در جلسه علنی امروز شورای شهر در بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران، مدیریت پل‌های مکانیزه عابر پیاده پایتخت بر عهده سازمان زیباسازی تهران باقی ماند و اعضای شورا همچنین با واریز۱۰۰ درصد عوارض ایمنی ساختمان‌ها بدون دخل و تصرف به حساب سازمان آتش نشانی موافقت کردند.

شوراي شهر

به گزارش همشهری آنلاین، در بررسی تبصره یکم لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران پیشنهاد داده شده بود که مدیریت پل‌های مکانیزه عابر پیاده از سازمان زیباسازی پس گرفته شود و به سازمان حمل و نقل و ترافیک داده شود که در این راستا جعفر تشکری هاشمی پیشنهاد داد که ۱۰ درصد از تبلیغات پل‌های عابر پیاده به نگهداری پله‌های برقی و عرشه پل‌ها اختصاص داده شود.

همچنین در تبصره یکم پیشنهاد داده شده بود که اگر درآمد سازمان زیباسازی در سال ۱۴۰۲ از ۲۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت، مبلغ افزایشی در اختیار سازمان زیباسازی بماند و به حساب خزانه ریخته نشود.

مهدی چمران در واکنش به این پیشنهاد گفت: اینکه اگر درآمد زیباسازی از ۲۱۰۰ میلیارد تومان بالاتر رفت آن را به خزانه واریز نکنند ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند و به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که ۷۵ درصد مبلغ مازاد پس از واریز به خزانه واحد به سازمان زیباسازی برگردد و ۲۵ درصد در خزانه بماند.

همچنین علیرضا زاکانی که در بررسی بودجه در جلسه شورای شهر تهران حضور یافت اعلام کرد که زمانی که شهرداری را تحویل گرفتیم ۴۲ درصد پل‌های برقی ناایمن بودند و ۵۰ درصد پل‌ها خاموش بودند و الان ۷۰ درصد پل‌ها فعال هستند و معاونت حمل و نقل نیز مایل است که مدیریت پل‌های مکانیزه در اختیار سازمان زیباسازی باقی بماند چرا که هم رقم قراردادها متفاوت است و هم حجم کارهای معاونت حمل ونقل بالاست و این سبب می‌شود که موضوع پل‌های مکانیزه بر زمین بماند؛ اما دقت داشته باشید که مسئله اصلی در موضوع پل‌های مکانیزه این است که از ۱۰ الی ۱۲ برند مختلف پل‌ها را خریداری کردند و عملا حالا کسی پاسخگوی بازسازی و نگهداشت نیست و ما نیز مایل هستیم که مدیریت پل‌های مکانیزه در اختیار سازمان زیباسازی باقی بماند.

موافقت شورایی‌ها با مدیریت پل‌های مکانیزه پایتخت توسط سازمان زیباسازی

نهایتا اعضای شورای شهر با رأی مثبت خود به باقیماندن مدیریت در سازمان زیباسازی موافقت کردند و مقرر شد اگر درآمد سازمان زیباسازی از مبلغ ۲۱۰۰ میلیارد تومان بالاتر رود ۷۵ درصد از این مبلغ پس از واریز به خزانه شهرداری به سازمان زیباسازی بازگشته و ۲۵ درصد در خزانه شهرداری باقی بماند.

محمد آخوندی در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران و بررسی تبصره یک لایحه بودجه شهرداری تهران با بیان اینکه در تبصره یک به شهرداری اجازه داده شده است که در مورد نحوه هزینه کرد تمامی واحدها باید درآمد عمومی و اختصاصی خود را بطور سیستمی و بر اساس اسناد بالادستی و آئین‌نامه‌ها به حساب واحد شهرداری واریز کند، گفت: شهرداری هم موظف است هر سه ماه یکبار گزارش واریزها را به شورای شهر واریز کند و واریز به سایر حساب‌ها تخلف است.

او افزود: در تبصره یک آمده است که در راستای حفظ و گسترش فضای سبز ۱۰۰ درصد عوارض فضای سبز به حساب سازمان بوستان‌ها واریز شده و آنها نیز موظفند در راستای احیای باغ و تملک باغ‌های جدید اقدام کنند.

این عضو شورای شهر تهران افزود: ۱۰۰ درصد عوارض ایمنی ساختمان‌ها نیز بدون دخل و تصرف به حساب سازمان آتش نشانی واریز شده تا صرف ساخت ایستگاه‌های جدید و خرید تجهیزات ایمنی کنند.

آخوندی افزود: طبق این تبصره همچنین ۴ درصد عوارض صدور پروانه ساختمانی نیز به شرکت مترو بابت توسعه و تکمیل خطوط داده می‌شود. به شرکت‌های مترو، برج میلاد و اتوبوسرانی نیز اجازه داده می‌شود که از طریق سازمان زیباسازی که متولی تبلیغات در تهران است مزایده تبلیغات در فضاهای شرکت‌های مذکور را برگزار کرده تا در این راستا کسب درآمد کنند.

به گفته آخوندی، کلیه پرداخت‌ها به پلیس راهور صرفا در قبال اجرای سیاست‌های شهرداری و با تأیید معاونت حمل و نقل مجاز است و پرداخت هر گونه وجه خارج از این موضوع ممنوع است. سازمان املاک نیز باید با هماهنگی مناطق نسبت به ساماندهی و شناسایی غرفه‌ها و ون کافه‌ها در سطح شهر اقدام کند.

با رأی حداکثری اعضای شورای شهر تهران تبصره یک لایحه بودجه ۱۴۰۲ به تصویب رسید.

کد خبر 744725
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha