گروه سیاسی: رئیس‌جمهوری سفرهای استانی دولت نهم را الگوی جدید مدیریتی برای جهان خواند.

محمود احمدی‌نژاد پنجشنبه شب در پایان دومین سفر استانی هیأت دولت به آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: حضور میلیونی مردم ایران در سفرهای استانی علاوه بر تاثیرات داخلی، آثار فراملی گسترده‌ای داشته است.

به گزارش مهر، وی ادامه داد: آثار استقبال و حضور باشکوه مردم در سفرهای استانی در تحلیل تحولات جهانی و در جریان دیدار با شخصیت‌های مختلف جهانی مشهود است.

رئیس‌جمهوری ادامه داد: حضور دولت در نقاط محروم ایران و نیز استقبال میلیونی مردم در سفرهای استانی دیگر کشورهای جهان را به الگوبرداری و تغییر شیوه حکومتی ترغیب می‌کند.

وی از تعقیب سفرهای استانی توسط برخی از مقامات دیگر کشورها خبر داد و گفت: برخی از آنها می‌پرسند هفته بعد مقصد سفر شما کجا خواهد بود؟

رئیس‌جمهوری در پایان از علما، روحانیون، خانواده‌های شهدا، نمایندگان مردم در خانه ملت و پرسنل استانداری به خاطر زحماتی که در طول این سفر کشیده بودند، قدردانی کرد.

به گزارش فارس، رئیس‌جمهوری همچنین با بیان اینکه حقایق باید در رسانه‌ها منعکس شود، گفت: نقد سازنده و منصفانه می‌تواند انگیزه‌ها را برای جبران نواقص تقویت کند.

ایسنا هم با انتشار گزارشی از سفر استانی احمدی‌نژاد به آذربایجان شرقی، به دیدار وی با علما و طلاب این استان اشاره کرد.

رئیس‌جمهوری در این دیدار، قطع ارتباط با خدا، نظام مبتنی بر ربا و ظلم به بشریت را از دلایل اصلی بن بست مکاتب مادی بیان کرد و گفت: امروز مکاتب مادی در بخش‌های مختلف و به‌ویژه اقتصاد به بن‌بست کامل رسیده‌اند که البته با سانسور اخبار تلاش می‌کنند راه فراری برای خارج شدن از بن بست پیدا کنند اما از آنجا که ربا جنگ با خداست، بنابراین همه بنیان‌های فرهنگی و اقتصادی مبتنی بر نظام ربوی محکوم به فنا هستند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه وظیفه رئیس‌جمهوری و دولت این است که منافع عموم مردم را بر منافع خاص ترجیح دهد، تصریح کرد: مناسبات اقتصادی باید برپایه عدالت بنا شود؛ چراکه اگر عدالت نباشد جامعه دوام و قوامی نخواهد داشت.

وی ضرورت اصلاح نظام بانکی، مالیات و یارانه‌ها را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: در اقتصاد، مبارزه با ربا از سخت‌ترین مبارزات است و در نظام دینی ضروری است برای اقتصاد حقوق شرعی و دینی گنجانده و ربا از جامعه ریشه‌کن شود.

احمدی‌نژاد با اشاره به تدوین طرح تحول اقتصادی خاطرنشان کرد: دولت این طرح را برای اصلاح نظام اقتصادی و عادلانه کردن این نظام تهیه کرده و لایحه آن آماده است و به‌زودی به مجلس تقدیم خواهد شد.

دیدار چهره به چهره

در دومین روز سفر استانی رئیس‌جمهوری به استان آذربایجان شرقی تعدادی از معاونان و مشاوران رئیس‌جمهوری در استانداری آذربایجان شرقی با برخی مردم این استان از اقشار مختلف دیدار و گفت‌وگو  و به مشکلات آنها رسیدگی کردند.

احمدی‌نژاد نیز در استانداری آذربایجان شرقی با مردم دیدار چهره به چهره  داشت. درجریان این سفر و با حضور رئیس‌جمهوری، بهره‌برداری از فاز اول سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (سامد) در محل استانداری آذربایجان شرقی آغاز شد.

با راه‌اندازی این سامانه قشرهای مختلف مردم می‌توانند از طریق تماس تلفنی با شماره تلفن 111 پیشنهادها، نظرات، شکایات و درخواست‌های خود را به‌صورت مستقیم با مقامات دولتی در میان بگذارند.

تشکیل کارگروه‌های تخصصی اشتغال و صنعت و معدن و آب، کشاورزی، مسکن و زیربنایی استان آذربایجان شرقی نیز از دیگر برنامه‌های رئیس‌جمهوری در این سفر بود.

جلسه استانی هیات دولت در دومین دور سفر به آذربایجان شرقی پنجشنبه شب به ریاست محمود احمدی‌نژاد برگزار شد و 220 طرح برای تسریع در عمران و آبادانی استان آذربایجان شرقی به تصویب رسید.

پس از پایان سفر استانی دولت، رئیس‌جمهوری بامداد دیروز به تهران بازگشت.

کد خبر 70109

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز