آموز خواهد بود و ما بنا داریم در سال بعد به صورت دائمی مردم را از این اقدامات مطلع سازیم.

کد خبر 746793
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پليس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • ناشناس IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    10 4
    تاوقتی که بیکاری وفقرتااین حددرجامعه گسترش پیداکرده روزبروزناامنیهای اجتماعی بیشترخواهدشد