رصد بازار خودرو از تداوم افت قیمت پرطرفدارهای ایران خودرو تحت تأثیر کاهش قیمت دلار حکایت دارد.

بازار خودرو

به گزارش همشهری آنلاین، امروز و با کاهش نرخ دلار در بازار شاهد کاهش قیمت خودرو در بازار بودیم، اما این کاهش مانند روزهای گذشته به چند ده میلیون نرسید و خودروهای پرطرفدار ایران خودرو به افت ۵ تا ۱۱ میلیون بسنده کردند و در این میان مانند روزهای قبل «سمند LX با موتورEF۷» تغییر قیمت نداشت.

به گفته فعالان بازار این روزها بازار خودرو بیش از همه در انتظار اخبار هسته‌ای است و این امر موجب شده تا شاهد کاهش چندانی در این بازار نباشیم. از سوی دیگر پیش فروش بدون قرعه‌کشی خودروسازان نیز در این کاهش اثرگذار بوده است.

براساس رصد بازار امروز «دنا پلاس توربو اتوماتیک» در بازار افتی ۱۱ میلیونی داشت که بیشترین افت قیمت در میان پرطرفدارهای ایران خودرو محسوب می شود، از سوی دیگر امروز «پژو ۲۰۷ دنده ای»، «هایما S۷ پلاس» و «تارا دنده ای» در بازار افتی ۵ میلیونی داشته‌اند.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو ۲۰۷ دنده ای»، «هایما S۷ پلاس»، «سمند LX با موتورEF۷»، «تارا دنده ای»، «دنا معمولی» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمند LX با موتورEF۷ » بدون تغییر در بازار ۴۸۳ میلیونی تومان قیمت گذاری شد. اما قیمت «هایما S۷پلاس» امروز ۵ میلیون تومان کاهش  قیمت داشت در بازار یک میلیارد و ۶۷۵ میلیونی شد.

اما «تارا دنده ای» هم در بازار ۷۵۵ میلیون تومان قیمت خورد و افت ۵ میلیون تومانی داشت. از سوی دیگر ارزیابی‌ها نشان دهنده آن است که در میان خانواده دنا هم «دنامعمولی» در بازار ۶۸۸ میلیون تومان قیمت گذاری شد و افتی ۲ میلیونی را تجربه کرد، «دنا پلاس توربو اتومات» هم در بازار ۸۷۰ میلیون تومان قیمت خورد و افتی ۱۱ میلیون تومانی را تجربه کرد.  اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز «پژو ۲۰۷ دنده‌ای» هم در بازار ۷۴۰میلیون تومان قیمت گذاری شد و افتی ۵ میلیونی داشت.

شروع ریزش قیمت در بازار خودرو | کدام خودروها با کاهش قیمت روبرو شدند؟

منبع: اقتصاد نیوز

کد خبر 746622

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 14
  • جواد IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    7 11
    محض رضای خدا قرعه کشی رو ادامه بدین آه فقرا دامن شما را میگیره خدا رحمت ماه شعبان از باعث بانی ش نگذار که حق مادران رو ضایع کرد خدا لعنتتون کنه
  • مشتری IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    9 2
    ثبت نام بدون قرعه کشی از کی شروع میشه؟این هفته هم که داره تموم میشه؟امروز دوشنبه است قرار بود شنبه یکشنبه مشخص کنند-ولی هنوز خبری نیست آخه چرا؟
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    19 0
    گران میشه ۱۰۰ملیون گران میشه ارزان میشه ۵ملیون ک چی
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    10 0
    تودوهفته خدروکوییک وسایناوپراید۲۰۰میلیون بالارفت حالادلارآمده. زیر۵۰قیمت هاگاشین فقط ۱۰میلیون کاهش داشته بایدبایین قیمت پایین کوییک بشه همون ۲۰۰میلیون نه که علان داره ۳۸۰میلیون چخبره مگره قیمت کارخانه ۱۷۰