بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در حالی هم اکنون میانگین کیفیت هوای پایتخت با شاخص ۱۰۸ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است که هوای ۱۵ ایستگاه در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و یک ایستگاه در وضعیت ناسالم برای همه گزارش شده است.

آلودگی هوا

به گزارش همشهری آنلاین، براساس آخرین اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تا ساعت ۱۱ امروز (۸ اسفند)، کیفیت هوا تنها در ایستگاه‌ پارک قائم (منطقه ۱۸) در وضعیت ناسالم برای همه قرار دارد.

کیفیت هوا تنها در ایستگاه‌های اقدسیه (منطقه ۱)، شهرداری منطقه ۲، شهرداری منطقه ۱۱ با آلاینده شاخص دی‌اکسیدنیتروژن و در ایستگاه‌های شریف (منطقه ۲)، پاسداران (منطقه ۳)، دانشگاه علم و صنعت (منطقه ۴)، شهرداری منطقه ۴،  تربیت‌مدرس ( منطقه ۶)، شهرداری منطقه ۱۰، شهرداری مرکز منطقه ۱۲، شهرداری منطقه ۱۵، پارک سلامت (منطقه ۱۷)، شادآباد (منطقه ۱۸)،  شهرداری منطقه ۱۹ و شهرداری منطقه ۲۱  با آلاینده شاخص ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون ناسالم برای گروه‌های حساس است.

کیفیت هوا در ایستگاه‌های ستاد بحران (منطقه ۷)، گلبرگ (منطقه ۸)،  شهرداری منطقه ۱۱، میدان امام خمینی (منطقه ۱۲)، مسعودیه (منطقه ۱۵)،شهرک چشمه (منطقه ۲۲) و شهرداری منطقه ۲۲ با آلاینده شاخص ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون، ایستگاه‌های سوهانک (منطقه ۱)، اتوبان محلاتی (منطقه ۱۴) و شهرداری منطقه ۱۶ با آلاینده شاخص ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون و ایستگاه‌های پونک، میدان فتح (منطقه ۹)،  پیروزی (منطقه ۱۳) و شهرری (منطقه ۲۰) با آلاینده شاخص دی‌اکسید نیتروژن کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول قرار دارد.

در این میان پارک قائم (منطقه ۱۸) شاخص ۱۵۶ آلوده‌ترین ایستگاه‌ سنجش کیفیت هوای تهران است.

لازم به ذکر است در ایستگاه‌های دانشگاه شهیدبهشتی (منطقه ۱)، دانشگاه تهران(منطقه ۶)، ژئوفیزیک (منطقه ۶)، پارک رازی (منطقه ۱۱)، پارک شکوفه (منطقه ۱۴) و فرمانداری شهرری (منطقه ۲۰) نیز هیچ اطلاعاتی به ثبت نرسیده است.

از ۱۴ ایستگاه سنجش کیفیت هوای تهران متعلق به سازمان حفاظت محیط زیست تنها اطلاعات پنج ایستگاه منتشر شده است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا "پاک"، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا "قابل قبول(سالم) یا متوسط"، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا "ناسالم برای گروه‌های حساس"، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا "ناسالم برای همه گروه‌ها"، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا "بسیار ناسالم" و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا "خطرناک" است.

کد خبر 744968
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha