مرکز تحقیقات آموزش و مشاوره فضای سبز منطقه ۱۹ در هفته‌های پایانی سال که تدارک سبزه عید و کاشت گل و گیاه به یکی از دلمشغولی‌ها جذاب و دوست‌داشتنی خانواده‌ها تبدیل می‌شود، دوره‌های آموزشی آشنایی با شیوه‌های نوین پرورش گیاهان برگزار می‌کند.

سبزه کاری

به گزارش همشهری آنلاین، مرکز تحقیقات آموزش و مشاوره فضای سبز منطقه ۱۹ (تام) به منظور افزایش علاقه‌مندی، آشنایی با شیوه‌های نوین پرورش گیاهان و جلوگیری از هدر رفت بذرها، حبوبات و ایجاد تنوع در کاشت سبزه عید برای تهیه سفره نوروز با همکاری اداره محیط زیست، کارگاه‌های آموزشی آشنایی با شیوه‌های نوین پرورش گیاهان از جمله میکروگرین را برگزار می‌کند و شهروندان با شرکت در این دوره‌ها پس از آشنایی با مراحل کاشت میکروگرین یا ریزسبزی‌ها به صورت عملی اقدام به کاشت آنها می‌کنند.

آنطور که شهردار منطقه۱۹ می‌گوید: «این کارگاه‌ها از نیمه بهمن تا نیمه اسفند در سراهای محله شریعتی شمالی و جنوبی، خانی‌آباد جنوبی، بهمنیار و عبدل‌آباد براساس زمان‌بندی رویش دانه‌های مختلف و مناسب و سازگار با محیط‌ زیست (مرکبات، سبزیجات، بذور علوفه‌ای...) به غیر از دانه غلات و حبوبات و بقولات به صورت رایگان توسط کارشناسان مرکز تام برگزار می‌شود.»

در اینجا آخرین مدل سبزه‌ها را بکارید | آموزش رایگان کاشت میکروگرین

«تورج فرهادی» در ادامه می‌گوید: «اصول نگهداری گیاهان آپارتمانی، سبزی‌کاری، پرورش انواع قارچ، ساخت گلجای زینتی، گیاهان دارویی و رابطه گیاهان دارویی با زیبایی دیگر موضوعاتی هستند که طی دوره‌های آموزشی در این مرکز به شهروندان آموزش داده می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره‌ها، مشاوره گیاه پزشکی، کاشت نهال و... با شماره  ۵۵۸۵۲۱۲۱ تماس بگیرند.»

کد خبر 742440

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha