وزیر خارجه کشورمان گفت: ما در دولت جدید ایران ماه‌ها برای جمع بندی و رسیدن به یک توافق خوب و قوی و پایدار تلاش کرده‌ایم و اکنون هم آماده جمع بندی گفتگوها هستیم.

اميرعبداللهيان

به گزارش همشهری آنلاین - حسین امیرعبداللهیان در نشست خبری با وزیر خارجه عراق اظهار داشت: از اینکه در مرحله جدید تشکیل دولت عراق شاهد تداوم حضور فواد حسین به عنوان وزیر امورخارجه کشور دوست و همسایه و برادر عراق هستیم بسیار خرسندیم.

وزیر امورخارجه ادامه داد: قبل از هر چیز مایلم در این جمع سلام‌های گرم مقامات عالی کشورم و مردم ایران را به یکایک مقامات عراق و مردم خوب و بزرگ عراق ابلاغ کنم و همچنین ادای احترام می‌کنم به روح بلند شهید «ابو مهدی المهندس» و شهید «حاج قاسم سلیمانی» که در حادثه تروریستی امریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

وی گفت: امروز در خصوص ضرورت هرچه سریع‌تر نهایی کردن پرونده پیگیری‌های حقوقی و بین المللی این جنایت به شکل مشترک توسط مقامات ذیربط عراق گفتگو و بر اهمیت آن تاکید کردیم.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه ایران همواره از مذاکره در مسیر دیپلماسی استقبال می‌کند، افزود: ما در دولت جدید ایران ماه‌ها برای جمع بندی و رسیدن به یک توافق خوب و قوی و پایدار تلاش کرده‌ایم و اکنون هم آماده جمع بندی گفتگوها هستیم. البته‬ اگر طرف امریکایی مسیر دیگری را انتخاب کند ما آماده طرح جایگزین هستیم‏.

وی عنوان کرد: در چارچوب جمع بندی مذاکرات در روزهای آینده مسئولان انرژی اتمی به ایران سفر می‌کنند و امیدواریم «رافائل گروسی» با نگاه فنی و به دور از هیجانات سیاسی نسبت به حل و فصل موضوع با همکاران ما در سازمان انرژی اتمی به توافق برسند.

وزیر امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای و بمب اتمی نخواهد بود و فتوای مقام معظم رهبری در این باره وجود دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از حسن استقبال و گفتگوهای بسیار خوبی که با حضور مقامات دو کشور در وزارت امورخارجه داشتیم تشکر می‌کنم.

کد خبر 743808
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha