یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷
۰ نفر

مسئولان «موزه اورسی» چهار تابلو نقاشی از نقاشان نامدار جهان که در جریان جنگ جهانی دوم ربوده شده بودند را به وارثان حقیقی بازمی‌گردانند.

نقاشی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از آرت‌نیوز، دادگاهی در فرانسه به «موزه اورسی» در پاریس دستور داده است که چهار اثر مهم از «رنوار»، «سزان» و «گوگن» که در طول جنگ جهانی دوم به سرقت رفته‌اند را به وارثان «آمبرواز ولار» (Ambroise Vollard) فروشنده برجسته آثار هنری در قرن بیستم بازگرداند.

این گروه نقاشی‌ها، منظره دریایی رنوار با عنوان «دریای گرنزی» سال ۱۸۸۸ و «داوری پاریس» سال ۱۹۰۸، همچنین «طبیعت بی‌جان با ماندولین»‌ (۱۸۸۵) اثر گوگن و یک آبرنگ با عنوان «زیر درختان» (۱۸۹۰-۱۸۹۲) اثر سزان را شامل می‌شود.

صدور این حکم توسط دادگاه، به منزله یک پیروزی است که پس از گذشت ۱۰ سال برای وارثان «ولار» حاصل شد. در سال ۲۰۱۳، وارثان او خواستار استرداد هفت اثری شدند که گفته می‌شد به دنبال مرگ ناگهانی «ولار»‌ در در سن ۷۳ سالگی و در سال ۱۹۳۹ دزدیده شده بود. چندین نقاشی را به موزه‌های آلمان، دلالان آثار هنری یا اعضای حزب نازی فروخت. در ماه مه ۲۰۲۲، دادگاهی این چهار نقاشی را مسروقه اعلام کرد و نوامبر گذشته دادگاه عالی فرانسه نیز این تصمیم را تایید کرد.

چنددهه پس از مرگ «ولار»، مجموعه آثار هنری او در موزه‌ها و مجموعه‌های خصوصی در سرتاسر جهان پراکنده شد و وارثان او برای پس گرفتن این آثار باید در نقاط مختلف جهان درگیر نبرد حقوقی شوند. در سال ۲۰۱۲، آنها از دولت صربستان به دلیل نگهداری ۴۲۹ اثر که در موزه ملی بلگراد شکایت کردند و این پرونده هنوز بسته نشده است.

کد خبر 742873
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha