در راهروهای محل برگزاری کنفرانس امنیتی مونیخ، مصی علینژاد جلوی امانوئل مکرون را گرفته و سد راهش می‌شود و شروع به صحبت می‌کند، با دستی هم گوشی موبایل را گرفته تا این راه سد کردن را مستقیم به مخاطبش به عنوان گفتگو با رئیس‌جمهور فرانسه قالب کند!

مسیح علینژاد

به گزارش همشهری آنلاین، رسانه‌های ضدانقلاب و اصلاح‌طلب در روزهای گذشته تیتر زده‌اند که «لایو اینستاگرامی امانوئل مکرون در کنار مسیح علینژاد» و مخاطب تصور می‌کند رئیس‌جمهور فرانسه لایو مشترک اینستاگرامی با علینژاد رفته است.

در واقعیت، اما وقتی فیلم را و خبر مربوطه را باز می‌کنیم و می‌خوانیم، متوجه می‌شویم که در راهروهای محل برگزاری کنفرانس امنیتی مونیخ، مصی علینژاد جلوی امانوئل مکرون را گرفته و سد راهش می‌شود و شروع به صحبت می‌کند، با دستی هم گوشی موبایل را گرفته تا این راه سد کردن را مستقیم به مخاطبش به عنوان گفتگو با رئیس‌جمهور فرانسه قالب کند!

مکرون در این گفت‌وگوی ناگهانی، بر ادامه حمایت خود از عناصر ضدانقلاب تأکید کرده و گفته که به زودی با مخالفان ایران دیدار خواهد کرد.

با این حال، نوع صحنه‌آرایی برای بستن راه مکرون و برقراری دیالوگ اجباری با او یادآور سخنان ناامیدانه و ملتمسانه چندی پیش علینژاد در مورد حمایت‌های خارجی از اپوزیسیون است که گفته بود «کاخ سفید و دفتر مکرون و رهبران کشوران غربی از من می‌پرسند، الان انقلاب شما تمام شده و کسی در خیابان نیست، پس چرا نباید به میز مذاکره برگردیم؟ این ته دل من را خالی می‌کند، این نگران‌کننده است.»

به همین دلیل است که نمایشی که علینژاد در راهروهای کنفرانس مونیخ راه انداخته، جز تأکید بر «التماس برای وابستگی به غرب» حرفی ندارد و قابل اعتنا نیست.

لیدرهای ضدانقلاب نه تنها اصراری بر حفظ استقلال حتی در ظاهر ندارند، بلکه ابایی هم ندارند که وابستگی به دولت‌های دیگر را جار بزنند. همین هم نشان از قدرت کم آنهاست، اگر متکی به مردم بودند، نیازی به آویزان شدن از کت و کراوات رؤسای جمهور غرب را نداشتند.

مقامات غربی هم تا یک جایی حاضر هستند برای اپوزیسیون ایرانی هزینه بدهند، تا یک جایی که منافع خودشان از بین نرود یا با خطر مواجه نشود. طبیعی است وقتی شکست جریان اخیر و نیز قدرت مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن سال جاری را می‌بینند، معادلات واقعی و تصمیمات پشت پرده را غیر از حمایت‌های ظاهری رسانه‌ای می‌گیرند.

روزنامه فرهیختگان در همین زمینه نوشته که «در همین کنفرانس و یک نشست رسمی مکرون صریحاً اعتراف می‌کند: من واقعاً به رژیم چنج باور ندارم و وقتی می‌شنوم افرادی از رژیم چنج طرفداری می‌کنند، می‌خواهم بپرسم دقیقا کدام تغییر؟ نفر بعدی کیست؟ لیدر شما کیست؟! ما تغییر رژیم‌های زیادی در طول تاریخ را تجربه کردیم و دیدیم که یه شکست قطعی و کامل بوده است.»

کد خبر 742766
منبع: جوان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 59
  • م IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    85 80
    نوکری و متوسل شدن به اجنبی ها از سوی علی نژاد خبیث به امری عادی تبدیل شده است
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
      51 75
      فقط به خاطر یک مشت دلار
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    74 63
    ... دست بردار فردا که مثل روح‌ا.. زم گرفتنت مثل ... التماس می کنی مثل آبشار نیاگارا گریه می کنی ولی فایده نداره بس کن اجوزه
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    58 67
    اینم خیلی قشنگ سرنوشت زم رو داره کت بسته تحویلت میدن اونوقت تمام تمسخرهات تبدیل به واقعیت میشه دیر و زود گرفتار میشی ... بزدل...
    • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
      7 8
      عجوزه ....
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    42 44
    هدف این شخص ، دلسوزی برای مردم یا پیشبرد انقلاب خیالی شان نیست بلکه مطرح نگه داشتن خود در رسانه هابرای ادامه پروژه هایش با سرویس های اطلاعاتی و درآمدهای سرشاری است که تا حالا کسب کرده .
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    62 55
    این دختره روانی و ... اخرش بدست سربازان گمنام میفتی منتظرباش
  • کاوه IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    45 44
    گذشت ان زمان که استعمار نوکران خود را بر ملت ایران می گمارد چقدر حقیر و پست ! حقیر تر کسانی هستند که از امثال اینها طرفداری و تبعیت می کنند زنده باد ایران و ایرانی وطنم همیشه پا برجا وطنم زخمی تیغ نوکران استعمار
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    40 34
    خدا لعنتش کنه
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    37 30
    از نظر اسلام حکم این عجوزه پست سیرت مرگه به جرم فتنه انگیزی در بلاد اسلامی ، رهبری جنبش ضد اسلامی ، توهین به عقاید اسلامی و حمله به عقاید اسلامی و ایرانی ، حمله به اسلام و به ملت شریف ایران ، از بین بردن امنیت ملی، سلب آرامش روحی و روانی ملت شریف ایران و مسلمانان ، توهین و تفرقه و عامل خونریزی مسلمانان و قربانی شدن بی‌گناهان ، نقشه کشی و راه اندازی فتنه و گمراهی ، در هم آمیختن حق و باطل و اقدام به گمراهی کردن ملت شریف ایران و مسلمانان ، حمله به استقلال و تمامیت ارزی کشور بزرگ و مقتدر ایران، تلاش و برنامه ریزی و سرمایه گزاری برای ترویج فساد و فحشا و گناه و معصیت و منکرات الهی در جامعه اسلامی، تلاش برای گمراهی ملت غیور و شریف ایران، برنامه ریزی و سرمایه گزاری برای تجزیه کشور ایران و حمله به باور ها و اعتقادات ملت مسلمان ایران، و .... به زودی شاهد جهانی شدن اسلام خواهید بود؛ به زودی قدرت الله را مشاهده خواهید کرد
  • س ح IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    25 24
    فکر شو بکنید مسیح علی‌نژاد شخص اول مملکت ایران بشه میلیاردها نفر می‌خندن احتمالا کل کائنات ازخنده دل درد میگیره
  • رضا IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    29 20
    این روانی هرروز یک کیلو قرص اعصاب می خوره
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    32 37
    مرگ برضدولایت فقیه
  • رضا US ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    13 16
    اون رژیم چنج درباره اوکراین بود
    • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
      10 2
      هههه رضا از بس نظرت خنده دار بود یادم رفت بخندم
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    10 10
    علینژاد اینو بدون چوب خدا صدا نداره صبر کن تا ببینی بخودت که رحم نمیکنی با اون خانواده آن مخصوصا پدر مادر پیرت رحم کن توبه کن تا خدا ببخشدت
  • سعید IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    13 11
    نفر بعدی که بر حکومت حکمرانی می کند، امام زمان هست، دیگه دوران حرافی و لهو و لعب و دنیا گرایی حدی داره
  • کوروش CA ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    13 11
    متاسفانه هر ک مثل مسیح علینژاد فکر میکنند با جاسوسی رای بیگانگا ن می توانند رهبری بشود برای مر دم ایرا ن این همه مثل گروه منافقین بقول خبرنگار ترکیه سالیانه 500 هزار دلار آمریکا از دولت آمریکا مزد این پدر سوخته بازیش را میگیردد دیکه ما باید چقدر باید بی کس وبی سواد باشیم که این زن مو فرفری برای ما ادعای رهبری میکنند
  • مینا IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    28 15
    یه تیتری هم از آویزان شدن اونهایی که به کراوات پوتین و رئیس جمهور کمونیست چین زدند بزنید تا عادلانه باشه