رشد جمعیت مساوی است با رشد پسماند و زباله‌هایی که مشکلات زیست‌محیطی بسیاری به همراه دارد. تنها راه کاهش اثرات تخریبی پسماند هم بازیافت و تفکیک آنها از مبدا است.

آموزش

به گزارش همشهری آنلاین، به گفته کارشناسان، بین آموزش و فرهنگسازی و تفکیک زباله از مبدا رابطه معناداری وجود دارد. مدیریت شهری منطقه ۱۵ سال‌هاست به اهمیت این موضوع پی برده و برای کاهش اثرات زیانبار پسماندها بر محیط زیست تهران آموزش بازیافت را از مدارس، مساجد و سراها شروع کرده است. آنطور که «هادی صدیقی» معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه می‌گوید، کارگاه‌های آموزش آشنایی با مباحث بازیافت به صورت مستمر در ۱۰ ماه گذشته در باب‌الرضای پایتخت در حال برگزاری است.»

او به سایر اقدامات حوزه مدیریت پسماند اشاره می‌کند و می‌گوید: «با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای آموزش شهروندی، کارشناسان ما به واحدهای مسکونی، اداری، تجاری، آموزشی، مذهبی و ... می‌روند و به گروه‌های هدف؛ کودکان، جوانان و بزرگسالان تفکیک از مبدا، کاهش  حجم تولید و .. را آموزش می‌دهند.»

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه اضافه می‌کند: «برپایی گلماند، ورزش‌ماند، پلاسکوماند، پسماندمارکت ، تفریح‌ماند و هایپرماند در بوستان گلگشت ناحیه ۲، بوستان فجر ناحیه ۵ و بوستان نرگس ناحیه ۶  از اقدامات نوین اداره مدیریت پسماند در جلب مشارکت شهروندان در حوزه تفکیک و کاهش پسماند است که منافع اقتصادی، بهداشتی و زیست‌محیطی زیادی برای شهر دارد.»

کد خبر 743118

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha