یک مقام دولتی امارات روابط با رژیم صهیونیستی را «ازدواج زیبا» خواند و گفت، شرکت‌های اسرائیلی خواهان ورود به بازارهای آسیا از طریق ابوظبی هستند.

اسرائيل - امارات

به گزارش همشهری آنلاین، عبدالله عبدالعزیز الشامسی، دستیار مدیرکل دفتر سرمایه گذاری ابوظبی که یک موسسه رسمی فعال در حوزه سرمایه گذاری منابع مالی به نمایندگی از دولت ابوظبی است، در مصاحبه با روزنامه عبری «اورشلیم‌پست» گفت، اندونزی، هند، ترکیه و بسیاری از کشورهایی که امارات با آنها توافقنامه تجارت آزاد دارد را به شرکت‌های اسرائیلی برای سرمایه گذاری پیشنهاد کرده است. وی گفت، این بازارهای جدید می‌تواند مورد استفاده شرکت‌های اسرائیلی قرار گیرد.

الشامسی گفت: ما اساساً تلاش می‌کنیم روابط تجاری میان ابوظبی و تل‌آویو را تقویت کنیم. ما مستقیماً بعد از توافقنامه ابراهیم (توافقنامه‌های عادی‌سازی کشورهای عربی با اسرائیل تحت نظارت آمریکا در سال ۲۰۲۰) دفتری را در تل‌آویو گشودیم.

وی از گسترش فهرست «دوستان اسرائیلی» صحبت کرد و گفت: همین امر باعث شده تا یکی از بزرگترین هیئت‌های تجاری از امارات به اسرائیل اعزام شود.

الشامسی گفت، «ازدواج زیبایی» میان ابوظبی و تل‌آویو وجود دارد.

حجم تجارت میان رژیم اسرائیل و امارات به ۲.۵۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ رسیده است که نسبت به سال گذشته ۱۲۴% افزایش داشته است.

وی ادامه داد: بعد از گذشت حدود دو سال و نیم از اجرای توافقنامه‌های ابراهیم تغییر مهمی در ابوظبی و تل‌اویو از نظر شرکت‌هایی که با آنها تعامل داریم ایجاد شده است.

الشامسی خاطرنشان کرد: دفتر سرمایه گذاری ابوظبی نسبت به تداوم مذاکراتی که در نشست «OurCrowd»  آغاز شد و نیز همکاری با شرکت‌های نوآور اسرائیلی برای شناسایی ظرفیت‌های نامحدود سرمایه‌گذاری در ابوظبی امیدوار است.

کد خبر 742681
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 8
  • نظرات غیرقابل انتشار: 9
  • فرزاد IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    11 0
    سیاستی که امارات و قطر در پیش گرفتند باعث تروتمندتر شدن اینا شده با الفاظ بازی می‌کنند و به بهانه ایران هراسی بهترین تکنولوژی را از اسرائیل و آمریکا می‌گیرند
  • حسینی IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    13 7
    بیچاره شیخ امارات تا چند سال دیگه کشور خودت هم‌ مثل فلسطین میشه و خودت هم باید برگه تردد و عبور از اسرائیلی ها بگیری برای رفت و آمد توی کشور امارات . خیلی دور نیست آن موقع . با دست خودت رفتی به بردگی
    • IR ۰۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
      4 4
      اسرائیل بزودی فرو می پاشد همراه با دوستانش
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    0 2
    وقتی عقل و شهور نداشته بشن اوضاع همینه.بی شرف های بی وجود!
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    0 2
    شیوخ اعراب وهابی و اسرائیلی هستند بیش از این ازشان توقایی نداشته باشین باید ما متحد ویک پارچه علیه نظام منحط و ضد بشری صهیونیستی مبارزه کنیم .