افزایش قیمت کاغذ و مقوا در بازار ظهیرالاسلام در یک هفته اخیر قابل توجه بوده است، ‌ تاجایی که قیمت تحریر ۷۰ درصد افزایش قیمت را در عرض یک هفته تجربه کرده است، ‌ در عین حال تاجران نیز قطره‌چکانی کالا می‌فروشند.

کاغذ

به گزارش همشهری آنلاین، قیمت‌ها در بازار کاغذ و مقوای تهران در روزهای اخیر با افزایش قابل توجهی روبرو بوده است، ‌بر این اساس قیمت‌ها روزانه بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان افزایش را تجربه می‌کنند.

بر این اساس کاغذ چاپ و تحریر ۷۰ در ۱۰۰ با گرماژ۷۰  گرم از بندی یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان در هفته گذشته به بندی یک میلون و ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان رسیده است، ‌ این برای نخستین بار است که کاغذ تحریر چنین قیمتی را تجربه می‌کند.

هم‌چنین کاغذ تحریر ۶۰ در ۹۹۰ با گرماژ ۷۰ گرم از بندی ۸۵۰ هزار تومان در هفته گذشته به بندی یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسیده است. به عبارت دیگر در عرض یک هفته این کاغذ افزایش قیمت ۷۰ درصدی را تجربه کرده است.

کاغذ گلاسه و آ۴ نیز دیگر کالاهای بازار کاغذ هستند که دچار افزایش قیمت کم سابقه در هفته گذشته بوده‌اند، ‌ بر این اساس کاغذ گلاسه از کیلویی ۳۴ هزار تومان به کیلویی ۵۴ هزار تومان افزایش یافته است، ‌  مقوای ایندربورد نیز از ۳۹ هزار تومان به ۵۲ هزار تومان افزایش قیمت داشته است.

هر بسته کاغذ A۴ از بسته‌ای ۱۲۵ هزار تومان در هفته گذشته به بسته‌ای ۱۶۰ هزار تومان رسیده است. کارشناسان بر این باورند که گرانی کاغذ و مقوا در ظهیرالاسلام ناشی از جو روانی است و هیچ گونه توجیه منطقی برای آن وجود ندارد.

قدبیگی، از کارشناسان بازار کاغذ در این زمینه می‌گوید:‌ پنج واردکننده اصلی کاغذ چاپ و تحریر دست به دست هم داده‌اند و قیمت‌ها را بالا برده‌اند. البته در این میان افسار گسیختگی نرخ ارز، حسابرسی‌های پایانی سال و عدم فروش برخی تجار، افزایش مصرف در روزهای پایانی سال و ... نیز بی‌تأثیر نبوده است.

او مهم‌ترین مصرف‌کنندگان فعلی بازار کاغذ و مقوا را تولیدکنندگان جعبه‌های دارویی، ناشران و شرکت‌های تبلیغاتی دانست و گفت: فروشندگان نیز در پی افزایش قیمت قطره چکانی کاغذ می‌فروشند.

قدبیگی با اشاره به افزایش قیمت ۷۰ درصدی کاغذ ۶۰ در ۹۰ تحریر گفت: تاکنون چنین افزایش قیمتی بی‌سابقه بوده است، ‌ قیمت این کاغذ تحریر تاکنون به بالای ۷۰۰ هزار تومان نرسیده بود، ‌ اما یک هفته‌ای قیمت آن حدود دو برابر شده است.

کد خبر 744627
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha