مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به بارش برف سنگین در مناطق مختلف استان گفت: به‌ علت حجم بالای بارش‌ها بناهای تاریخی این استان در معرض خطر قرار گرفته است.

برف

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا جیلان شامگاه چهارشنبه گفت: با توجه به حجم بالای برف سنگین و استمرار بارش‌ها هم‌اکنون بناهای تاریخی چهارمحال بختیاری به‌ویژه قلعه‌های استان در معرض خطر ریزش و تخریب قرار گرفته‌اند.

وی افزود: به‌همین منظور انتظار می‌رود تا مسئولان مرتبط در چهارمحال و بختیاری به‌ویژه فرمانداران، بخشداران، شهرداران و دهیاران برای کمک به برف‌روبی بناهای تاریخی استان نسبت به تامین و اختصاص نیروی انسانی، تجهیزات و امکانات مورد نیاز اقدام لازم را انجام دهند.

جیلان تصریح کرد: از تمامی گروه‌های مردمی و دوست‌داران میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری به‌ویژه اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد(سمن‌ها) درخواست می‌شود تا به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برای در برف‌روبی بناهای تاریخی کمک کنند.

وی یادآور شد: امید است با پایان فعالیت این سامانه بارشی در چهارمحال و بختیاری و پاک‌سازی سریع‌تر بناها و قلعه‌های تاریخی استان بتوان زمینه حفظ این آثار ارزشمند و میراث نیاکان را فراهم کرد.

یک سامانه بارشی آسمان چهارمحال و بختیاری را از بامداد یکشنبه فرا گرفته است و تا پایان پنجشنبه هفته جاری ادامه دارد.

به‌همین منظور اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری هشدار قرمز صادر کرده است.

کد خبر 742362
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha