مدیرکل درمان و بازپروری ستاد مبارزه با مواد‌مخدر اعلام کرد که میزان مصرف مواد‌مخدر در ایران در میان جمعیت سنی 15 تا 64 سال پایین‌تر از سایر کشورهاست

سعید صفاتیان، در گفت‌وگو با ایرنا گفت: این آمار به استناد گزارش‌های آماری سازمان‌های بین‌المللی درخصوص میزان مصرف مواد‌مخدر در میان جمعیت سنی 15 تا 64 سال منتشر شده است. 

وی افزود: به استناد گزارش رسمی سال 2008 میلادی سازمان ملل متحد مبنی بر میزان مصرف مواد‌مخدر سنتی و صنعتی در بین کشورهای عضو، میانگین مصرف این نوع مواد در ایران کمتر از سایر کشورهاست.

مدیرکل درمان و بازپروری ستاد مبارزه با مواد‌مخدر بیان داشت: براساس این آمارها، میزان مصرف تریاک و هروئین که در زمره مواد‌مخدر سنتی قرار دارند، در ایران بیشتر از استانداردهای جهانی است، اما در مجموع، مصرف مواد‌مخدر سنتی و صنعتی در ایران بسیار کمتر از سایر کشورهاست.

صفاتیان اظهار کرد: در جمعیت سنی 15 تا 64 سال در ایران 8/2 درصد مواد‌مخدر از نوع تریاک و هروئین مصرف می‌شود که این میزان مصرف بیشتر از مصرف در سایر کشورهاست. وی تأکید کرد: در سایر کشورها به‌دلیل گرایش به مصرف مواد‌مخدر صنعتی، مصرف مواد‌مخدر سنتی کمتر است.

مدیرکل درمان و بازپروری ستاد مبارزه با مواد‌مخدر اعلام کرد: براساس آخرین آمارهای ستاد مبارزه با مواد‌مخدر که مرکز تحقیقات بهزیستی آن را در اسفند ماه 86 منتشر کرد، از مجموع 70 میلیون جمعیت کشور، یک میلیون و 200 هزار نفر معتاد رسمی وجود دارد.

کد خبر 74500

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز