مدیر مسئول روزنامه کیهان نوشت: آیا شایسته است که یک مشت انسان‌نمای بی‌سرو پا با حمایت‌های آشکار و نهان دشمنان بیرونی با لطایف‌الحیل و ترفندهای گوناگون در سیستم ارزی نظام دست به اخلال بزنند و مدیریت ارزی کشور را از دست مدیران شایسته و دلسوز دولت مردمی خارج کرده و در اختیار خود بگیرند؟!

شریعتمداری

به گزارش همشهری آنلاین، حسین شریعتمداری در یادداشتی تحت عنوان « اتاق جنگ اقتصادی ما کجاست؟!» نوشت:

۱- آقای خاندوزی وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی کشورمان بعد از حضور در جلسه غیر علنی مجلس شورای اسلامی در (امروز شنبه) که باتفاق آقایان مخبر و فرزین صورت گرفته بود، به خبرنگاران گفت: «‌پشت پرده اختلالات بازار ارز شناسایی شده و به زودی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی و قضایی تکلیف این افراد را مشخص خواهند کرد».

آقای قالیباف رئیس ‌محترم مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به همان نشست، اعلام کرد «‌برای ساماندهی بازار ارز به جمع‌بندی خوبی رسیده‌ایم‌». این دو خبر، اگرچه امیدآفرین است ولی اشاره‌ به نکته‌ای در این باره نیز ضروری به نظر می‌رسد.

۲- کشور عزیزمان ایران، دومین کشور دارای توانایی ساخت دریچه‌قلب در جهان است؛ دومین کشور در درمان تالاسمی با شیوه پیوند مغز استخوان؛ سومین تولیدکننده دکل‌های انتقال برق؛ رتبه دهم جهانی در فناوری لیزر؛ مقام دوم جهان در زمینه تولید نانو دارو؛ چهارمین کشور در تولید اتانول در دنیا؛ رتبه سوم جهان در صنعت سدسازی؛ نهمین کشور دارای چرخه کامل فناوری فضایی؛ دومین کشور دارای فناوری تولید پهپاد رادارگریز؛ اولین کشور تولیدکننده صنعتی بیوایمپلنت؛ چهارمین قدرت موشکی جهان؛ جزو 10 کشور سازنده زیردریایی در جهان؛ تولیدکننده سریع‌ترین اژدر رادارگریز در جهان؛ دارای مولفه استراتژیک خودکفایی در بنزین؛ پنجمین کشور برتر سازنده ربات انسان‌نما؛ چهارمین کشور صاحب فناوری ساخت نیروگاه خورشیدی در جهان؛ اولین سازنده استارتر هواپیما در غرب آسیا؛ چهارمین قدرت دریایی جهان، پرتاب موفق ماهواره به فضا، از معدود کشورهای تولیدکننده سوخت ترکیبی برای موشک‌ها، افتخارآفرینی در تولید واکسن کرونا و دارای بزرگ‌ترین کارخانه تولید واکسن در غرب آسیا و... همین دیروز سردار حاجی‌زاده فرمانده هوا فضای سپاه از ساخت موشک‌های ‌هایپر سونیک -‌Sonic speed- نقطه‌زن با برد ۲۰۰۰ کیلومتر خبر داد که سرعتی معادل ۱۳ ماخ (هر ماخ حدود ۱۲۳۴ کیلومتر در ساعت است‌) و ده‌ها دستاورد بزرگ و بی‌نظیر و یا کم‌نظیر دیگر که فقط بخشی از توانمندی‌های غرورآفرین و افتخارآمیز جمهوری اسلامی ایران است.

۳- دستگاه اطلاعاتی و امنیتی کشورمان از نخستین روزهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون با سرویس‌های اطلاعاتی برجسته و بلند آوازه دنیا نظیر سازمان سیا، موساد، MI6 انگلیس، DGSE فرانسه، آژانس اطلاعات و امنیت آلمان BND و ده‌ها سرویس جاسوسی و اطلاعاتی ریز و درشت دیگر به شدت درگیر بوده و از این رهگذر به توانایی‌های کم‌نظیری دست یافته است تا آنجا که با دستگیری همزمان چند جاسوس سیا به سرویس یاد شده اطلاعات وارونه و مدیریت شده می‌دهد و ضربات سنگینی به حریف وارد می‌کند، عامل برجسته اطلاعاتی موساد را شکار کرده و به کار می‌گیرد، بسیاری از سرکردگان گروه‌های تروریستی را به تور اطلاعاتی خود کشانده و به ایران منتقل می‌کند و...

۴- پیشرفت‌های مثال‌زدنی در عرصه نظامی، موفقیت‌های خارق‌العاده در خنثی کردن توطئه‌ها، قلع و قمع گروهای تروریستی تحت حمایت مالی و تسلیحاتی و اطلاعاتی دشمنان بیرونی که سرکوب داعش فقط یکی از آن نمونه‌هاست. برخورداری از حمایت بی‌نظیر مردمی که حماسه ۲۲ بهمن امسال گویای آن است، حضور مقتدرانه در منطقه و فراتر از آن و... از جمله توانمندی‌های معجزه‌گون جمهوری اسلامی ایران است که فهرست آن نیز مثنوی هفتاد من کاغذ است و بیرون از محدوده این وجیزه محدود.

۵- اکنون سؤال این است که با توجه به توانمندی‌های یاد شده که فقط به ‌اندکی از آن بسیارها اشاره شد، آیا شایسته است که یک مشت انسان‌نمای بی‌سرو پا با حمایت‌های آشکار و نهان دشمنان بیرونی با لطایف‌الحیل و ترفندهای گوناگون در سیستم ارزی نظام دست به اخلال بزنند و مدیریت ارزی کشور را از دست مدیران شایسته و دلسوز دولت مردمی خارج کرده و در اختیار خود بگیرند؟! و از آنجا که متاسفانه قیمت دلار به شاخص قیمت تمامی کالا و خدمات تبدیل شده است، گرانی افسار گسیخته و روزافزونی را به مردم مظلوم و پاکباخته ایران اسلامی تحمیل کنند؟!

۶- همان‌گونه که در صدر این وجیزه آمده است،  آقای خاندوزی وزیر محترم و دلسوز امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد که «‌پشت‌پرده اختلالات بازار ارز شناسایی شده و به زودی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی و قضایی تکلیف این افراد را مشخص خواهند کرد» و آقای قالیباف ریاست محترم مجلس که خود از فرماندهان برجسته جنگ تحمیلی بوده است خبر داد که «‌برای ساماندهی بازار ارز به جمع‌بندی خوبی رسیده‌ایم‌». این هر دو خبر مادام که دولت و مجلس و قوه قضائیه با قاطعیت وارد گود نشوند و بسیاری از ملاحظات بی‌اساس را کنار نگذارند، عملیاتی نخواهد شد.

۷- باید باور کنیم که دشمن جبهه گسترده‌ای از جنگ اقتصادی را (که بخشی از جنگ ترکیبی است‌) علیه ایران اسلامی و مردم شریف آن گشوده است و بدیهی است که جنگ به ستاد مشترک عملیات نیازمند است. وزارت خزانه‌داری آمریکا، اتاق جنگ شیطان بزرگ است. اتاق جنگ ما کجاست؟! وقتی جنت بلن وزیر خزانه‌داری آمریکا برنامه‌ای را علیه کشورمان اعلام می‌کند، رابرت مالی، مسئول مقابله با ایران اسلامی، کاملیا هریس، معاون بایدن، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا و...
حتی لویس آستین وزیر دفاع آمریکا نیز نظرات مشابهی را بر زبان می‌آورند و مسیر مشترکی را طی می‌کنند، در این سوی اما، در چند مورد برخی از دیدگاه‌ها با یکدیگر متفاوت است و نتیجه آن که حرکت برای مقابله با توطئه حریف را با اخلال روبه‌رو می‌کند.

۸- به عنوان مثال، برای مدتی نه‌چندان کوتاه، هر یک از شهروندان می‌توانست فقط با ارائه کارت ملی (که همه دارند) مبلغ ۵ هزار یورو دریافت کند! چرا؟ برای کدام منظور؟! مشخص نبود. دلالان همه روزه تعدادی را از روستاها و بخش‌های اطراف تهران با اتوبوس به تهران منتقل می‌کردند، ۸۰۰ هزار تا یک میلیون تومان به آنها می‌دادند و ارز خریداری شده را تصاحب می‌کردند! این اقدام دولت محترم از کدام نیاز ضروری برخاسته بود؟! کسی توضیحی نمی‌داد! چند روز قبل اجرای این حرکت متوقف شد و قرار شد اگر کسی برای مسافرت ضروری به ارز نیاز دارد، هنگام خروج از کشور و بعد از عبور از آخرین دروازه (گیت‌ خروجی)، ارز مورد نیازش را دریافت کند. خبر امیدوارکننده‌ای بود ولی دیروز اعلام شد که تحویل ارز با کارت ملی (بخوانید بدون دلیل و بی‌آن که نیازی باشد) از سر گرفته شده است! چرا؟؟؟

۹- همین‌جا باید گفت که از دولت قبل با توجه مسیر فاجعه‌باری که در بسیاری از حوزه‌های اجرایی -از جمله اقتصاد- در پیش گرفته و مشکلات فاجعه‌باری را به ملت تحمیل کرده بود انتظار نمی‌رفت که در این زمینه اقدام بایسته‌ای داشته باشد. از دولتی که برباد دادن ده‌ها میلیارد دلار ارز و ۶۰ تن طلا و ریختن بسیاری از امکانات و ظرفیت‌های کشور به پای برجام برای لغو تحریم‌ها که نتیجه‌ای جز افزایش تحریم‌ها درپی نداشت و برجای گذاردن ۴۸۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه
و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان سر رسید اوراق قرضه و تعطیلی هزاران کارخانه و مرکز تولید و... را در کارنامه خود برجای نهاده و به ملت تحمیل کرده است انتظار سامان دادن به بازار ارز نمی‌رفت ولی از مسئولان اقتصادی دولت مردمی رئیسی که در فاصله کوتاه یک‌سال و چندماهه اخیر دستاوردهای فراوانی داشته است و نیز برای احترام به شأن برجسته و مثال‌زدنی مردم، انتظار می‌رود در این زمینه نیز منافذ موجود را کشف کرده و با جدیت به رفع آن بپردازند. همه شواهد حکایت از آن دارند که اختلال در بازار ارز طبیعی نیست بلکه توطئه‌ای حساب شده و تدارک دیده از سوی دشمنان است و برای مقابله با این توطئه، دستگاه‌ها و مراکز اطلاعاتی و امنیتی بیشترین وظیفه را بر عهده‌ دارند. مسامحه را کنار بگذارید و در برخورد با مافیای ارز کمترین ترحمی نداشته باشید. پای زندگانی و آرامش مردم در میان است.

همین‌جا و به عنوان ختم کلام گفتنی است که چرا باید هزینه زندگی لاکچری کلان سرمایه‌داران و عوامل نشان‌دار دشمن از کیسه مردم داده شود.

کد خبر 744560

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 68
  • نظرات در صف انتشار: 80
  • نظرات غیرقابل انتشار: 434
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    خدایا دشمنان ایران را نابود بگردان
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      ایندفعه،. با شما 100 درصد موافق هستم
    • محمد IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      مدیریته فرهنگ و مطبوعات دست کیه حاج آقا؟
    • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      72 8
      جناب شریعتمداری، دینامیسم بازار کار خودش را میکند. جلوش وایسی عقب نمی‌نشیند بلکه دورت میزنه
    • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      84 6
      واقعأ چراباید تواین موقعیت باکارت ملی به مردم ارز داده بشه. مگرمردم میخواهندبادلارخریدکنند!! این روش ناثواب به وسیله چه سازمانی نهادی پایه گذاری شده.یکی بیادتوضیح بده ببینیم حرفش چقدرحسابه
  • ناشناس IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    نظر آقای شریعتمداری بسیار درست ومنطقی است آقایان دولتمردان دلسوز وجهادی دولت آقای رئیسی با قاطعیت عمل کنند ودست دلالان ودلار پرستان کثیف را قطع کنند تا مردم آسوده زندگی کنند .
    • علی DE ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      میبینید چقدر منفی گرفتین؟ دلیلش اینه که همه میدونن این گرونی ها کار دلال و سلطان و اینها نیست. مدیریت ناکارامد هست!! خلاص !
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    همه تکنولوژی های بالا که فرمودند تجهیز و قطعات پایه اون وارداتی هستش مثل همین واکسن که خودشون گفتن راکتور های تولید و مواد پایه اش رو از هند وارد کردن و دلیل تاخیر تولیدش هم تاخیر هندی ها بوده کافیه تو همین خبر گزاری ها سرچ کنید
    • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      تو خوبی دانشمند
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    شما برو دست بگیر ببینیم چکار میکنی
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    زنده باد جناب شریعتمداری. شیر مادر و نان پدر حلالتان باد.
  • حق IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    تو و امثال تو باگرانی ارز زندگیتون بهتر شده توکه کاری نمیتونی بکنی گله نکن مظلوم نمایی هم نکن
  • سیدمجید ضوئی US ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    بنظر من عده ای دارن میخرن و قیمت میره بالا.درس عرضه و تقاضا را در دبستان خوندیم.
    • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      تو که آمریکایی هستی میشه کاری به ایرنیها نداشته باشی
  • Faridon.gh4848 IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    در زندگیم همین مقاله به در بخور وبا ارزش آقای شریعتمداری خوندم اهمیت داشت و باید درود بهش گفت...
  • ب ز IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    جواب این سوال را به قول مرحوم منوچهرنوذری ازخودتون بپرسید نه ملت ایران سانسورنکنیدا
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    برای اولین بار با نظر اقای شرعتمداری کاملا موافق هستم اقای رایسی پس کجا هستی یه کاری بکن
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    مدیریت ارزی مگر به دست مدیران نقلابی نیست؟ اونهایی که پیاز 35 هزار تومان کردند چکاره هستند آنهایی که گوشت...
    • مهدی IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      قیمت پیاز ۴۰ هزار تومان هستش
  • احسان IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    باز هم دشمن فرضی
  • فریبرز IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    عجیب است که قبول دارید در این مورد دشمن پیروز بوده و آن مدیران شایسته و دلسوز دولت مردمی هیچ کاری نکردند و نمیکنند و وضعیت مردم هم هر روز بدتر از دیروز میشود.
  • NL ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    آقای شریعتمداری در ابتدای مقاله اشاره کرده به اینکه آیا درست است عده‌ای مدیریت ارزی کشور از دست مدیران دلسوز و شایسته دولت مردمی خارج کرده. نکته مهم این است که این مدیران که ایشان اشاره کردند نه دلسوز هستند و نه شایسته، دلیل اصلی گران شدن ارز همین است.
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    باشه تو خیلی دلسوزی
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    تا زمانی که مملکت با حرف شما اداره میشه اش همین اش کاسه همین کاسه است
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    186 6
    الان با این وضعیت حقوق دلسوزان و مدیران قطع بفرمایید و خرج مردم کنید حتما خوشحال خواهند شد نمایند‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍گان مجلس صداسیما و خود مدیران روزنامه ها و اخر طرفداران
  • حمید اصلانی IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    161 5
    سلام آقای شریعتمداری .اگر یه مشت وابسته به خارج عامل بی ثباتی ارز در کشور هستند .وای بحال ما !!! یه یه مشت اجنبی بدون قدرت ومسئولیت در کشور میتوانند تاثیر بر ارز واقتصاد بگذارند پس این مسئولین با این پشتوانه چندین میلیونی چرا کاری ازشون بر نمی آید؟؟؟
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    200 6
    این مملکتو دشمن داره میچرخونه پس شماها چه کاره این
    • محمد IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      124 3
      اره والا اینهمه مدیر شایسته اگر شایسته بودند که عنان اختیار ارز از دستشان خارج نمی شد شاید هم یواشکی شل کرده اند تا از دستشان خارج شود و دلار هایشان را گران تر بفروشند الله و اعلم!!!!!!!!!
  • یک ایرانی IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    64 9
    سلام علیکم با کلیه صحبتهای آقای شریعتمداری موافق هستیم (ملت ایران) حتمابایدمردم به داخل خیابان بریزند وچندصدنفربیگناه توسط فرصت طلبها ازبین بروند تا آنگاه کسی ازخواب خرگوشی بیدارشده وبه دادم دم رسیدگی کنند
  • بدون نام IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    20 63
    تا اعدام نکنند هیچی درست نمیشه البته اجلوی عموم مردم
  • حسین IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    63 5
    واقعا متاسفم برای گروه اقتصادی .... شما بانک های خصوصی علی الخصوص بانک ... رو منحل کنید یا با بانک های بزرگ ادغام کنید. تورم در عرض یک ماه درمان خواهد شد
  • حامد IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    108 2
    آقا نمیتونید کار کنید نیاید پدر ملت درآوردید که
  • صادق IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    22 54
    درود و هزارن درود
  • قانون IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    109 5
    جناب شریعتمداری دزد وخیانت کار در بدنه .... .... هست وگرنه چه دلیلی دارد یکشبه قانون پرداخت ارز باکارت ملی که لغوشد ه بود از سرگرفته شود? چون ذی نعفان همان اطرافیان قانون گذار هست ودودش درچشم مردم میرود.
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    47 0
    بزودی یا همین حالا؟
  • منوچهر دانشیار IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    130 2
    وای بحال ملتی که که تقصیر بی مسئولیتی و بی کفایتی خودش رو به گردن دیگران خارج از مرزهای کشور انداخته .......
  • داوروفایی IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    65 4
    تو رو بخدا التماس هم کس رو میکنیم که قیمت ارز را پایین باورن چون با رفتن بالای قیمت ارز مملکت نابود میشود مملکت که نابود شود زن و بجه و کلا خانواده ام حتی شخص خودم هم نابود میشوم جان فدای ایران نابودی ایران مساوی نابودی خانواده ام و خودم .‌‌‌ زنده باد ایران و هموطنانم
  • احزان IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    85 4
    بقیه علومی که جناب نام برد نمیدونم ولی در نیروگاه‌هایی خورشیدی ما هنوز غیراز پنل های‌کیفیت پایین که در شیراز ساخته میشه بقیه لوازم رو برادران آلمانی میسازن ما کجایی چرخه هستیم یکی از آفات انقلاب ما این دست آورد سازی های الکی هست توهم
  • مرادی IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    97 1
    مسئولین از خواب زمستانی برخیزید ملت به فنا رفت حالا که دلار به شصت رسید تازه متوجه شدید که باید کاری کنید لابد اگه کسی هم اعتراض کنه ... .... .... .... بی کفایتی خودتون رو میندازید گردن دیگران، حق و حقوق مردم رو بر حسب دلار بدید چرا تومن رو حذف و دلار رو جاگزین نمیکنید
  • مهدی IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    47 2
    خوش بحالت
  • ناشناس IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    56 3
    حاجی ماذا فازا ؟؟!!.
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    55 8
    چرا با مفسدین اقتصادی برخورد علنی صورت نمیگیره چرا برای آرامش و جلب اعتماد مردم مفسدین وعاملین این فاجعه بزرگ در ملا عام به دار آویخته نمیشه
  • علی IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    87 2
    مگر ... .... .... نگفت این افزایش ها ربطی به تحریم و دشمن دشمن کردن ندارد؟ مگر رسانه و تریبون و قانونگذاری و اجرا و قضا دست شما نیست؟ ... ... ... ... ... ... .... دشمن اصلی این ملت دروغگویی ، ریا کاری ، فساد اداری و اختلاس است.
  • ناشناس IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    43 3
    خدایا دشمنان ایران و خون شهدا را که مشخص هست ... ... ... ... هر چه زودتر نابود بگران، امین
  • هزاران IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    65 7
    ... ... ... ... ... .... قیمت دلار نشان دهنده ی ضعف صنعتی کشور در یک جهان صنعتی است که اقتصاد و درامد محصول صنعته. علت ضعف صنعت هم اینه که کسی دغدغه ی پیشرفت نداشته و همه دنبال کندن سهم خودشون از دلارهای نفتی بودن و امروز دیگه چین مثل غرب خوب دلار نمیده بجای نفت دوست داره اسباب بازی چینی و بقیه ات و اشغالهشو بریزه تو ایران ولی دلار به کسی نمیده چون خودش لازم داره.
  • مسعود بذرفروش IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    9 46
    درود بر حاج حسین عزیز
  • محمد IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    57 10
    افکار شریعت مداری ها و جبهه پایداری وگروه موتلفه وپشتیبانانشان کشورو به پرتگاه نا بودی کشاندن .حالا هم توجیه تفسیر میکنند
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    18 0
    بلاخره کاغذ پاره کار خودش را کرد
  • باشو IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    63 1
    کاشکی منم انشاء بلدم بودم بنویسم. 🤓
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    87 2
    مشکل مملکت فقط با موشک و... حل نمیشه، مشکل اصلی فقر هست که اگه رسیدگی نشه، ریشه مملکت رو نابود میکنه🙄🙄👌
  • محمد علی IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    29 29
    سلام در برخورد با مفاسد (بخوانید همه ی مظاهر فساد) از جناب رئیسی و تیمش انتظار برخورد قاطع و دندان شکن داریم. نترسند به ریشه‌ها بزنند.
  • حسین IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    40 3
    گفت باید حد زنند هشیار مردم مست را گفت هشیاری بیار اینجا کسی هشیار نیست
  • یه بدبخت IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    12 35
    خدا پدرتو بیامرزه یکی پیدا شد مردم ایران رو درک کنه کاش یه گوش شنوایی هم پیدا بشه مارو ازاین بد بختی نجات بده.....خدایا یعنی پیدا میشه؟
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    10 5
    منظورشون اقای ...؟
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    9 0
    اگه راست میگن اسامیشون رو اعلام کنند
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    49 2
    این دشمنان فرضی دستشون تو همه کار هست..باید انتقام سفتی ازشون گرفت تا ادب بشن!!
  • کسری IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    52 0
    منظورش از اینکه دولت موفق شده بازار ساماندهی کنه چیه؟
  • ب پ IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    8 0
    جناب آقای شریعتمداری الان که قابل قبول نیست افردا اینچنینی متصدی وعامل اینکارها باشند چرا عزل نشدند
  • محمد حسین IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    13 0
    حاجی یه سر برو بهشت زهرا ،شاید سلطان سکه و دلار سر از گور در آورده...
  • نادرمعظمی IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    1 12
    والا حقیقت گفتن شهامت میخواد.خداامواتت روبیامرزد
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    2 22
    زنده باد شریعتمداری
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    13 0
    مدیران شایسته تاکنون کجا بودند و چه می کردند؟ که بازار ارز، خودرو،مواد غذایی، پوشاک، کتاب، دخانیات و ... دست یک مشت ... بیفته...
  • کوروش IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    20 0
    جناب شریعتمداری حال که دولت وحاکمیت ومجلس به قول شمایکدست هستنداین گوی واین میدان. حرف بس است ... تا برای همیشه دیرنشده کاری کنید و شعار ندهید.
  • ایرانی خسته IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    29 0
    دشمن که هیچ غلطی نمیتونست بکنه پس چی شد؟!
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    15 0
    چطور در ایران قاچاق مواد مخدر جرم است و اعدام می کنند اما قاچاق و دلالی دلار و ارز جرم نیست راست راست راه می روند
  • IR ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    1 32
    خدا به شما خیر بده و به مسئولین همت انقلابی
  • IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    12 0
    بسم‌الله الرحمن الرحیم مسأله این است ،حل آن هم راحت .چرا راه حل ها اجرا نمی‌شود.
  • هادی IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    1 11
    درود بر شرفت ...