همشهری‌آنلاین: محمود احمدی‌نژاد تأکید کرد: انقلاب اسلامی ایران، بالاترین درجه آزادی و استقلال را به ملت ایران هدیه کرده است.

به گزارش دفتر امور رسانه‌های ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد در دیدار علما و روحانیون استان کرمانشاه، با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی دستاوردهای فراوان و بی‌نظیری برای ملت ایران داشته است، گفت: استقلال، گوهر نابی است که جا دارد یک ملت همه داشته‌های خود را برای به دست آوردن آن فدا کنند، بدون استقلال سیاسی محال است که جامعه روی سعادت را ببیند و انقلاب اسلامی استقلال را به ملت ایران هدیه کرد.

وی آزادی را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی بیان کرد و گفت: آزادی هدیه بزرگ خداوند به انسان برای رسیدن به کمالات الهی است و انقلاب اسلامی بالاترین درجه آزادی را به ایران عطا کرد.

رییس‌جمهور ، جمهوری اسلامی را به معنای نظام مردمی مبنی بر احکام نورانی اسلام توصیف کرد و گفت: جمهوری اسلامی از دستاودهای بزرگ انقلاب اسلامی به ملت ایران بود.

احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود در جمع علما و روحانیون کرمانشاه، مساجد را مهمترین کانون سازماندهی اجتماعی دانست و گفت: شبکه مساجد در جامعه اسلامی مانند حلقه‌های سلسله است که تمام مردم را به هم پیوند می‌دهد.

وی با اشاره به جایگاه و کارکرد مسجد در جامعه اسلامی، اظهار داشت: شاید برخی تصور کنند، مسجد صرفاً مکانی عبادی یا محلی عبادی -سیاسی است، گرچه هر دوی این دو تصور درستی است، اما نقش مسجد در جامعه اسلامی از نقش بی‌بدیلی برخوردار است، به‌گونه‌ای که هیچ نهاد و کانونی نمی‌تواند نقش مسجد را بر جامعه ایفا کند.
رییس‌جمهور تصریح کرد: اگر مسجد نقش خود را به درستی انجام ندهد، هیچ مرکز جایگزینی برای آن وجود ندارد. مساجد محلی برای عبادت، خودسازی و تأثیرگذاری در محیط اجتماعی برخوردار است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه محال است مدیریت جامعه بدون سازماندهی مردم اداره شود، خاطرنشان کرد: عده‌ای در کشورشان سازماندهی را براساس شبکه رؤسا و صاحبان مکنت و سرمایه انجام می‌دهند و عده‌ای نیز جامعه را براساس احزاب و گروه‌های سیاسی متشکل کردند، همه آنها تلاش می‌کنند که خود را با مردم و مدافع حقوق مردم پیوند دهند اما روشن است و نیاز به استدلال ندارد که شبکه مساجد مردمی‌ترین سازماندهی و نهادی است که در خدمت جامعه قرار دارد.

رییس‌جمهور تصریح کرد: بدون عملکرد مساجد تشکیل امت واحد امکان‌پذیر نیست.
احمدی‌نژاد با بیان اینکه مقدمه امورات و مقدرات جامعه اسلامی از مساجد رقم می‌خورد، تصریح کرد: امروز حفظ و عمران مسجد و زنده نگه داشتن آن مأموریت بسیار مهمی است چرا که مساجد کارکرد درست خود را انجام دهد هیچ نگرانی از تحقق آرمان‌های الهی وجود ندارد.

محمود احمدی‌نژاد با طرح این سوال که علت دشمنی قدرت‌های بزرگ با ملت ایران چیست؟ اظهار داشت: بدون تردید این دشمنی‌ها به خاطر استقلال و آزادی نیست؛ چرا که در دنیا کشورهای زیادی داعیه استقلال و آزادی دارند اما هرگز دشمنی این قدرت‌ها را برنمی‌انگیزانند. عنصری که موجب بدخواهی دشمنان علیه کشورمان شده است، اتصال با خط ولایت و امامت می‌باشد.

وی افزود: اتصال به خط ولایت و امامت، مؤلفه‌ای است که همه خودخواهان و فاسدان عالم از آن هراس دارند و اگر این مؤلفه را به درستی بشناسیم رمز پایداری انقلاب هم به دست خواهد آمد.

رییس‌جمهور امامت را بالاترین هدیه خداوند برای بشریت دانست و اظهار داشت: خدای متعال انسان را برای حرکت به سمت قله کمال و تشکیل جامعه سعادتمند و الهی خلق کرده و انسان برای حرکت در این مسیر نیازمند شناخت خداوند متعال است و راه شناخت صفات الهی شناخت انسان کامل است؛ چرا که انسان کامل تجلی اسماء الهی است.
احمدی‌نژاد با بیان اینکه لازمه حرکت اجتماعی وجود امام و رهبر است، خاطر نشان کرد: بدون وجود رهبر امکان ندارد جامعه بشری بتواند در مسیر کمال حرکت کند و رهبری جامعه اسلامی جز در اتصال به انسان کامل رو به سقوط است.

وی خاطر نشان کرد: عظمت انقلاب اسلامی اتصال به حلقه امامت بود و این ویژگی رمز عظمت، اثرگذاری و ماندگاری انقلاب است انقلاب اسلامی به واسطه وجود چنین ویژگی‌هایی بعد از گذشت 30 سال‌ پرنشاط‌تر از سال 57 به حرکت در راه آرمان‌های الهی ادامه می‌دهد و علی رغم توطئه‌های سنگین دشمنان همچنان زنده است.

رئیس‌جمهور اسلام ناب را تنها نجات‌بخش بشریت امروز دانست و تصریح کرد: امروز روز معرفی اسلام ناب به جهانیان است و علما و روحانیون مأموریت و مسؤولیت بزرگی در این خصوص برعهده دارند

کد خبر 74221

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز