عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به هدف سفر گروسی به ایران گفت: برخی مواقع برای اینکه آقای گروسی تحت تاثیر القائات دروغین و گزارش های خلاف واقع قرار نگیرد جمهوری اسلامی دعوت می کند که بیایند و ببیند و با اظهارنظرشان موضوعات را روشن کنند و البته گزارش های خلاف واقع را نپذیرند.

گروسی در ایران

همشهری آنلاین – گروه سیاسی: سفر رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران  امروز در حالی به پایان می‌رسد که دیدارها فشرده ای با مقامات ایرانی داشته اشت که آخرین آن ساعتی پیش با سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری بود.

 گروسی در نشست خبری مشترک با محمد اسلامی گفت: جای خوشحالی دارد که من برگشتم به تهران و در این دیدار بسیار بسیار مهم آماده ایم کار را پیش ببریم. گروسی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه از سفر و دیدار با مقامات ایران رضایت دارید؟ گفت: من همیشه از دیدار با همکارم آقای اسلامی استقبال می کنم و برای من شخصا رضایت بخش است.

اما آنچه هست ایران همواره از اظهارات گروسی رضایت نداشته و این مقام آژانس همیشه بعد از خروج از ایران اظهار نظر هایی کرده که انتقادات مقامات ایرانی را برانگیخته است .

در این باره نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی معتقد است که آقای گروسی باید واقع بینانه با موضوعات برخورد کند و رویکردی حق مدارانه داشته باشد و تحت تاثیر قدرت های زور گو و قلدر و سلطه گر قرار نگیرد.

 «ابراهیم عزیزی» در گفت وگو با همشهری آنلاین تاکید کرد: رویکردی که از آقای گروسی انتظار هست اول حق مداری و مبتنی بر حق اظهار نظر کردن است و دوم رعایت انصاف و عدالت در بیان نظرات و دیدگاه ها. از طرفی انتظار هست که تحت تاثیر نظامات سلطه گر اظهارنظر نکند و رویکر خود را از سیاسی به فنی تغییر دهد و تلاش کند که در این مسیر موجب هتک حرمت و بی حیثیتی آژانس هم نشود. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما بارها دیده ایم که آقای گروسی به ایران آمده و در ایران اظهارنظرهای رضایت بخش داشته است، اما وقتی از ایران رفته اظهاراتی خلاف آن مطالب و نظراتی که در ایران صراحتا به آنها اشاره کرده بود را به زبان آورده است. پس ما امیدواریم که این بار حضورش سازنده باشد و مبتنی بر حق و منطق باشد و اظهارنظرش تخصصی و فنی و به دور از گرایش های سیاسی باشد و در بازگشت به اروپا تحت تاثیر نظامات سیاسی قلدر و زورگور قرار نگیرد و با حیثیت آژانس هم بازی نکند. 

عزیزی در پاسخ به اینکه این سفر گروسی با دعوت ایران بوده و چه اهدافی پشت این دعوت بوده است‌، گفت: به هر حال جمهوری اسلامی همواره این آمادگی را داشته است که با آژانس کار بکند چون ما بر اساس آموزه های اعتقادی مان همیشه مسیر قانون را مدنظر داشته ایم. به هر حال مقرراتی هم بر آژانس حاکم است و همیشه سعی کرده ایم با رویکرد قانون مدار و بر اساس مقررات آژانس حرکت کنیم. بر این اساس هر وقت آقای گروسی خواسته به ایران بیاید استقبال کرده ایم و برخی مواقع هم برای اینکه آقای گروسی تحت تاثیر القائات دروغین و گزارش های خلاف واقع قرار نگیرد جمهوری اسلامی دعوت می کند که بیایند و ببیند و با اظهار نظرشان موضوعات را روشن کنند و البته گزارش های خلاف واقع را نپذیرند. 

این نماینده در پاسخ به اینکه چقدر امیدوار است که این سفر نتیجه بخش باشد، تاکید کرد: بستگی دارد به اظهارنظرهای آقای گروسی. چرا که تا به حال هر بار که از ایران رفته است نتوانسته خواسته های ما را بر آورده کند؛ امیدواریم که این بار بتواند.

سفر گروسی موجب گشایش در مذاکرات می‌شود؟ | ادعای امریکایی ها درباره ۳موضوع که با فواد حسین مطرح کردند | آیا ایران تغییری در سیاستش خواهد داد؟

غرب گزینه دیگر غیر از توافق با ایران ندارد | غربی‌ها هزینه های دیدار با ضدانقلاب را خواهند پرداخت | غربی‌ها توهم خود را برای چندمین بار آزمودند و...

کد خبر 746263

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    3 4
    این احمق چرا باز اومده ایران ووارد بازی مسخره دیگه شده؟
    • IN ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
      2 1
      اگه اجازه ورود ندن که میشه مثل جریان عراق و صدام! اونم اجازه ورود آژانس نداد و ناتو حمله کرد،شاید شما ندونین ولی حکومت خوب میدونه
    • جواد TR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
      0 0
      گروسی جاسوس آمریکا و اسرائیل هست آمده بود ببینه چه خبره و چه کار دارند می‌کنند
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    1 1
    چشم اش انگار نابینا شده.یاد ساچمه زنان افتادم
  • شهرام CA ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    6 1
    سانترفیوژ بچرخد و مردم و مملکت هشتاد میلیونی هم دور آن بچرخند چون فقط یکی ادعای تو خالی انقلابی بودن دارد.
  • علی IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    4 1
    نتیجه سفرش را من باطلاعتون میرسانم: هیچ. شما هم از حالا بفکر دست توی جیب مردم کردن بعدی باشید.