مراسم تشییع و خاکسپاری «یارعلی پورمقدم» ساعت ۱۰ صبح فردا دوشنبه ۱۵ اسفند ماه برگزار می‌شود.

یارعلی پورمقدم

به گزارش همشهری آنلاین، ‌محمدولی‌زاده، پژوهشگر و از دوستان این نویسنده تازه درگذشته گفت: با تصمیم و خواست خانواده‌ پورمقدم، پیکرش در قطعه ۱۰۱ بهشت‌زهرا تهران، ردیف ۱۲ شماره ۸۷ در کنار پدر و مادرش به خاک سپرده می‌شود. مراسم تشییع پیکر او نیز از ساعت ۱۰ صبح در خانه هنرمندان خواهد بود و تعدادی از هنرمندان و نویسندگان با سخنرانی، او را به خانه‌ ابدی‌اش بدرقه خواهند کردند.

 به گفته او؛ احتمالا اواخر هفته مراسم یادبودی او در پاتوق چهل‌ساله‌اش، کافه «شوکا» با حضور چند نسل از همراهان این کافه و نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان برپا خواهد شد.

این پژوهشگر با بیان این‌که هنوز در شوک درگذشت یارعلی پورمقدم هستند گفت: او بسیار سرحال و در حال برنامه‌ریزی برای به روی صحنه نمایشنامه «ای داغم سی رویین‌تن» بود؛ حتی قرار بود امروز جلسه دوم نمایشنامه‌خوانی‌اش باشد. او به دوستانش گفته بود، خودش می‌خواهد در این نمایش بازی کند.

یارعلی پورمقدم، متولد ۱۳۳۰ در مسجدسلیمان، نمایشنامه‌نویس و داستان‌نویس بود که روز جمعه ۱۲ اسفندماه از دنیا رفت. او نمایشنامه نویسی را با «آه اسفندیارمغموم» آغاز کرد و با همین اثر برنده جایزه نمایشنامه‌نویسی جشن هنر طوس در سال ۱۳۵۶ شد. یارعلی پورمقدم صاحب و کافه‌چی «کافه شوکا» در مرکز خیابان گاندی بود.

«آینه، مینا، آینه»، «ای داغم سی رویین‌تن»، «گنه گنه‌های زرد»، «حوالی کافه شوکا»، «یادداشت‌های یک قهوه چی»، «یادداشت‌های یک اسب»، «رساله هگل، «تیغ و زنگار»، «مجهول الهویه»، «پاگرد سوم»، «ده سوخته» و «یادداشت‌های یک لاابالی» از جمله دیگر آثار به جا مانده اوست.

کد خبر 746501
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha